HAVALI SIRT ÇANTASI YAPIMI :)




Daha önce instagram hesabımda yayınladığım bu güzelliğin yapımını sizinle paylaşmak istiyorum :)

Son postlarımda popülerliğini koruyan sevgili arkadaşlarımı manken olarak kullanmaya bu post ile de devam ediyorum teşekkürler !! :)










Günlerden bir gün sevgili instagörl ev arkadaşım ''zlyhozrtn''   çarşıdan kilim desenli çanta alıp eve gelir. 
Ben de çok beğenip dikmeye kalkarım 20 tl için değmez kuzum yapma canım deselerde yaptım oldu :D




Bu arada Antalyalara gezmelere de giderizmiş :) O zaman  ben başka çanta dikmiştim  diğer çantaya ara verip yeri gelmişken onu da anlatayım :D






Eşantiyon olan bir çanta vardı elimde torba şeklinde olanlardan .. onun üzerini kumaşla kaplayıp fiyonk takıp sırt çantası niyetine Antalya gezisinde kullanmıştım .

Ahh hatıralar :)



Şimdi çantanın parçalarını açıklamaya geçelim.

1- İlk olarak ön parçayı görüyoruz. ön orta kısmı kumaş katında olmalı en önemli kısım burası.yani bu parça yarısı olmuş oluyor.




2- bu parça ise yan kısma ait ve iki adet olması gerekiyor .sağ ve sol yanlar için.





3- bu parça ise taban ölçüleri.





4-bu parça ise en çok işlevi olan parça arkadan başlayarak öne düşen kapak ile beraber ana parçayı oluşturmuş oluyor .






5- Kestiğimiz tüm parçaları  birleştiriyoruz .

6-Aynı parçalardan astar olarak herhangi bir kumaştan tekrar kesip birleştiriyoruz .

7-Astarla yüzünün arasına ben deri parçası koydum sert durmasını sağlayacak herhangi bir malzeme kullanılabilir ya da kumaş çok sert ise buna gerek kalmaz.

8-Ceket astarlar gibi bir kısmını dikmeyip astar ile çantayı yüzü yüzüne gelecek şekilde dikip çeviriyoruz.

9.Açıkta kalan kısmı da dikiyoruz.

10-En öndeki küçük cebin kalıp resmi yok ama 10 cm e 15 cm civarında iki parça kesilerek yapılabilir.İstenilirse kapak kısmının kenarları yuvarlatılabilir.

11- saplarını kendi boyunuza göre ayarlayabilirsiniz en son dışından diktim onu.çantanın sapları sabit ama çanta tokasını süs olarak taktım ayarlanabiliyormuş görüntüsünü elde ettim :D

12-Ben çantanın ve cebin ağzına çıt çıt bastırdım düğme ilik ikilisi de bir seçenektir tabii :)

13-En üst kısmının tüm çevresine bir kaç delik açıp ip geçirdim torba gibi büzülmesini sapladım çünkü fermuar vs de yok sadece çıt çıt tutmaz .

14-Son olarak da içini doldurup gezmeye gitmek kaldııı :)



Yorumlar

  1. Uzun zamandır bende çanta yapmak istiyordum ama cesaret edemedim. Öyle güzel anlatmissiniz ki hemen elimdeki kumaşlar la denemeye çalışıcam. Takibimdesiniz ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti çok teşekkür ederim :)) anladığınız yerleri sorabilirsiniz cevaplarım efendim :)

      Sil
  2. Merhaba bende yazınızı okuyunca gaza geldim :) tebrikler çok güzel olmuş
    Kalıpları verirken ilk resimdeki kumaş katında olacak demişsiniz yani iki kat mı olacak kusura bakmayın çok dikiş bilgim yok makinami yeni aldım bende siz gibi bir Muallim im ama acemi Muallim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar muallim hanım gaz iyidir ortaya iş çıkartır :) evet kumaşı ikiye katlıyorsunuz kat yerine kalıpta ön orta yazan kısmı yerleştirip iğneliyorsunuz dikiş payı bırakıp kesmeyi unutmayın :) her zaman sorabilirsiniz yorum bıraktığınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. acaba bu diktiğiniz çanta burda dergisinde varmı varsa hangi sayısı ?

    YanıtlaSil
  4. Sey ben arka tarafinin olculerini tam anlayamadim da ust yazan kismin altindaki c8zgi kac cm :)

    YanıtlaSil
  5. ben en çok işlevi olan parçayı anlayamadım.toplam boyu ne kadar onun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 27+12 cmden 39 cm . 40a yuvarlayabilirsiniz:) kapak olacak kısmı kendi zevkinize göre kısaltabilir ya da uzatabilirsiniz .

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar