COMBO STYLE: BÜZGÜLÜ - FİYONKLU - CEPLİ ETEK DİKİMİ :)



MERHABALARR :))

Bu sene iyi post yazıyorum Allah performansıma zeval vermesin :D Son iki postun mankeni olan hatunun üçüncü modelliği ile buradayım efendim :)



Eteğin modelini daha önce NEBİHAN AKÇA öğretmenimiz instagram hesabında paylaşmıştı.Çok beğenen arkidişime isteği üzerine diktim :)






Sayfadaki model bu şekildeydi efendim..








Şimdi gelelim benim anladığım kadarıyla uyguladığım yönteme ..






      

Eteğe 2.55 metre kumaş gitti .kumaş için 2 boy artı kemerler ve cep için hesap yapınca ortaya bu çıktı. Kumaş tabi ki ''ucuz'' kumaşçı BAKIRCI  amcadan :)

  • örneğin boy 90 cm ise , iki parça 90 cm kumaş kesiyoruz ortadan birleştiriyoruz burası arka ortası oluyor .
  • daha sonra bel çevresini ölçüp (75 cm varsayalım) bol ayarda 75 cm büzdürüyoruz.
  • ön ortası olacak kısımda pat için sağdan ve soldan 10 cm büzüklü olmayan kısım bırakıyoruz.


                                                     


Asıl modelin önündeki gizli pat sanırım ya da onlar da çıt çıt kullanmış bilemiyorum ama ben anladığım kadarıyla yukarıdan yaklaşık 20 cm boşluk bırakarak pat hissi verip eteğin önünü spor dikiş ile birleştirdim.

Yukarıdan bıraktığım boşluğa 5 tane çıt çıt diktim ve bu şekilde birleştirmeyi sağladım. 






Cep kısmı ise sonradan düşünülerek bu hale getirildi :) Aslında fotoğraftaki iki biçtim lakin dikince ağzı sarktı çünkü bizim kumaş resimdekinden daha yumuşak ondan kaynaklı diye düşünüyorum .

en son böyle bi çözüm bulup A pile koydum ortasına.






  • Beline 6 cm kemer takıp içine astar geçirdim.
  • 4 tane kemer köprüsü yaptım.
  • Kemerin üzerine de fiyonku sabitledim
  • Düğme- ilik ikilisi ile birleştirme sağladım 
  • Veee finish:)



Yorumlar

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar