SICAK GÜNLERE SOĞUK ÇÖZÜM : HAYTALI




EN SEVDİĞİM GÜNLERDEN PAZARTESİDEN HERKESE MERHABA  :)

Hatay'da 43 dereceyi gösteren hava sıcaklığında yaşamaya çalışıyoruz çok şükür.şükür diyorum çünkü geçen hafta Antalya havasını gördüm tövbe ettim Antalya'ya :) güzelim memleketime dönünce özlediğim lezzet haytalıdan yapalım dedik . kış aylarım Konya'da geçtiği için soğuk havada bu tatlıdan çekmiyor insanın canı :)

şimdi gelelim bu güzelliğin hikayesine : 




Antakya'da haytalının yapıldığı meşhur bir kahve vardır.AFFAN KAHVESİ. Diğer adı İnci Kıraathanesi olan bu mekana daha önce gitmedim ama Antakya'da çekilen dizilerde meşhur bir mekandır kendileri .. Onların özel tarifi vardır tabii ki ama benim tarifim sevgili,becerikli,taze anne Çağla'cımdan :)

Adanalıların bici bici dediği bir tatlı var bizim haytalının meyveli - buzlu hali diyebiliriz ama asla ikisi aynı şey değildir :)

tatlının hikayesine de burdan bakabilirsiniz :)

NOT:TARİF 6 KİŞİLİKTİR.

MUHALLEBİSİ İÇİN :

- 4 SU BARDAĞI SÜT
- 1 SU BARDAĞI SU
-2 PAKET VANİLYA
- 6 YEMEK KAŞIĞI DOLUSU NİŞASTA(TEPELEME)
- 6 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER(İSTEĞE BAĞLI ARTIRILABİLİR)

SUYU:

-1 LİTRE SU
-YARIM ÇAY BARDAĞI GÜL SUYU
-1/4 ÇAY KAŞIĞI KIRMIZI GIDA BOYASI
-YARIM FİNCAN ŞEKER (TADI KONTROL EDİLİP EKLENEBİLİR .)


YAPILIŞI:

Tüm malzemeler karıştırılıp pişirilir. koyulaştığı zaman kare borcam ve ya geniş bir tabağa ortalama bir parmak kalınlığında olacak şekilde dökülür ve soğuyunca dolaba koyulur.

kendine gelen muhallebi kare kare kesilir kupların dibine istenilen kadar paylaştırılır.üzerine hazırlanan sudan koyulur ve üzerine sade dondurma kesilir.damla çikolata benim uydurmam orjinalinde öyle bişey yok :)


Yapanlara şimdiden afiyet olsun.
Sıcaklara dikkat edin bol bol su için. 

:)




Yorumlar

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar