bayram geçti mi ne?=)


antakyalı olmasakta yaşaya yaşaya buralı olduk sayılır. burda bayramlarda pişirilenler arasında olan kömbeyi bu yıl ilk defa denedik veee tabikide güzel oldu başka ne olacaktı hihihih=)))) bayramın üzerinden bir kaç hafta gibi bir süre geçsede seney bayram gelmeden bu yazıyı bitirebildiğim için mutluyum=) blogunu düzenliyi güncelleyebilen arakadaşlara burdan tebriklerimi yolluyorum=)))


bunlar görüldüğü üzere malzemeler olmuş oluyor :)) -2 ölçü erimiş margarin -1 ölçü zeytinyağı -1 ölçü su veya süt -1 paket kabartma tozu -1 paket vanilya -1 çay kaşığı karbonat -1 tatlı kaşığı kömbe baharatı(bizim aktarların hepsinde bulunur içinde bilmem kaç çeşit baharat olan bi karışım=) -2 ölçü şeker(şekerli seviyorsanız 2-3 yemek kaşığı daha artırabilirsiniz ölçüyü) -aldığı kadar un(çok yumuşak bi hamur değil) içi: -ezilmiş hurma -fındık veya fıstık bunlardan herhangi biri kullanılabilir ya da arzuya göre boş da yapılabilir.





yapılan hamurdan kömbe kalıbının içini dolduracak kadar bezeler alınır.öncelikle susama batırılır.




susama batırılan beze, kömbe kalıbının içerisine yayılır,ortası çukuşlaştırılır,hazırlanan içten birazcık konulur, ve kapatılır.el ayası ile bastırılır. kalıp ters çevirilip sert bi yerin üzerine vurularak hamur kalıptan şekil almış vaziyette çıkartılır.yani yukardaki gibi olmuş olur=)









şekil verilmiş kömbeler tapsiye dizilerek fırında pişirilir.



herkese afiyet olsun=)

not: annişkom buralı değil ilk defa kömbe yaptık yaniş usta değiliz daha farklı şekillerde yapanlarda var biz acemilerden bu kadar çıktı =)

Yorumlar

  1. wauuww:))
    birde acemiii lafıı oldu mu şimdi bu görsel ve lezzet şöleninin üstünee:))
    ellerinize sağlık...
    bi kere gerçektende harika görünüyor:)
    takipteyim bundan böyle...
    bende beklerim bir fincan kahve içmeyee:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. ohh miss gibi..
    ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ilk yapışımızdı ama sevgili birtutamkekik ustaların yanında acemice kalınıyor=) teşekkür ederim geliyorum hemen=)



    teşekkür ederim güzelce=)

    YanıtlaSil
  4. acemiyken böyle güzel şeyler yapıyorsanız usta olunca kimbilir neler döktürürsünüz. çok lezzetli görünüyor. tatmak isteredim :)

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler yaren=) hataya yolunuz düşerse tattırmak isterim=)

    YanıtlaSil
  6. valla süper lezzetli görülüyolar canım çektii:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler emine öztürk=)


    gelirsenz ikram ederm cns=)

    YanıtlaSil
  8. MRH HEMŞERİM ÇOK HEMŞERİ BULAMIYORUM BEN BLOGTA SEVİNDİM SENİ GÖRÜNCE...BENDE DÜN YAPTIM BİR ARKADAŞIM SİPARİŞ ÜZERİNE İSTEDİ YAPTIM YOLLUYORUM PAZARTESİ..ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR YAPTIKLARINDA..ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler ceylan abla:) eminim seninkiler daha güzel olmuştur bizimki acemi oldu senin de ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. aaaa bizde sanırım mamül diye irmikten bir tatlı var aynı ona benziyor, ellerinize sağlık çok güzel görünüyor:)))

    YanıtlaSil
  11. ismi yabancı gelmiyor bu tatlının ama çıkaramadım :)) teşekkür ederim inci çiçeği:))

    YanıtlaSil
  12. ben o kalıbı nerde bulabilirim biri bana alıp yollasın lütfen istanbuldayım ben

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar