HAZIR KALIPLARDAKİ OMUZ DÜŞÜKLÜĞÜNÜ VE YAKAYI YÜKSELTME


Herkese hayırlı,mutlu pazarlar . Hicri yılımızın ilk gününden selamlar .

Bir önceki ''HAŞEMA NASIL DİKİLİR?'' yazımda haber verdiğim Burda dergisi kalıplarının omzunu yükseltme işlemini bu yazımda sizlere anlatacağım.

Genel olarak bütün dikişseverlerin kullandığı Burda dergisindeki kalıpların genişliği ile Türk kadınına uymayan noktaları hepimizin canını sıkıyor. Bu problem özellikle omuz kısmında bulunmakta. Bel basen gibi kısımları daraltmayı çoğumuz başarsa da iş omuza gelince kol evini bozma korkusu ile sıkıntılar baş gösterir. İşte tam da bu noktada bir yazı hazırlamak istedim :)

Gelin hep beraber gösterişli omuz kalıplarını kendimiz çizelim !



Şu an üstünde çalışacağ kalıp her zaman kullandığım ezberlediğiniz kalıp :


Zaten her sayıda temel beden olarak kullanılabilecek bir kalıp veriyorlar . Modele kalıp uydurmak tamamen sizin elinizde .


10 cm'den işaretlediğimiz omuz duradursun kalıbın kol evi kısmını aynen çiziyoruz. 
Kol evi rigasını koltuk altı kısmına yerleştirip yeni belirlediğimiz omuz çizgisine meylediyoruz. Zaten bu riganın işi bu olduğu için cuk oturuyor. Aynı işlemi arka beden için de tekrarlıyoruz.

[Şimdi diceksiniz senin kol evi rigası ne ayak ? Cetvel almaya kıyamadım netten çıktısını alıp kartona çizdim. Böyle de manyak bir insanım.Bende böyle yapayım derseniz cetvelin linkini bırakıyorum çıktı alabilirsiniz.



Aynı kalıptaki yakanın tesettür için fazla açık olması sebebiyle o kısmı da aynı cetvelle 1.5-2 cm yükseltiyorum.Görselde de belirttim yakasına göre ölçüyü ayarlarsınız tam denk geliyor.

Buradaki önemli nokta ön ortanın 90 derece olarak kalması yoksa bozuk olur .Riga ile yusyuvarlak yapmıyoruz yani ön orta girişini.



Bu da son hali. Her zaman bu şekilde kumaş üzerine uyguluyorum bir gün fırsat bulursam kendi ölçülerime özel çizip kaldıracağım lakin henüz öyle bir fırsatım olmadı :D


Ben bu konu hakkında yazmayı düşünürken sevgili ''Zeynep hanımın'' paylaşımı tevafuk oldu. O bir profesyonel olduğu için uyduruk yöntemime onun görselini de eklemek istedim . Burda bilmeden dikkat ettiğim bişeyi görmüş oldum yükseltme Ön çıtında bitirilmeli imiş. Bu şekilde kağıtta çalıştıktan sonra kumaşa aktarmak daha rahat olacaktır tabii ki.Üşenirseniz benim gibi kumaşa çiziverirsiniz :P

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle sevgilerr :)

Yorumlar

  1. Harikasınız yaa...Allah razı olsun.bilmeyenler için ne büyük iyilik tahmin edemezsiniz.Yeşim Doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin cümlemizden inşallah ben teşekkür ederim yeşim hanım sevgiler :)Zamanında benim de çok sıkıntı çektiğim bir konu idi herkes faydalansın istedim :)

      Sil
  2. Ben olmusum o zaman:)))
    Bende omuz dusuklugunu bu sekilde yapiyordum kendimce ve citlarda bitiriyordum. Bilmeden dogru yapiyormusum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmeden doğru yapmak da ayrı büyük zevk hihihi :))

      Sil
  3. işte bu, bugünlerde ihtiyacım olan bilgi. yeni kalıp çıkardım, uyarlamam gerekiyor. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel olacağına eminim şimdiden elinize sağlık :)

      Sil
  4. Yaka açıklığını yükseltme benim en çok lazım olduğum bilgiydi bu kadar net anlatılırdı teşekkürler Büşra emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim işinize yaramasına çok sevindim sevgiler :)

      Sil
  5. İyi günler , omuzdan koyduğumuz riganın beden ölçüsüne yüksekliği kaç cm. olacak acaba ??
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar