ÇİNGENE ELBİSE DİKİMİ || HOW TO SEW A GYPSY OR TİERED DRESS



Yeniden merhabalar , geçen yaz ‘‘ÇİNGENE ELBİSE ”  dikimi hakkında bir yazı yazmıştım. O elbiseyi giydim eskittim bile hehe. Rahatlığını bir yıldır tecrübe edince bu yaz hazır yeni makinelerime kavuşmuşken aynı modelden tekrar dikmek istedim ama bu sefer bir farkla . REGLAN KOL üst beden çalışayım dedim. Dedim ama başıma neler geldi .




ÇİNGENE ELBİSE KALIBI




  • En ölçülerini sabit tutup boy ölçülerini kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Benim etek 3 kat ile toplamda 84 cm olmuş oluyor . Mesela siz etek boyunu 90 istiyorsunuz o zaman her kata 2 cm daha ekleyerek uzatırsanız eşit oranlar oluşur.
 

  • Tablonun kumaş üstünde uygulanmış halini de görebilirsiniz.

  • Büzgülerin eşitliği için büzmeden önce parçanın kenar ve orta kısımlarına işaretleme yaparsanız her kat için, eşit oranda büzgü dağılımı elde edersiniz.


  • Geçenlerde instagramda @aysenin_dikisatölyesi ‘nde gördüğüm bu uygulamayı denemek istedim. Büzgüyü ayarladıktan sonra ütü masasına iğneleyerek ütüleyip yerleştiriyorsunuz daha muntazam oluyor. Normalde çift dikiş yapıp büzerdim bu sefer tek dikiş yapıp ütülemeyi denemedim .İkisi de başarılı yöntemler bence.
Bu arada dipnot geçmek istiyorum son zamanlarda önüne gelen dikiş anlatımı yapan sayfa/kanal açıyor. Gerçekten bazılarının dikiş teknikleri ile uzaktan yakından alakası yok. Terimleri tamamen yanlış kullanıyor basit şeyleri bile ayırt edemiyor. Tamam dikiş dikmek için illa ki tam takım teknik ve terimleri bilmek gerekmez ,ben de eğitimli değilim , oldukça uydurmeyşınasyon yöntemler kullanıyorum ama bunu da belirtiyorum yazılarımda. En azından  bir yazı yazmadan önce araştırma yapıyorum ilgili konunun geçtiği ders kitaplarının pdf lerini inceliyorum .Yabancı bloggerlar ve kanallarda araştırıyorum.Yazım sonuca ulaşana kadar bir kaç gün geçiyor. Diyeceğim o ki her önünüze çıkanı ciddiye almayın mantık süzgecinden geçirerek uygulamalarını deneyebilirsiniz.

  • Reglan kol kalıbını ise elimdeki mevcut dergilerde bulamadım.Çok eskilerde bu işle uğraşmış birinin hediye ettiği ”altın yayınevi temel giyim kalıpları” arasında buldum .1992 basımı Emel ÇAMURLU ve Nazire AYDOĞAN’a ait kalıplar var.


  • Daha önce bir defa reglan deneyimim oldu (Bknz: Reglan kol Manto) uyarlama yaptığım için biraz zorlamıştı ve burda kalıpları büyük olduğu için her zaman aynı problem oluyor . Reglan yapma isteğim ise kışın dış giyimde kullanınca içine kalın kazaklar giyilebiliyor kolu kasmıyor. Yazın da koltuk altına değmemesi beni cezbeden durumlardan   Kalıpta hiç bir sorun yaşamadım , 36 bedenini çıkardım cuk oturdu . Kalıbı bulabilir misiniz bilmiyorum ama gerçekten çok güzel. Normal kollu temel beden kalıbında omuz pensi olduğu için denemedim ama çıkarıp pensi kaydırarak deneyebilirim çünkü reglan kolundan gayet memnun kaldım.
  • Son olarak kemer köprüsü yaptım ve elbiseyi noktaladım. Kemer de erkek reyonundan eşimden çaldım hehe.



Yorumlar

Popüler Yayınlar