bahçıvanlı kloş etek ve burberry desenli elbise dikimi



Herkese selamlar :) Bugün iki çalışmamın ayrıntılarını paylaşacağım :) Çok öğrendim de ben dikmeyi. hemen başkalarına öğretmem lazım. ne yapalım kanda öğretmenlik var :)






Bahçıvanlı eteğim ve burberry (bunu söylemek çok zevkli )desenli kolsuz elbisemin sanırım jile oluyor :D anlatımına başlıyorum efendim.


                                         



bir önceki yazımda bu görseli paylaşmıştım ve devamının bi sonrakinde olacağının haberini vermiştim :)

öncelikle herhangi bir gömlek - yelek kalıbını kullanarak bunu dikebileceğimizi belirteyim.kol evi için daha çok kalıba ihtiyacımız oluyor kalan yerleri vücut ölçüsüne göre kafadan çizmemiz gayet mümkün :) zaten istediğim boya göre aşağı doğru genişlemesini kendim sağladım fotoğrafta görüldüğü gibi .








kestiğim parçaları birleştirip yaka ve kol ağızlarına pervaz geçtim.  

önden de giyip çıkarabilecek kadar boşluk bıraktım ve orayı çıt çıt ile birleştirdim. 

(bunu diktiğim sıralar ilik açmayı bilmiyordum zaten ayrıca makinem de yoktu kurs hatırası olur kendileri :)






görüldüğü gibi arkada bi tane pile var o da yanlışlıkla oldu söyle ki arkayı biraz bol kesmişim toparlayım derken orka ortaya pile yapmak geldi aklıma . 

böylelikle arkada kapalı bir pilem olmuş oldu :)







boydan da düğmeleri diktik mi tamamdır:) bu düğmeleri kendim yaptım ama siyah kumaş götürerek düğmecide de bastırtmak mümkün :)



gelelim bahçıvanlı eteğime. bahçıvan detaylı etek demek daha havalı olsa benim kulağıma ''bahçıvanlı etek'' daha hoş geldiği için onu böyle isimlendirdim :)





öncelikle kloş model olan eteğini anlatmak istiyorum .kloş etek yapımını anlatan bi çok sayfa olsa da benim yöntemim de burda dursun :) ben de daha önce farklı yöntemlerle denedim ama yarım daire kloş etekte en pratiği bu sanırım :) en azından bana göre.

öncelikle şunu anlamamız lazım ki dikişte matematiksel bir takım işlemlerle akla hayale gelmeyecek ürünler çıkarabilirsiniz tamamen hayl gücü ve hesap kitap yeteneğinize bağlı bi de yanlış hesap kitaplar sonucu heder olan ürünleri toplayabilme yeteneğinize tabi hatta en çok ona bağlı :D



benim kloş etek hesabına gelecek olursak :

1.eteğin nerde durmasını istiyor isek (kemer payınıda unutmayın ) belin o kısmını ölçüyoruz
2.örneğin bel 76 cm ise 76 yı 3 e bölüp 1 çıkardığımız zaman elde ettiğimiz sayı 24.3 oluyor .bu aynı zamanda 76 yı pi sayısına bölmek demek.neden böyle bölünce tam belimize göre oluyor inanın anlamış değilim ama altın oran meselesi falan heralde :D

her kloş etek kestiğimde mucizevi birşey yaşamış gibi oluyorum :D tamam sayısalım iyi değil ben hayal kurma da iyiyim :D

3.ikiye katladığımız kumaşın köşesinden başlayarak 24.5 sayısını görseldeki sarı çizgiler yönünde işaretliyoruz(24.3ü 24.5 e yuvarlayıp işaretledim dikiş payı için yeterli oluyor .)

4.işaretliğimiz kısım bel oyuntusu.daha sonra istediğimiz boyda (ben 90 aldım ) aşağı doğru 90 cmi her yere görseldeki pembe çizgiler doğrultusunda işaretliyoruz.





kestikten sonra elimizde bunun gibi bir parşa olması gerekiyor bi tarafı kumaş katı olduğu için  sadece bi tarafı açık onu da arkaya getireceğiz.




burda da bel çizgisini sarı karbon yardımı ile arkaya aktardım. etek ucu çizgilerini aktarma gereği görmüyorum çünkü en son üzerimde tekrar ölçü alıyorum .

daha sonra kemer takma , fermuar dikme ve astar geçirme  işlemleri var . bunların anlatımı da başka bahara artık :) 

bitmiş hali aşağıdaki görselde mevcuttur :)






kloş etek kısmı bittikten sonra gelelim bahçıvan esprisine :)





bu resimdeki boyama kağıdı benim bahçıvan kalıbım :D okul öncecinin müsvedde kağıtları  bu kadar olur :) üstü 20 altı 30 cm olacak şekilde kalıbımı çizdim .daha sonra kolayca kullanırım diye kalıpla çizdim direk de çizilebilir tabi :) 2 parça olacak şekilde kestim(ön ve arka)



bi de kanguru cebi çizdim ki o da üst 10 altı 17 cm olan bi cep.cebi ön parçaya yerleştirip diktim.



4 cm eninde ve sırttan çapraz şekilde ölçü alarak hazırladığım askıları bahçıvan kısmının içine yani iki parçanın arasına yerleştirdim. (askıları dikiş patı ile beraber 9 cm kesip ikiye katlayıp tersten dikip sonra çevirip ütüledim)



askılar bu görseldeki iğnelerin olduğu yerde en kenarda iken diktim ve çevirdim.en son da bahçıcan parçasına 3 tane ilik açtım .kloş eteğe de düğme diktim ve bahçıvanım seyyar olmuş oldu :)



iliklere düğmeyi takınca bu şekilde gözüküyor.





ve bu da arka kısmı askılarda da ilik ve düğme var :)






bahçıvanlı eteğimin de son hali budur :)


herkese hayırlı ramazanlar :)



Yorumlar

  1. ikisi de çok tarz ve güzel olmuş. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Dikiş dikenliler hanımlara hayranım resmen 😊 çok güzeller ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Emeğine sağlık. ikiside çok güzel. Baçıvan eteğinin üst bölümü çıkarılıp takılabilen olmasını daha çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ben de hep fonksiyonel şeyleri sevmişimdir:)

      Sil
  4. ellerine sağlık beybisi..♥

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuşlar etek için ne kadar kumaş gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) 76 cm bel için 2.20 kumaş kullandım. Kumaş ölçüsü için şu hesabı kullanın: bel ölçüsü / 3 + istenilen etek uzunluğu x 2 :)

      Sil
  6. Merhaba ben de birseyler dikmek istiyorum ama bilgim sıfır �� küçük ucuz bir dikiş makinesi alıp ucundan kıyısından öğrenmek istiyorum.biliyorum kolay bir iş değil hele ki öğretmenliğe hiç benzemiyor �� nerden başlamamı önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar bence öğretmenlik dikişten daha zor :) A101 e gelen singerlerden alabilirsiniz sizi baya uzun bir süre idare eder :) gözünüzü korkutmayın zamanla düzeliyor herşey .Eğer imkanınız varsa kursa gitmenizi öneririm ama eğer yoksa her tekniği internetten çğrenme imkanı bulabilirsiniz.deneme yaparken çöpe gidecek ürünler olmasın çocuk kıyafetleri dikebilirsiniz mesela :) ya da yastık yüzleri ... kıyafete geçince de kalem etekten başlayın derim ben hatta takipte kalın yakında ayrıntılı bir kalem etek yazısı yazacağım. her konuda yorum ve ya mail bırakabilirsiniz sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar