BELİ TÜNELLİ BÜTÜN KOL ELBİSE || MARİFETLİ MUALLİM





Yeni bir dikiş macerası olan ”BELİ TÜNELLİ BÜTÜN KOL ELBİSE”  ile bu hafta da yola devam ediyoruz  Sıradaki hedefim cuma günleri yazı yazmaya devam edebilmek hadi bakalım.


BELİ TÜNELLİ BÜTÜN KOL ELBİSE KALIBI NASIL ÇIKARILIR?





”edikis.com ” dan teknik çizimine ulaştığım bu modeli temel alarak revize ettim . Daha önce ”HAM KETEN ELBİSE” yazımda da aynı elbiseden yola çıkarak bir çizim yapmıştım.




Yukarıda kendi belirlediğim ölçüleri kullanarak çalışabilirsiniz.



Bu sefer kumaşım keten elbiseye göre bir parça çok olduğu için kalıba daha fazla sadık kalarak çalıştım.Yine de normal kol kalıbı ile çalışmaya imkan vermeyecek uzunlukta olduğu için bu kalıbı tercih etmiştim zaten . 170 cm di kumaşım.


Kalıp yerleşimini bir de böyle kuş bakışı görün istedim.

-Yaka kısmını yükselttim. Daha önce bununla ilgili ayrıntılı bir yazı yazmıştım. (Bknz : Yaka ve omuz yükseltme)
-Bel kısmının fazla oturmaması için biraz açtım.
-En son ince uzun bir parçayı biye gibi ütüleyerek(ütülerken istediğim ende ince bir karton keserek kullandım aynı biye makinesi mantığı ama manuel çalışma tabii) orta kısma 2 tane ilik açtım.Aşağıda görebilirsiniz.
Daha önce instagram hesabımda story den paylaştığım görselleri derlemek istedim . Ayrıca Bernine sew and go 8 ile ilgili yorumlarımı da okumuş olacaksınız. Makinelerle ilgili ayrı bir yazı da yazacağım zaten yakın zamanda.



-Çima dikişi için de fermuar ayağından faydalandım deneyin mutlaka.Açtığım iliklerin içinden de yine kendi kumaşından ip yaparak geçirdim.



-Yanlarda gizli cep yaptım. ‘Gizli Cep Yapımı ‘ için linke tıklayabilirsiniz. Hatta gizli cebe kumaşım yetmedi malum kuş kadar kumaş kullandım. Başka bir kumaştan ek yaptım.Ağız kısmı yani dışarıdan gözükme ihtimali olan kısmı kendi kumaşı ile alt tarafı başka bir kumaş ile kombinledim   Benim cep genişliğindeki temel ölçütüm telefonun sığması hehe. Burda dergisindeki herhangi bir gizli cep kalıbını kullanabilirsiniz.

*KENAR /KAPİTONE KLAVUZU NEDİR NASIL TAKILIR?

Elbise aşamalarına bir es verip makine parçalarına geçiş yapıyorum hehe.
-Kol ağzı ve etek ucunu yaklaşık 4 cm den kalın bir şekilde bastırdım.Kenar baskıları / kapitone dikişinde kullanılan  parçayı makineye taktım ve sonuç mükemmel.Bir hizada nizam ve intizam içerisinde diktiğiniz ürünlerle obsesifliği doruklarda yaşayabilirsiniz. Eskiden bu işi sabun – mezura ikilisi ile işaretleyerek yapardım ama bu çok çok daha kolay bir yöntem.

Eğer makinenizde böyle bir parça varsa -ki çoğu insan bu parçayı tornavida sanıyor ya da işlevini bilmiyor- mutlaka deneyin.Aşağıdaki kolajda görebilirsiniz.



-Yakayı da biye ile temizledim diyelim ve yapım aşamalarını burada noktalayalım. sanırım başka çene yapacak bişeyim kalmadı okuyan herkese teşekkürlerimi sunarım.^^



Yorumlar

Popüler Yayınlar