o birrrr : benim ablammm =)


resimlere bakınca başlıkla bi alakası yok gibi gelmiş olabilir tamam kabul=) ama öyle değil o resimlerin sahibisi benim çok çok sevgili yoldaşım,sıra arkadaşım,ablam,prensesim,matmazelim,en önemlisi de kan bağı olmayan ama gönül bağı kuvvetli olan ablammmmmmmmmmmmmmmm=)))
isimsiz kahraman o bir ''abla'' ..
hemde benim=)

onunla sınıfta tanıştık yani biricik sıra arkim=) birlikte geçireceğimiz 2. yıldayız.geçen yılı on defa daha yaşayabilirim iyi ki varsın ablam =)


ben methiye düzmeye başlamadan mevzuya geçeyim zaten methiyeye gerek yok görüldüğü üzere çok çok gayet becerikli bir insandır zaten:)
o penguen bizim müzik dersi uygulama ödevimiz olan marakasdır efendim:) duş jeli kutusu olmakla birlikte ablamın eli değince penguen marakas olmuştur=)
benim yaptığımı da atlamayayım daha önce ''cupcake denemiştim'' ondan bi tane daha ördüm bu sefer tecrübe var tabi deneme aşamasını geçtim. sürpriz yumurtanın yumurtasının içine(bu ne ya:) boncuk vs. ses çıkaracak bişeyler koyup onu da ördüğüm kekin içerisine yerleştirdim hocamız da çok beğenmişti şimdi yaniii=) hocamız demişken sevgili pınar hocam ahhh ahhhh gelen gideni çok aratıyor nerelerdesiniz nerelerdee :((
ağlamadan durumu toparlayayım hocam size yeni okulunuzda ve eğitim hayatınızda başarılar dilerim belki bir gün denk gelirsiniz bu yazıya:)

penguenin yapılış şeması olması lazımdı ablama sormam lazım onu:)



kendisi bir marakas yapıcı olmasının dışında bir çok beceriye de sahiptir örneğin yukarıdaki yaş pasta gibi..o pastayı yaparken yanında idim da vinci bile mona lisa yı yaparken bu kadar zevk duymamıştır öyle bir istek ve titizlikle çalışıyor anlatılmaz izlenir :)



rosamary'nin ablasının pastasının tarifi  : güzel bir zincirleme isim tamlaması yaptım hihihi=)
pandispanya:
-3 yumurta
-3 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
-az kabartma tozu
-limon kabuğu 
-rendesi istenirse kakao

kelepçeli kalıpta pişirilen kek fırından çıktıktan sonra soğumaya bırakılır.soğuduktan sonra ortadan ikiyi ip ile kesilir.çeşitli yöntemler var bu keki ikiye ayırma konusunda artık hangisini kullanıyorsanız benim tavsiyem şipşak bim de çok güzel pandispanya satılıyor hihihihih=))) 

kreması:
-3 su bardağı süt
-1 su bardağı şeker
-3 yemek kaşığı tepeleme un 
-1 kaşık nişasta 
-1 yumurta sarısı
-pişirince az margarin + bir paket vanilya

ortadan ikiye böldüğümüz pandispanya süt ile ıslatılır pişen krema ve istenilen malzemeler koyulur. diğer yarısı da süt ile ıslatılarak üzerine kapatılır. son aşama olarak pasta krem şanti ile kaplanır ve de süslenir . biz krem şantiyi şekilli sıktık meyve yerleştirip,meyvelerin üzerine jöle döktük ortasına da çikolata rendeledik(o işi ben yaptım zevkle:)




efsane tarif tiramisu bunu da kendisinden öğrenmiş bulunmaktayım önce gözlemledim sonra evde kendim kendime yaptım bunu :))

bunun kekini bimden aldım =)) ama ablam da bimden almıştı kolaya kaçmadım ben tarif öyleydi yaniiii:))))

kreması:
-850 ml süt
-1 çay bardağı şeker
-5 yemek kaşığı tepeleme un
-1 paket vanilya
-190 gr labne peyniri

- 1 paket 3ü1 arada granül kahve
-istenirse arasına ceviz , fıstık vs
-üzerine kakao

krema pişirilir soğumaya alınır. zaten iki ye bölünmüş halde olan kekin her iki tarafı da çiçecek kıvamda olan bir fincan 3ü1 arada ile ıslatılır. kremanın yarısı kekin ortasına dökülür. 

ablamdan not:: kremayı yaymaya gerek yok ortasına dökün kalsın zaten akışkan bir kıvamda olacağı çin kendi kendine akıyor.

kekin diğer yarısını da üzerine kapattıktan sonra kalan krema üzerine dökülür her yeri kapatılır. son olarak da bütün yüzeyi kakao ile kaplanıp servis edilir. kakaoyu çay süzgecine dökerekten yaydık kolay oluyor..

Yorumlar

  1. canımsın benim canımmmm ablasının bitanesi,en süper arkadaşı,en kıymetlisi, özetle her bi şeyi... :)))
    Ne güzel şeyler yazmışsın öyle kırmızı kız, çoook mutlu oldum yaa. :))))
    Geçen yıldan çok daha güzel uzun uzun yılları yaşabilirim ben içinde sen olan sen de iyi ki varsın kalbinin güzelliği yüzüne yansımış olan dünyanın en güzel prensesi... :))
    beceriklilik konusunda seni yetişemem ki ama ama. senin marakas harika olmuştu kimseninkine benzemiyordu.Hatta senin marakasın aynısı veya benzerini yapan olduğunu sanmıyorum orjinal fikirli rosamary... :) Ahhh ahh pınar hocam ne çok özledik sizi yaa :(((
    Malesef penguenin yapılış şeması yok sen fotoğraflarını çek demeseydin aklıma hiç gelmezdi fotoğraf çekmek falan yani. Duş jeli şişesine baktım baktım sonra dedim ki bu penguene benziyor sanki biraz süsleyimde benden başka kişiler de pengune benzetsin.. :)) Benzetemezsem de yedekte bi fikrim var idi küçük su şişesini ağaç yaparım diye düşünmüştüm.Gerek kalmadı 2. fikre benzedi çünkü... :))) Duş jeli şişesinin içine taş, boncuk, misket vs. bi şeyler koydum.sonra üzerini siyah kumaşla kapladım beyaz yerlere de A4 kağıdı yapıştırdım sarı fon kartonuyla da üçgen yapıp yapıştırdım burun-ağız veya gaga gibi bi şey oldu işte. :)) kanatların içinde de karton var.ayakları da mukavva üzerine sarı karton yapıştırınca bi şeye benzedi. :))
    Pasta yaparken öyle görünüyorum demek.O kadar çok belli oluyo yani pasta yapma delisi olduğum... :))Beraber yaptık o pastayı senin elin değdi diye güzel oldu bence. Dokunduğu her şeyi dönüp bi daha bakılacak güzelliğe çeviren melek... :))
    Bi insan bu kadar becerikli olbilir yani benimkisinden bile güzel görünüyo bu tiramisu yaaa.Hem de ilk yapışta.. :))
    Ellerine sağlık canım benimmm.. :))

    YanıtlaSil
  2. ''Dokunduğu her şeyi dönüp bi daha bakılacak güzelliğe çeviren melek... :))''
    bunu duymak muhteşem bişey gerek var mı başka söze?:)canımsınn<3<3<3

    YanıtlaSil
  3. masallah, ne kadar güzel bi arkadasliginiz var. pastada müthis görünüyor :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. arkadaş güzel olunca arkadaşlığın güzel olması da kaçınılmaz tabii=)) teşekkürler ederiz sevgili yaren..=)

    YanıtlaSil
  5. şeker kız penguş de güzel senin yüreğinde.. güzel olunca güzellikleri bulur insan!!!!

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim rabiasultanipek ... o senin güzelliğin:)

    YanıtlaSil
  7. AĞZINIZIN TADI HİÇ BOZULMASIN İNŞALLAH...

    YanıtlaSil
  8. amiin amiin inşallah ceylan abla sizlerinde=)

    YanıtlaSil
  9. selam penguen cok sirin olmus tiramisuda harika gorunuyor. bende beklerim :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık güzel olmul sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ohhh harika... paylaşımınız için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler asiye vuran:)
    teşekkürler yasemin..:)

    YanıtlaSil
  13. Que rico....! Mis felicitaciones por este pastel tan bueno.
    SALUDOS.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar