BEBE TONLARINDA MAVİ - PEMBE UYUMU : ÇEYREK KLOŞ JİLE DİKİMİ / İMSAKTA TEMKİN VAKTİ


Bir haftasını geride bıraktığımız Ramazan Ayından herkese merhabalar . Eğitim yılı yoğun geçen ,tatili ise ondan da yoğun geçen bir muallim varmış . Bir hevesle hemencecik dikiverdiği jilesini ,iş paylaşmaya gelince yetiştirememiş instagramdan paylaşıvermiş.

Bu akşam da memleketine dönecekmiş ki bu yüzden otobüs saatine kadar boşmuş . E hadi o zaman diye seslenmiş iç sesi : '' hep blogta yazıp instagramda paylaşıyor idin bu sefer tersini yapmışsın daha fazla bekletme de blogunda da anlat'' . 

Ahh tamam tamam bunlar hep mesleki deformasyon . İçeri gelin size çok ponçik fotoğraflar çekildim :)




Sevgili ''Şym Couture''dan aldığım ilhamla iş buralara kadar geldi. Nerde bi azıcık kalmış ama çok güzel olan kumaş varsa onu bulup çıkarma konusunda üstüme tanımam! Bu da tam o şekilde bulunmuş ama sadece 1.5 metre civarında olan bir kumaştı.

 Tam boy bişeyler dikmek istesem de kol çıkmıyordu ne yapsam ne etsem diye nette sörf yaparken sevgili şeyma hanımın belden büzgülü jilesine denk geldim ve ben de madem öyle kolsuz olsun dedim ve sıvadım kolları :)



Kendisine tekrar teşekkür ediyorum ilham verdiği için :) 


YAZI GÜNCELLENDİ BU KISMI YAZMAYI UNUTMUŞUM : ön ve arka ortadan da açma yapmış oluyoruz. Yani kalıbı yukarıdaki gibi kumaş katı ile açı oluşturacak şekilde yerleştiriyoruz ki çeyrek kloş meselesi oradan geliyor :) Peki ne kadar açı vericez o kısma ? 1 boy kumaşımız olduğu için ne kadar açabiliyorsak o kadar açıyoruz bedeninize göre ayarlama yapabilirsiniz.


DİKİŞ NOTLARI





Peki bu çeyrek kloş nerden çıktı dediniz değil mi ?( Hayır demedi iseniz de anlatacağım da umarım demişsinizdir .)  Daha önce diktiğim ''volanlı kloş tunik '' tarzında bişey yapmak istiyordum ama malum kumaş kuş kadar bir parça napsak napsak sonra dedim kızım sen 34 bedensin bir boy kumaştan da kloşumsu bişiler olur sana :D 

Hal böyle olunca serdim kumaşı yere bedeni yerleştirdikten sonra açabildiğim kadar açtım etek kısmını :)



Bir de kombine değineyim. Jileden uzak durma isteğimin sebebi kombin sıkıntısı yapıyor olması. İçine ne giycem derdi beni kasıyor o yüzden uzun zamandır elbise tarzında tek parça kıyafetler dikmeyi tercih ediyorum ya da kalem etekle giyilebilecek tunikler ..

Malum kuş kadar kumaşla bunu çıkarınca napalım Allah kerim bi gömlek buluruz altına dedim . Bİ açtım dolabı bu pudra gömleğimi gördüm sevilesi görsel hafızam dolabı açmayınca aklıma gelmez benim kıyafetlerim :)

Anam zaten bu sezon moda diyorlar bi deniyim bakiimm dedim pek hoşuma gitti. Yeni aldığım pudra çantam ve oda arkimden çarptığım pudra şalım ile iyi anlaştılar bence.

Çakma pamuk prenses edası ile bi de okula gittim böyle :D Neyse ki yadırgayan olmadı asdfhjk :P Olsa da aldırmam ya neyse :)



Gömleğimi daha önce görmediniz aslında önünde çok tatlı çiçekli düğmeleri falan var ama blogta sadece dış kıyafetlerimi paylaşmayı tercih ediyorum. Bir gün mankenim olursa gömleklerimi de görebilirsiniz .( peki bu cümlenin bana şirinleri hatırlatması: uslu birer takipçi olursanız belki bir gün siz de bu şirineyi görebilirsinizasfghghhjk)

Neyse bi de son olarak kollarına değineyim . Geçenlerde diktiğim büzgülü feracenin kolu gibi yapıldı bu da lakin yanlışlıkla :) Kendisi benim iki yıl önce diktiğim ilk gömlek deneyimlerimden biri olduğu için kolu kısa olmuş ,manşetle uğraşmak istemeyince bunu uydurmuştum .

Yapımı ise çok kolay . Normal kol boyuna 8 cm ekleyin 1.5 cmden tünel yapın, ucunu kıvırın ,içinden bebe lastiği geçirin .

Ah canım zaten dikiş dikmenin 10 'da 9'u yanlış yaptıklarını toplayabilmek değil midir ? :) Bu konudaki görüşlerinizi yorum yaparak bildirirseniz mutlu olurum :)


Stan smithlerim de çimende kalmış ay. Siz benim pabuçlarımın hikayesini görmedi iseniz şuraya da bi uğrayın .


Bir konuya daha değinmek istiyorum. Oruç tutan kimselerin çoğunlukla dikkat etmediği , imsak kesilince yeme içmeyi bırakma hususu. Temkin vakti dediğimiz imsak kesilmesi ile sabah namazı arasındaki 20 dakikada yeme içme kesilmelidir sevgili Ümmet-i Muhammet .

''...Geometrik değerlerin yine astronomi otoriteleri tarafından yaygın kabul gören ilmî teoriler, kurallar ve metotlar çerçevesinde düzeltilmesidir. İşte bu hakiki değerleri elde etmek için yapılan düzeltmelere “Temkin” adı verilmektedir. Temkin, daha ihtiyatlı olmak için yapılmış bir düzeltme değil, fıkhî olarak yapılması zarûrî bir düzeltmedir. Bu düzeltmelerden sonra ortaya çıkan değerler fıkhî ölçülere uygun hale gelir. Binaenaleyh temkinsiz vakitlerin kullanılması sakıncalıdır.''

''...Zîra Müslümanlardan pek çoğu, eskiden beri hâsıl olan bir alışkanlıkla, “Nasıl olsa müsâadesi vardır!” diyerek imsaktan sonra beş-on dakika daha yemeye-içmeye devam ediyor. Oysa temkinli vakitlerin kullanıldığı takvimlerde bile böyle bir şey caiz değilken temkinsiz gösterilen imsak vakitlerinde hiç caiz olamaz. Çünkü beldenin arz üzerindeki yayılma durumu ve irtifa farklılıkları sebebiyle vakitleri çok kesin bir şekilde tesbit etmek de mümkün olmadığından temkinsiz vakitleri kullanmak hatalıdır.''

Şu an Ramazan Ayında olmamız hasebi ile sadece imsak konusuna değindim lakin temkin vakti , vakit namazlarında da geçerlidir. Daha geniş bir bilgi için kaynağıma yönlendireceğim sizi..

FAZİLET TAKVİMİ NAMAZ VE İMSAK VAKİTLERİ HAKKINDA

------ Sizden ricam durup bir an düşünmenizdir çünkü bu konuyu anlattığım kim varsa genelde tepki göstermekte . Hiç olmazsa ''Ya doğruysa '' deyip bir dakika nefsinizi hesaba çekin zaten yaptığımız bir avuç ibadet o da boşa gitmesin  ve tehlikeye giren oruçlarımızı kurtarmaya bakalım.------


Bu yazı az daha uzarsa link vermekten bayılacaktı hepinizi seviyordu hayırlı ramazanlar diliyordu ! :)

Etiketler: , , , , , , , , ,