RAHATLIK ZAMANI : FİYONK YAKA KLOŞ TUNİK KESİMİ / RELAX TIME : CIRCLE TUNİC PATTERN


Ramazan-ı Şerif'in 15'inden selam olsun herkese . Zaman dediğimiz garip bir mefhum. 3 ayların girdiği gün dün gibi gelse de Ramazan'ı yarıladık .Çok şükür diyelim ama şöyle bir dönüp bakınca geçmez dediğimiz  günler , bitmez dediğimiz yıllar , akşama çıkar mıyım ki dediğimiz nice akşamlar yitip gitmedi mi ?

Büyüdükçe daha da anladım sanırım herşey geliyor ,geldiği gibi de gidiyor. Hiç bir şeyin elimizde durduğu - beklediği yok.Sahip olduklarımızın o kadar çok kıymetinin bilinmesi gereken bir zamandayız ki ... Aksine tüm insanlık gereksiz bir telaşenin içinde yarına çıkma garantisi yokken hiç ölmeyecekmiş gibi yaşıyor . Bir ihtimal şu mübarek ayda belki kendimizi sorguya çeker , nefsimizin kulağını çekeriz diye yazmak istedim bu satırları :)

O zaman Rabbim dünya sevgisini elimizden almasın , kalbimize de koymasın :)





Daha önce saks mavisi gofret krepten diktiğim (acemi işiydi ama halen en rahat kıyafetim olarak zirveyi zorluyor ) kloş (verev-volanlı ) zibilyon tane ismi olan bu aşırı rahat kesimli tunikten bir tane daha diktim bu seferki sipariş. Aslında iki taneydi de vermeden önce ancak bunu fotoğraflayabildim :)




Merak etmeyin izinsiz giyinip de çekmedim hiç öyle huylarım yoktur :)) Kendisi ponçik bir insan ve çok yakında anne olucekk :)

Hamile okuyucularım size sesleniyorum lütfen bu tunikten edinin bebişlerinizi daha anne karnında iken sergilemeyin. Eğitim anne karnında başlar . Sonra bu çocuklar niye edepsiz diyonuz bundan işte :D

O kadar rahat olmuştu ki yazıma başlık düşünürken aklıma gelen ilk şey oldu :) Aramızda kalsın veresim gelmedi pişman oldum sipariş diktiğime :P



TEKNİK BİLGİ :


  • 2 boy+ kol şeklinde toplam 2.5 metre kumaş kullandım(tunik boyu 95 cm ) [aslında buraya bi de manken boy yazarlar ama malum bilen bilir 1.5 metre yazmaya değmez:P ]
  • üst beden ve kolda temel beden kalıbı kullandım.kol biraz büzüklü olacak şekilde genişti
  • sırtında gizli elbise fermuarı kullandım.
  • kollara tek düğmeli 5 cm eninde manşet taktım.
  • yaka da ise fiyonk yaka (bağlamalı yaka) yaptım .


Önceki yazıma BURADAN ulaşabilirsiniz. Yukardaki kalıptan 10 cm daha uzun olarak düşünebiliriz.



Bu da saks mavinin kalıbı gördüğünüz gibi boyu 125 cm . Görseldeki siyah çizgili kısımı üst beden kalıbı olarak kabul edelim.Elimdeki herhangi bir üst beden kalıbını kumaş katında açı oluşturacak şekilde yerleştirip verebildiğim kadar genişlik vererek kestim.

( bu şekilde zaten etek genişliği 70 cm'e tekabül ediyor. kumaş artmasın diye elinden geleni yapan pinti muallim mod:on )



Poz vermek bizim işimizasdfgghjk



Size yazımı bitirirken iftar menüsü vermeyi dilerdim lakin akşama iftara davetliyiz geniş geniş oturuyorum :D 

O zaman herkese hayırlı iftarlar , hayırlı ramazanlar ..

Notumsu : Sıra gelirse kalkıp bayramlık dikicemmucks.


Yorumlar

  1. Rengi cok guzelmis muallimeahimm, bende dedim icimden acaba siparis olmasamiydi diye:)))
    Ama o ayakkabilar olmamis altina diye dusunurken, siparis ya ozenmemis sanirim dedim:))
    (ayyy kotuluk kacti icime:)) Ben gdeyim en iyisi. Ellerine saglik, annis te gule gule giysin.
    Endipnot: o karnini gere gere gosterenlere ilham olsun bizahmet:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) giyince pişman oldum ama iş işten geçmişti napalım :)) ayyy canım papuçlarım onlar benim :)

      Sil
  2. Merhaba ben birşey sormak istiyorum alt kısmın genişliğini ne kadar yaptınız anlayamadım 70 cm olan tunik kalıbına 10 cm bir taraftan 20 cm de bir taraftan mı eklediniz yani toplam 100 cm mi oldu alt genişliği ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar toplam 70 cm :) standart kumaş eni 1.50 olur kumaş katında çalışılır o da 75 cm eder dikiş payı falan en fazla 70 cm genişliğinde oluyor :)

      Sil
  3. Merhabalar kaliplari nerden alabiliriz?

    YanıtlaSil
  4. Kaliplari nerden temin edebiliriz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar