HALAT İPTEN HASIR ÇANTA YAPIMI || DIY CIRCLE BAG || MARİFETLİ MUALLİM



Yeniden ”HALAT İPTEN HASIR ÇANTA YAPIMI ‘‘ ile karşınızdayım. Neden yeniden? Çünkü daha önce de buralar dutlukken geçen sene de yapmıştım. Bknz : ”HALAT YUVARLAK ÇANTA” . Hatta youtube kanalımda da bir videosunu paylaşmıştım.Bknz: Youtube/Marifetli Muallim.Abone olmayı unutmayın elbette. O çanta beklediğimden büyük oldu ve ağırlık bakımından beni çok yorduğu için daha küçük ve ağzı fermuarlı bir versiyonunu yapmak istedim. Bakın başımdan neler geçti 



HALAT İPTEN HASIR ÇANTA YAPIMI







Halat ipten hasır çanta yapımı için inanır mısınız öncelikle hasır ipe ihtiyacınız var   Tamam sulandırmıyorum.
Halat ipleri kartona yapıştırınca bir de astar olması için krem rengi kumaşla içerden kapladım böylece içi de temiz bir görüntüye kavuşmuş oldu.
Pvc dediğim parçayı nereden bulduğuma da değinmek istiyorum yoksa içimde kalır hehe. Mutfak eşyalarından çıkan paketleri atmamıştım birinin önünde şeffaf bir kısım vardı onu sökerek kullandım. Uzunluğunun yetmediği noktalarda çakma ile ısıtırak birbirine yapıştırdım.
Biraz doğaçlama çalıştığım için fermuar kısmına ait yapım aşaması görselim yok . Bitmiş halini gösterince anlayacaksınız zaten.





HALAT İPTEN HASIR ÇANTA YAPIMI



Fermuarlı kısmı hazırladığımız dairenin etrafına göre ayarladıktan sonra iki tarafı da silikon ile yapıştırıyoruz. Bu kısmı tek başıma yapamadım itiraf ediyorum eşim yardım etti.


Sap kısmı için eski çantalardan söktüğüm aparatları bir parça ile elimde diktim. Bu işlemi kenarları yapıştırmadan önce yapıyoruz yoksa zor olur. Önce makinede diktim ama zorlayınca bıraktım. Hatta iğne kırıldı öyle olunca tekrar elde geçtim . Yukarıdaki fotoğrafta aparatın olduğu kısım biraz dönmüş,çekerken fark etmemişim ama şu an aşırı sinir etti . Yine de yeniden çekmek istemiyorum çünkü uzun süredir bu yazıyı bitirmeye uğraşıyorum . O kısımdan geçerken gözümü kapatıyorum .Kahrolsun mükemmeliyetçilik . ^^


HALAT İPTEN HASIR ÇANTA YAPIMI

İstediğim uzunlukta halat ip keserek aparatlardan geçirdim ve boyunu ayarlayarak bağladım. Ucundan bir kısmını sarkıttım. Geçen sefer yaptığım çantada da aynı yöntem ile sap kısmını yapmıştım. Kullanışlı olduğu için bu kısımda bir değişiklik yapmamış oldum.

Son olarak da kombine gelelim. Eteği de geçen senelerde dikmiştim malum hatırlayanlar olacaktır.
Gömlek : Koton
T-shırt: Sateen

Yorumlar

Popüler Yayınlar