KOT AŞKI :ÇAKIM DÜĞMELİ KOT ETEK DİKİMİ || DENİM LOVE : SEWİNG ON DENİM SKİRT WİTH JEANS BUTTON



Herkese yeniden merhabalar  kanalıma hoşgeldiniz   Bu sefer dalga geçmiyorum gerçekten youtube kanalı açtım   Bundan sonra fırsat buldukça yazılarımın içeriğini videolar ile destekleyeceğim . Tabi fırsat buldukça kısmı mühim . Zira bu blog işleri ciddi vakit istiyor   İlk videoma da ‘ ‘Kot etek düğmesi nasıl takılır ?”  dedim ve bu işe de el atmış oldum.

KOT KUMAŞI HAKKINDA :


Direk düğmelerden girmeyeceğim elbette konuya. Öncelikle kot kumaştan bahsedeyim.
Tdk ‘da karşılığı ;  Giysi yapılan bir tür mavi, kaba pamuklu kumaş, blucin, diye geçen kot kelimesi esasında önceleri kumaşın adı değil Türkiye’de bu işi ilk yapan firmanın adı idi.
Muhteşem KOT isimli girişimcinin uğraşları sonucu Türkiye pazarına girmiş bir kumaş. Gerçi ünlü tarihçimiz Halil İnalcık ‘a göre ilk Türkler bulmuş ama bilemem tabi.Bu hikayenin devamını ŞURADAN okuyabilirsiniz 
Şimdi özellikle BOYA VEREN KOT KUMAŞA NE YAPILIR? sorusunu cevaplamak istiyorum ki bu aslında boya veren tüm kumaşlar için geçerlidir.
Lacivert keten,
Koyu renkli pamuklu kumaşlar,
Koyu kot
… gibi kumaşların renk verme olasılığı çok yüksektir. Çok kaliteli bir mağazadan alışveriş yapsanız dahi ketenler üstünüze ya da çantanıza vs solabilir. Burada mühim olan boya veren kumaşları  SOĞUK SU ile yıkamaktır.
Herhangi bir kumaşı aldık eve getirdik baktık elimizi boyuyor ne yapıyoruz. Bir çamaşır leğenini yarıya kadar su doldurup  kahve fincanı tuz koyup karıştırıyoruz. Bir gece bekletiyoruz ve ertesi sabah saf su ile durulayıp sıkıyoruz. Ben çamaşır makinesinin sıkma ayarını kullandım bu iş için.
Yeni aldığınız keten pantolon a da aynı uygulamayı yaparak bu işkenceden kurtulabilirsiniz. Bakımın devamı olarak her zaman elde ve soğuk su ile yıkamak lazım. Ayrıca direk güneşte kurutmaktan mutlaka kaçının.
Koyu renklileri evin içinde kurutmanızı tavsiye ediyorum 

KOT ETEK KALIP BİLGİLERİ :



Gelelim kalıp bilgilerine .

Burda dergisi Ağustos 2015 sayısında 118 numaralı klasik kalem kalıbını kullandım. Daha önce de PRATİK KALEM ETEK KALIBI ÇİZME başlıklı bir yazı yazıp orda da anlatmıştım kalıpsız da yapabilirsiniz. Bu kalıbı beden açısından denemek istiyordum bu eteğe nasipmiş 
Kalıpta elbette değişiklik yaptım. Kalem etek malumunuz aşağı doğru daralan bir modeldir ama tesettürde genelde gerçek anlamı ile kullanılmıyor kalem etek. Tam bot eteğin aşağı doğru daralması kullanım açısından çok sıkıntılı olacağı için kapalı yırtmaç koyuyoruz ve kalem eteklikten çıkıyor aslında 
Her neyse kavram karmaşası ile sizi boğmadan meseleye dönüyorum. 36 beden kalıbı çıkardım , kendi basenim ile eşdeğer ölçülerdeydi. Öncelikle bounu belirledim. 85 cm boyu ayarladıktan sonra etek ucunu kumaş katında 30 cm olarak belirledim.Basenden itibaren aşağıya doğru bir dikme indirerek bu iki noktayı birleştirdim.Aşağıdaki şemadan da bunu rahatlıkla görebilirsiniz.


DİKİM AŞAMALARI:

-Arka ortayı kumaş katına koymadım . Spor dikiş geçmek istediğim için bu yola gittim.
-Ön ve arka için toplam 4 adet cep hazırladım. Cep kalıbını kendim çizdim ve bir kartona aktardım. Kalıbı kumaşa aktardıktan sonra kalıbı içine yerleştirip ütüledim ve böylece düzgün cepler elde ettim:)



-Ceplerin üzerine cep süs dikişi yapayım dedim ve bir desen çizerek aşağıdaki gibi karbon kağıdı ile aktardım. Şeklin üzerinden spor dikiş geçtim.(Spor dikişten kasıt : Lacivert kot ipi kullanarak dikiş aralığını 4 e getirdim.Kot ipi yoksa normal ipliği 2 kat takarak makineye yine bu amaçla kullanabilirsiniz. Daha önce trençkot dikerken bu yöntemi kullanmıştım. Bknz.)

[İpin rengine karar vermeye çalışırken-düğme ip uyumu ararken şaşakalmıştım.- imdadıma koşup lacivert fikrini veren Sevgili TUBA GÜN ‘cüğüme teşekkür ederim:)]






-Ön orta patları ayarladıktan sonra istediğim noktaya cepleri yerleştirdim ve kenarlardan iki sıra spor dikiş geçtim.


-İlik yerlerini işaretleyerek zigzag ile açtım. Bakınız daha önce ilik açmayı anlatmıştım.






-Kumaşı aldığımda uçları zaten pürçekli idi.( Pürçek ne güzel kelime :P) Tam ucu ucuna denk getirdim ve tekrar kesmedim. Amma velakin bu işlemi iğne ile de, kumaşın eninden ip çektirerek yapabiliriz.

KOT DÜĞMESİ ÇAKMA İŞLEMİ

Geldik kanal açmayı aklıma getiren işleme. İnternette araştırma yaparken bu işin evde yapımını anlatan herhangi bir çalışma göremeyince bari ben çekeyim de insanlığa faydam olsun dedim   Buyurun izleyin bakalım beğenecek misiniz.

''KOT ETEK DÜĞMESİ ÇAKIM VİDEOSU''

Anlatımı da bitirdiğime göre bir kaç fotoğraf ekleyip yazımı sonlandırıyorum . Bir de şunu söyleyeyim kombin parçası çizgili kimonoyu da kendim diktim. Yapımı için BKNZ . Esen kalın.








Yorumlar

Popüler Yayınlar