DİKİŞ ODASI DÜZENLEME FİKİRLERİ / YENİ DİKİŞ ODAM



Herkese merhabalar yeniden.. Uzun bir aradan sonra DİKİŞ ODASI DÜZENLEME FİKİRLERİ / YENİ DİKİŞ ODAM yazısı ile buradayım.Yokluğumun hikayesi ve dikiş odası meraklıları için yazının devamına buyurun :)




Salon takımı almayarak boşa çıkarttığımız oda sağolsun diyerek dikiş odası meselesine başlıyorum.



MASA

Bir dizi araştırma sonrası fiyat/performans açısından kafama yatan bir şey bulamayınca yerel üreticiye yaptırma kararı aldık :D 

İkea gibi firmalarda çokça ve minimal seçenekler olsa renk ve doku olarak tam da hayal ettiğim böyle bir masa idi. Marangoz abi de bu masa 250 kg taşır çık üstünde tepin 50 yıl kullanırsın deyince kendimiz ölçü verdik ve yaptırdık . Gayet de menunum :)

Kesim işlemleri için daha büyük mü yaptırsam acaba diye de düşündüm ama sonuçta rahat bir kesim için çok daha uzun bir masaya ihtiyacım var ve o kadar büyük bir masa da kullanışsız olurdu. O yüzden şimdilik 3 metrenin birden sığdığı cağnım parke zeminde çalışmaya devam :D

SANDALYE


Tamamen şans eseri aynı renk mobilya sandalye ise 2. el bir ürün, spotçudan alındı. Aslında mutfak masası için ama bi tanesi dikiş odasına transfer oldu şimdilik bizimle burada görevine devam ediyor:D
Aklımda endüstriyel tasarım siyah ferforje bir sandalye var ama bakalım ne zamana gerçekleşir :)

İPLİK RAFI




Raf işleri sevgili babacığıma ait:) Aslında başka bir amaçla yapmıştı ama iplikleri koymak için ideal bir alan oluşturdu.

DUVAR RAFI





Masanın yapıldığı marangozdan parça halinde satın aldığımız rafları ise gizli raf tutucu ile monte ettik.  Hayalet raf tutucu diye de geçiyor lazım olursa aklınızda bulunsun.

RAF AKSESUARLARI


HARF BİBLO YAPIMI





Muhteşem benmerkezci bünyem elbette baş harfini koyacaktı rafa değil mi :D Yapımı için Pinterestte bir kaç tur dolaşıp kendi yöntemimi geliştirdim.

  • 2 adet harf kalıbı çıkarıp kartona çizdim.
  • Arasına sünger parçaları yapıştırarak 3. boyu elde etmiş oldum.
  • Daha sonra kenar ve orta boşlukları koli bantı ile bantladım.
  • En son üzerine her yeri kapanıncaya kadar siyah sprey boya sıktım  ve kurumaya bıraktım.

TABLO YAPIMI




Çakma tablolar için de adres burası tabii ki :D
  • Adana yapmak için alınmış ama asla uğraşılmamış çöp şişlerin sivri uçları kesilir.
  • Sprey boya ile boyanır .
  • Köşelerden silikon ile tutturulur.
  • Arka plana istenilen görseller kuşe kağıda bastırılarak yapıştırılır.
  • Kuşe kağıt basımları daha hoş görünüyor tavsiyedir.
  • Örnek görseller için pinterestte oluşturduğum dosyaya göz atabilirsiniz.''BKNZ''

BETON SAKSI YAPIMI




Pinterest ve Youtube yardımı ile yaptığım saksılar hususunda da bir kaç noktaya değinmek istiyorum.
  • Kartondan kalıp yapımı için yararlandığım video ''burada'' . 
  • En önemli kısmı bantlama noktası. Birleşim noktalarından sıkı sıkı bant geçmezseniz karton betonun suyunu çekiyor ve yumuşuyor. Haliyle daha saksı kurumadan şekli bozulmuş oluyor.
  • Geometrik şekilli saksıların dezavantajı ise şeklini çizip birleştirmesi bir miktar uğraştırıyor.Kalıbın tek kullanımlık olması da üzücü tabi.
  • Silikon malzemeden yapılmış kalıplar da satılmakta ama kalıp satın almak elbette DIY cılığın ruhuna terstir :D

BAZADAN BOZMA KOLTUK YAPIMI






Evet son olarak da oturma alanı niyetine bazadan bozma bir koltuk uydurdum . Örtü dikimi ve yastıklar bana ait :)

Eğer yazımı buraya kadar okuyup geldi iseniz halen okuma beceriniz olduğu için sizi tebrik ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum :) 



Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık. İnsanın kendi istediğini yapması gibisi yok. Dikiş makineniz ve overlok makineniz ile ilgili detaylı yazı da bekleriz😊

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık benimde böyle bir masaya ihtiyacım var yaklaşık 2 yıldır dikiş dikiyorum evimde yütüptan takip ederek kendimi epey geliştırdiğimi düşünüyorum şimdi tekisteyim bir dikiş odam olsun..inşallah oda olcak..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar