OYUNCAK FİL KALIBI / DİKİMİ : ''A''FİLLİ :) - ELEPHANT TOYS FREE PATTERN AND SEW TUTORİAL



Afilli 'mden herkese merhabalar :) Ne zamandır iç geçirdiğim oyuncak dikme olayına sonunda bende el attım .Gerçi biraz itekleyerek oldu çünküm kendisi ödev olmakta da biraz :D 

 Materyal Geliştirme dersi kapsamında ilk konumuz dolgu oyuncaklar olunca hemen Pinterest(profilimi takibe alıp arşivimi karıştırabilirsiniz ) mecrasında bir araştırma yaptım ve karşıma sevimli mi sevimli filler çıktı !





Asıl kaynak BURADAN. 
İngilizce kaynaklı bir site olduğu için size PDF formatını buraya eklemek istedim. Dosyanın çıktısını alarak siz de bu tatlı oyuncaktan dikebilirsiniz. Lakin ben çıktı almadım. 

A4 kağıdını laptopumun ekranına yapıştırdım ucu yumuşak bir kalemle ekrandan kopya çektim :D Böyle de beleşçi bir kişiliğe sahibim :D




Pdf dosyasında iki farklı boyutta fil kalıbı mevcut.Ben büyük olanını çalıştım.İkişer adet kesilen yukardaki parçaları makinede birleştirdim.Kulak yaptığımız kumaştan bir parça şerit haline getirip kuyruk niyetine poposuna dikiyoruz. Yukarıda işaretlediğim kısım kuyruk anlaşıldığı üzre :)



Bakınız kuyruk hihih :P

Bu arada adının AFİLLİ olması bir anda beynimde ampul yaktıran bişey. Bir alamet geldi vuuuuu :D




Kulak kısmına geçmeden önce domino siyah iplik ile kendi çapımda göz işledim. Boncuk dikme işine de girebilirsiniz :)




Filin beden kısmının kenarını sürfile makası ile temizledim. Sürfile makası demişken bu dikiş yardımcısı hayat kurtarır efendim.Overlok makinesi olmayanlar için bir kısım kumaşta can kurtaran gibi yetişir :D

Kalıbı ilk keserken bu makası kullansam daha az iş çıkarmış olurdum lakin çalışmanın bir kısmını okulda yaptığım için çok da teknik olamadı :D




Bu arada dikerken bu açıklığı bırakıyoruz ki elyaf doldurma işlemini yapabilelim. Ok işaretlerinin olduğu kısım biraz dar gelince sonradan az daha söktüm.




Çiçekli bir viskon kumaştan kulakları kestim ve diktim.


Bu iki fotoğraftaki kalite farkını çözemedim kusura bakmayın ışıktan oldu sanırsam :D Neyse meseleye gelelim.

Filimizin baş kısmını yüzü yüzüne gelecek şekilde yukaırdaki gibi içine tıkıştırıyoruz(o nası bi tabir örtmenim !)

Arasına da kulak namzetlerimizi yerleştirip iğneliyoruz.Şimdi sıra komple bu kısmı dikmekte. Birleşim yerlerinin denk gelmesine dikkat ediniz. Ben ufaktan kaydırmışım :)





Daha sonra açık bıraktığımız yerden ters çevirip içini elyaf ile dolduruyoruz ve açık kalan kısmı elimizde kapatıyoruz.





Şunu itiraf etmeliyim ki yapmadan çnce bu kadar güzel olabileceğini düşünmemiştim. 






Yorumlar

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar