VOLANLIYOR MUYUZ ? : PRATİK VOLANLI GÖMLEK || HOW TO SEW A POPLİN SHİRT?



Bir kandil gününden yeniden merhabalar herkese .. Parça kumaşlar deşilerek bulunan bu sarı arkadaşı-likralı poplin olur kendileri- evire çevire yine pratik kesim ile bu hale soktum bakalım nasıl yapmışım:) Merak etmeyin her zamanki kalıp ile yapmadım bu sefer hehehe.




KUMAŞ – KALIP BİLGİLERİ:

Likralı poplin ( 1.5 metre civarıydı kolu kenarlardan çıkardım ama deseni enine verildiği için enini boyuna çevirip kesmiş oldum  yeterli oldu.Özellikle çizgili poplinlerde bununla karşılabilirsiniz enine değil boyuna esner kumaş buradan desenin yönünü çıkarırsınız. Normalde ise volanlı model olduğu için 2 boy+kol olacak şekilde yaklaşık 2 metre gerekecektir.70+70+60)
-Kalıp Burda dergisi şubat 2015e ait.


-Piliseli kısmı görmeyelim üst beden yine çok güzel baz kalıp olarak kullanılabilir. Penssiz olması da üzerinde oynamamızı daha da kolaylaştırıyor. Ben şimdi çoğu yazımda gördüğünüz kalıp ile oynuyorum ama onun pensi var ve beden büyüdükçe pensli kalıp ile oynamak sıkıntı çıkarabilir. Zaten teknik olarak pek de sağlıklı bişey değil provasız olmaz . Tercihen kalıbın penssiz olması daha güzel .

KESİM BİLGİLERİ 


Maziden bulduğum bu görüntü hesap makinesi ile çekildi hehehe.


 Şöyle yakından ele alayım şimdi . Kalıbı doğradıktan sonra geriye birşey kalmıyor hehhe   Volanlayın gitsin:)




Araya bir de yine volan ama başka yöntem katayım dedim. Daha önce ‘‘SAKS MAVİSİ VOLANLIELBİSE’‘yi keserken kullandığım ve burada da kısa versiyonunu gördüğünüz yöntem. Ön bedenin olduğu kısım biraz parlamış aşağıdaki görsele de bakabilirsiniz o kısım için.Genel mantık ise kalıbı yamuk yerleştirmek ve kol altından açmak.



Kullanımı olmasa da aksesuar bir cep yerleştirdim yanlara.




Yorumlar

Popüler Yayınlar