DİRİLİŞ ERTUĞRUL : KOSTÜM İNCELEMESİ



Diriliş Ertuğrul iki sezondur kaçırmadan izlediğim hatta tek izlediğim dizi. Başarılarını senaryodan dekora kostümden takıya bir çok alanda görebilirsiniz. At binme ve savaş sahnelerinin kusursuzluğu gerçekten takdire şayan .Hele de dombradan modifiye jenerik müziği .Hoparlör ile izlerken galeyana getirir insanı evet çoğu sahneyi ağzı açık izlediğim doğrudur :)

Bir aksiyon sahnesi nasıl bu gerçeğe yakın çekilebilir ? Tarih dizisi sonuçta ön yargımı büyük bir hayretle kırmıştı ilk izlediğimde.Bugüne kadar sunulan sözde tarih dizilerinin entrikadan öteye geçemediği malum.Tutarlılığını iki sezondur yitirmeyen dev yapım bittikten sonra dahi adından yıllarca söz ettireceğe benziyor.





Her bölümün sinema tadında geçmesinde karakterler ile oyuncuların cuk oturması , her şeyi ile bir bütün olarak yayınlanması başarıyı getirdi elbette .

Bu başarıda kostümler ve takılar belki ayrıntı gibi gözükebilir ama şahsen duygunun yansıtılmasında büyük rol oynamakta.

Genel olarak herhangi bir şey izlerken ilk olarak ne giymişler diye incelerim :D Güzel giyinmeleri devamını izlemem için yeterli bir etken. Şimdi Diriliş'te işler değişiyor.

Diziyi seviyorum lakin kostümleri de çok beğeniyorum bu yüzden bazen kostümleri incelerken sahneyi kaçırıyorum ay şimdi noldu ne dediler diye kalıyorum öyle :D  Diziyi Youtube kanalından takip ettiğim için geri sardırdığım çoktur :D



Kostümler Serdar Başbuğ imzalı imiş.Daha önce atölyelerinde bir röportajlarını izlemiştim(diriliş ertuğrul kostümlerinin hikayesi) cidden çok zahmetli bir çalışmanın sonucunda bu hale geliyorlar.

Seçilen kumaşlar ,dokuları , işlenen nakışlar ,başlıklar ... Dönemle ilgili çok fazla bir kayıt bulunmamasına rağmen aksesuarlar bizi o dönemlere nasıl da götürüyor.





Bu kostümün rengi ile gönülleri fethederken üst kısmındaki kumaş gözlerimden kalpler çıkartıyor.Ne de güzel kaftan olur ondan ! :)
zaten Halime Sultan başta olmak üzere bayan karakterlerin kaftanları iştah açıcı ! Gerçi Halep'te geçen bölümlerde saray gösterişi sebebi ile altın varak ve simli kumaşlardan gına gelmişti ama özümüze döndük çok şükür :D





Bu fotoğrafta kıyafetten ziyade ceylana değineceğim. Ertuğrul'un
 -''Seni bana getiren ceylana şükürler olsun'' diye başlayan romantikli duaları itiraf ediyorum beni benden alıyor. Gururluyum.

Yalnız yaptığım muamele sanki gerçek Ertuğrul bey 'i getirmişler de o oynuyor. Nidalar havada uçuşuyor vayy bee helal olsun gurur duydum  vs :D



Bu da kızımızın gelinliği :) Düğünden sonra namaz kılarlarken...



Peki ya Halime'ye sık sık giydirdikleri mavinin bu tonuna ne demeli ? Ortadaki beyaz elbisedeki cepkenimsi parça ve aksesuarlar da on numara.




Bir insan okla vurulduğu halde nasıl bu kadar güzel gözükebilir? Yarini korumak için vurulduğundan olsa gerek ahh ceylan aşkı :) Borda şalvarla kombinledikleri o acı yeşil tunik .Enfes.



Bu başlarda iyi olup sonradan işin suyunu çıkaran burnu havada karakter de pek güzel kız şimdi ne diyelim yiğini öldür hakkını yeme .Üstündeki kısa kollu kaftan ise tam seyirlik.

 Bir başka dikkatimi çeken konu ise genel olarak kıyafetlerin kruvaze olması. Bir kaç biritle tutturulup çok naif bir görüntü ilde edilmiş


Soldaki yeşil elbise!!! Benim her gördüğümde gönlüm ayrı ayrı kaldı ama yahu. Üst bedendeki kilim desenli kumaş ile yeşil kombin harika ve öndeki yeşil düğmeler. Allah'ım oba kumaşı bulayım amin :D

Sağdaki kızların sırtını niye koydum ola . O başlıktaki kumaşlardan çok güzel dolamalı şal olmaz mı hem de acayip otantik nasıl da pamuklu pamuklu salınıyor :)





Ben ekran görüntüsü almakla uğraşırken aslında Halime bu sahnede bayılmak üzereydi yakaladım :D
Jileye ba-yıl-dım. İçindeki gömlek ile de çok harika olmuş. İşlemelerin uyumu bel kuşağı beni benden aldı zira.Ahh bebe mavisi.Yeni sezonda patlayacakmış öyle duydum . :)





Kruvaze mi demiştik ? 47. bölümden bu kareler.Esas kızımız yüklü artık hafiften gelmiş kilolar. Zerafet mi o halen aynı :)



İki gelini bayadır kardeş gibi görüyoruz iyi oldu bu ittifak :) Halime Sultan'da yine mavi yine kruvaze ve yine nefis ! Kuşaklarında  her daim duran hançer ise her Türk asker doğar misali.Akıllara şu sorunun gelmesi lazım : onlar kadınsa biz neyiz ? Hemcinslerim diye demiyorum sinekten korkanı bile mevcut aramızda :D







 Selcan Hatun iyi bir karakter olduğundan beri daha da güzel gözüküyor gözüme.Ama en çok da başlığından sarkan püsküller favorim :)

Başlık yine süper .Gözlerle beraber ahenk ... :)

Selcan Hatunun kırmızısı!!! Ay bunlardan olsa ben giyerim yaa bence bu kostümler moda olsun bizim de içimiz erimesin . Ben de kilimhane kumaşlarından istiyorum bulamıyoz mu ki :D
Gerçi Kendindik.com un tatlı sahibesi İrem Hanım Kutnu Kumaşı ile orjinal bir çalışma yapmıştı .O kumaş emele uygun lakin kumaşı dikilecek hale getirmek pek zahmetliymiş.

Merak edenlere : ''Kutnu Kumaşının Pırıltılı Potansiyeli.''




Bir başka genel özellik de kollar.Dirsekten sonra pelerinimsi bir edayla ayrılan bu modeli bir çok elbisede görebiliyoruz.Temsil misal Aytolun Hanım.



Aytolun demişken bu ikat kumaşa benzettiğim kostüme aşık olduğumu söylemeden geçemicem. Yanlardaki yırtmaca geçirilmiş biye ve lacivert kumaş kombini ile desene de modele de tam not. Başlığının kırmızı oluşu da ayrı güzel. Bu model kesinlikle favorim.


Çilekeş hatun Hayme Ana ise kelimenin özü ile obanın cefakar fedakar ''anası''.Hülya Darcan ın oyunculuğundan ise tecrübe akıyor kesinlikle çok başarılı.



Biraz da beylerin kostümlerine göz atalım. Aslında bu yazıyı hazırlama fikri ''Kürk Yaka'' yazımı yazarken ortaya çıktı. Şöyle ki kürk deyince benim aklıma dirilişte beylerin omuzları kürk detaylı kostümleri geldi yazarken mevzuyu oraya bağlayacaktım ama bir iki fotoğraf araştırayım derken baktım mesele uzuyor artık ayrı bir yazı olsun dedim ve yeni sezonu inceleyerek bu kolajları oluşturdum .



Zırh niyetine giyilen deri kostümlerdeki emeğe bakar mısınız ? İşçilik muazzam.Deri kostümleri araştırırken atölyeden görüntülerin olduğu bir video bulmuştum onu da eklemek istiyor araştırmacı ruhum :D 

Bi de gazeteciliğe mi el atsam :D


                                         

                                      

Son olarak da emeği geçenleri paylaşalım.

Bir dahaki sefere başlık,zihgir ve takılara değineceğim şimdilik burada vedalaşalım .

BUGÜN GÜNLERDEN DİRİLİŞ ERTUĞRUL ise bir de iyi seyirler dileyelim:)








Etiketler: , , , , , , , , ,