ÇİÇEKLİ POPLİN ELBİSE KALIBI || Marifetli Muallim


Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba diyorum   Aranın neden uzun olduğuna geçmeden önce yazının konusunu söyleyip sizi içeri davet ediyorum . Çiçekli poplin elbise kalıbı için öneride bulunacağım ve hazırdan yiyici bir yazı olacak onu baştan söyleyeyim.
  

Ortalama 1 sene önce mezun olup (bknz: Mezuniyet elbisesi dikimi) eylül ayında işe başlayarak bir kaç sonra nişanlandım. Yaklaşık bir buçuk ay önce de evlendik. İşimin çok ağır olması ,farklı bir şehirde çalışmam ,toplu ortamda kalmam,internet erişimimin olması vs derken blogu bırakalı aylar olmuştu . Az biraz ev işlerini yoluna koyunca bugün oturdum bilgisayarın başına .Halihazırda Manisa’dan sesleneceğim artık sizlere :)
Yeni hayatımdan yeniden merhaba diyor ve  asıl meseleye dönüyorum.
NOT: Merak edenler vardı gelinliğimi kendim dikemedim ama gelin çiçeğimi yapabildim hehe. Başka bir yazıda onu anlatayım herkes faydalansın   Ha bu arada bir de yeni dikiş ve overlock makinesi aldım. Onu da başka yazıda anlatacağım:)

ÇİÇEKLİ POPLİN ELBİSE KALIBI



Normal şartlarda uzun süredir hazır giyimden uzak dursam da kumaşının çok güzel oluşu ve fiyatı(80 tl) beni cezbettiği için bu elbiseyi almıştım.
Tam pamuklu bir poplin olan bu kumaşı piyasada bulmak benim şartlarım için mümkün değil en azından   Aldık bari ayrıntı verelim dedik geldik öneriye.

ÇİÇEKLİ POPLİN ELBİSE KALIBI

  • Malum benim her kıyafeti onunla diktiğim temel beden kalıbım olan kalıp yine burada devreye giriyor. ÇİNGENE ELBİSE DİKİMİ bu poplin elbise için iyi bir rehber olacaktır. Yakınlarda bir çingene elbise daha çekiyor canım. Diğeri epey eskidi 
  • Üst beden düzenlemelerini aşağıda da görebilirsiniz.



  • Önden yarıya kadar pat koyulmuş ve yandan da fermuarı var bendeki elbisenin. Bunu çeşitlendirmek her türlü münkün.
Ön pat yerine sırttan elbise fermuarı koyularak tek seferde iş bitirilebilir. Ya da illa düğmeli istiyorum denirse boydan düğmeli/çıtçıtlı da olabilir. Yan dikişteki fermuarla uğraşmayı hiç sevmediğim için kendim diksem muhtemelen bu seçenekleri kullanırdım . Yukarıdaki kalıpta ne
  • düğme var ne fermuar ne de başka bişey . Yaka açıklığı hafif bol tutup direk üstten giyip çıkarıyorum. Bel kısmı oturmadığı için sıkıntı olmuyor ama bu sefer boyun açılması derdi ortaya çıkıyor. Bir dahakine fermuarlı yapacağım sanırım.
  • Etek kısmı büzgü yapılmış.(bknz: Büzgülü Elbise Dikimi) 120 cm genişliğinde 2 parçadan oluşuyor. 120+120= ön ve arka olarak düşünün. yani etekte 2 boy kumaş kullanılmış.
  • Tam boy bir elbise düşünüyorsak ortalama 3 metre kumaş bu model için gereklidir. Boyunuz kısa ise karlısınız orası ayrı tabi hehe.
  • Etek ucuna 9 cm’den biye yapılmış.
  • 4.5 cm’lik kemer yapılmış
  • Bir de gizli cepleri mevcut.


Bu seferlik de benden bu kadar herkese benden sevgiler 

Yorumlar

Popüler Yayınlar