ETEK DOSYASI : KLOŞ ETEK MODELLERİ



Herkese merhabalar efendim.. Her pazar 18:00 ‘de sizlerle buluşma gayretimin 2. haftasında bulunmaktayız.Niye böyle bir gayret içine girdim bilmiyorum haha^^ Lakin rutin seven biri olarak burayı da bir rutinleme çabasına bulaştım diye düşünüyorum.Pazar olmasının sebebi de yazmaya müsait bir gün ondan .

 
Meseleye dönecek olursak bu yazımda dikilesi kloş etek modellerini derledim.Lakin öncelikle kloş etek hakkında teknik bilgi vererek başlamak istiyorum.
YARIM DAİRE KLOŞ ETEK KESİMİ VE DİKİMİ  ‘ ne yazıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.Aşağıya da minik bir şema bıraktım. Ben aslında yarım daire-tam daire karmaşasına açıklık getirmek istiyorum.

YARIM DAİRE KLOŞ ETEK

Ortalama(kişinin boyuna bağlı olarak) 3 metre kumaştan çıkan,kumaşın kare şeklinde katlanarak  kesilmesi suretiyle oluşan etektir. Yukarıdaki linktede bu kesimin anlatımı bulunuyor zaten. Kısaca bel ölçüsünü 3 e bölmek gerekir. Sorunuz olursa yorum bırakabilirsiniz .


TAM DAİRE KLOŞ ETEK


Yarım dairenin iki katı kumaş gider.Bu sefer bel ölçüsünü 6 ya bölüyoruz.Volanı çoğalmış oluyor. Günlük hayatta kullanıma pek uygun olmadığını düşünüyorum. Ancak abiye olarak özel günlerde kullanılması daha olası. Tabi bunda tam boy dikecek olmamızın da etkisi var o kadar kumaşla yürümesi kolay olmayacaktır^^ Kısa dikilecekse denenebilir.

İKİ BOY KUMAŞ


ile dikilen versiyonu var bir de . Ben ona yalancı kloş diyorum   Az kumaş gidiyor , volan miktarı görüntü olarak benziyor e daha ne olsun :)Bu kalıpla yapılmış bir çalışmam var ilerleyen zamanlarda gelecek inşallah.
Aşağıya da şemasını ekledim. 20 cmlik kısmın ölçüsünü kendinize göre ayarlıyorsunuz. Tabi ki dikişte temel yöntem olan 4e bölme usulü ile. Temsil misal 64 cm beliniz varsa 4 bölersiniz 16 yapar . 20 yerine 16 ölçüp çizersiniz. Eğri riganız varsa bu eteği çizmek çok daha kolay olacaktır:)
(düz boy ipliğini verev gösteriyor yine ama kafanız karışmasın-gerçi kimsenin dikkat edeceğini sanmıyorum ama olsun-bunu iki boy kumaş kullanarak yapacağız yine aynı şey çıkıyor merak etmeyin.)

Evet artık modellere dönecek olursak (tee baştaki gri etekten bahsediyorum) aplikesine bayıldım! Bittabii keçeden yapabiliriz 
NOT:Modellerin altında kaynaklarını belirttim.
kaynak
Bu eteğin konuşuyor olmasının baş sebebi elbette kumaşı. Bir kaç sezondur çok revaçta bir kumaş-ülkemizde olmasa da -.Bir de pilileri var ön ve arkada . Onlar için de bel kısmını daha geniş yaparsanız pili eklemiş olursunuz.
Bir okul önceci olarak bu simbad temalı eteği paylaşmadan geçemezdim ^^ Hayal gücünüzü zorlayın siyah bir ip ile yapamayacağımız aplike yok bence . Artık iplikler sanat malzemesi .

Kumaşı konuşan bir model daha . Enfess !!

Elbette en güzel olanı vintage olanı ! 
Bu anvelop etek ise denenecek listemde bekliyor. Yine bel kısmını geniş keserek kapak oluşturabiliriz.Aynı bu renkte kotonda bir etek görmüştüm geçen sezon. Halen kalbimde bir yaradır iyi oldu hatırladığım .
Bir aplike işi daha . Hatta telefonun kalıbı linkte mevcut çıktısını alıp siz de uygulayabilirsiniz. Bu fotoğrafta ise o eteklerin nasıl kabar kubar durduğunu ufaktan görüyoruz .
Cep detayı ile tamamen farklı bir havaya bürünmüş bu etek de . Siz de cep kapaklarını şekilli kesip biye ekleyebilirsiniz.
Bu model baya bir teknik ayrıntı içerse de çok hoş görünüyor . İlik cep çalışmasındaki gibi yol izleyebiliriz.

Yine cep detayı ile tamamen farklı bir havaya bürünen keten etek. A formda kesilmiş gibi duruyor ama cep detayı enfes.
Elemelere doyamadığım görseller yüzünden bu dosyanın devamı gelecek gibi şimdilik hoşçakalın .

Yorumlar

Popüler Yayınlar