KOL YIRTMACI KAPATMA- ERKEK GÖMLEK KOL YIRTMACI (APARTURA) KAPATMA - MANŞET AÇIKLIĞI KAPATMA / CUFF PLACKET WİTH OVERLAP



Başlık konusunda yine uzmanlığımı konuşturdum arkadaşlar :D (Lafı sündürdükçe sündürme uzmanlığı)

Bir önceki yazımda haberini verdiğim şu zibilyon tane adı olan şeyi -teknik- anlatmaya başlıyorum. 

Are you readyyyyy ? :D


Öncelikle bu zahmete neden girdiğime bi açıklık getireyim . Sevgili Nabrut'cuğumun bir yazısı vardı lütfen okumadan geçmeyin '' Tesettür Dekoltesi ''.  Bende özet geçeyim hani şu gömleklerdeki manşet açıklığından bangır bangır gözüken kollar var ya işte o görüntü beni bu işe sürükledi :)

Biye ile kapattığımda da bolluk verip üst üste bindirerek yine kapatıyordum o kısmı ama bu daha sağlıklı ve işin güzel tarafı eğlenceli !

Tekstil sektörünün bunu kasıtlı yaptığını düşünüyorum lakin bu konuyu şu an geçiyorum. Asıl yapılması gereken bilinçli tüketici olmak ve her sunulanı sorgusuz kabul etmemek. Biraz eleştirel bakış açımızı geliştirmemiz gerekiyor sanırım alışveriş yaparken.

Ben tekstil sektörüne el atana kadar bekliceksiniz artık yapacak birşey yok şimdilik çakma terziliğimle idare ediverin  :)



Teknik mesele araştırırken ilk başvurduğum kaynağım MEGEP. Modüllerinde her şeyi çok güzel bir biçimde açıklıyor .Modülleri bitirince giyim mezunu oluyorsunuz hadi hayırlı olsun :D

Şimdi okuyacağınız kısım da konu ile teknik açıklama olarak yine modüllerden alıntılandı : 

  Erkek Gömlek Kol Yırtmacı ( Apartura ) : Bu çeşit kol yırtmacı erkek gömleklerinin yanı sıra bayan gömleklerinde de sıkça kullanılır. Altta kalan kenar kıvrılarak temizlenebildiği gibi biye ile de temizlenir. Erkek gömlek aparturalarına yırtmaç ortasına ilik düğme çalışması ile model özelliği kazandırılabilir. 


İllaki bi' herşeyin herşeyini öğrenmeceler bi' araştırmacılıklar bi' soruşturmacılıklar filan.Ne diyosunuz şimdi bu huyuma ? Ama bakın ''Apartura''yı öğrenmiş olduk fena mı oldu çok havalı bi kelime diiğğmi ama ?  

- ''Apaağtuğa'' şeklinde okuyarak bilhassa Fransızca eğitiminize katkıda bulunabilirsiniz.
( Zaten ziyaretçilerimin her 10'undan 9'u Fransızca öğreniyor ya neyse.)




Bir sürü ismi olsa da bundan sonraki kısımlarda meseleyi manşet açıklığı kapama olarak zikredeceğiz. Bu arkadaşın kalıbı elinizde yoksa - ki benim yoktu - Yukarıdaki ölçülerde kalıp hazırlayabilirsiniz.


Her model için ayrı kalıp kullanmadığımı biliyorsunuz artık. Temel beden kalıpları ile bir çok model yapılabiliyor e manşet açıklığı çizgisi yok ise kalıpta nereye yerleştireceğiz biz bu mereti o zaman ?

kaynak

(Kol kalıbındaki tek çizgi ön , çift çizgi (çıt) olan kısım arka.)

Yukarıda çok güzel anlatılmış ama bir de benden görün istedim şimdi ona geçiyoruz.



Cevap ise tam da burada :) Kestiğimiz kolun tersi ile bakışıyoruz . Kalıpta mutlaka ön çıtı (işareti) vardır onu unutmuyoruz az sonra lazım. Kol ucunu ikiye bölüyoruz. Arka ya yakın parçanın ortası manşet açıklığı için isabetli bir kısım oluyor .

( Bunu uygulayabilmek için kol ucunun 25 cm civarında olması tavsiye olunur.) 




Aman sağı solu da karıştırmayın :) Kestiğimiz parçaları da yukarıdaki gibi ''parçanın yüzü kolun tersine gelecek şekilde'' yerleştiriyoruz.


Küçük ,minnak bir köşe yapıp çıt atmayı unutmayın çevirirken rahat edersiniz :)


Artık kolun yüzünü çevirebiliriz ! Zaten doğru bir şekilde yerleştirdikten sonra gerisi çok eğlenceli :)



İğnelemeye devam ! :)



Evet geldik son aşamaya .Dış kenar dikişlerini de çektikten sonra manşeti takabilirsiniz. Bir başka bahara da manşet takmayı anlatırım artık :)


Manşet takarken kalan bolluğu bu şekilde manşet açıklığına doğru pilelendiriyorum :)

-Pilelendirmek dedi ya kız. Geçen gün de tasarımlamak demiştim. Tdk kalp ben.



Bu manşet açıklığına da bir düğme eklenebilir zira erkek gömleklerinde hep düğme koymuşlar . Bayanlarda ise kot gömleklerde vs çıt çıt ile kapatılmış . Zaten ilikleri zikzak usülü ile açmış olduğumdan (bknz : ilik ayağı olmadan ,lik nasıl naçılır?) tiksinç geliyor 10 küsür ilikle uğraşmak. Ondan mütevellit ''bırak serbest kalsın tekniği'' ile tekrar düğme eklemedim ki zaten açılmıyor ihtiyaç duymuyorum :)

Bu arada bu tekniği ilk defa denediğimi belirtmek isterim. Baktığım vakit hiç de ilk kez dikişim gibi durmuyor .

( Haksız mıyım sayın okuyucu bak çıkar dolaptan gömleğini getir karşılaştır ne farkı var ? - özgüven kaf dağında :P-)

 Demem o ki dikiş dikemeyen insan yoktur . Kafayı yormayan, cesaret edemeyen, sabredemeyen ve hazırı seven insan vardır ;)

NOT: Bir de bunun makinesi varmış ki yazının başından izletip de(bknz) moralinizi bozmamak için sonuna ekledim .Bu işin saniyeler içinde bir makine tarafından yapılıyor olması bir miktar üzsede ille de el emeği diyor ve sözü sizlere bırakıyorum :)

Yorumlar

  1. Tekstil sektörü heyecanla seni beklemeli ben bekliyorum en azından lütfen elini çabuk tut emi ;)
    Superolmus yani well done dear!aferin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe bu çok tatlı güzel yorumun için thank you so much Yağlı Boya'cığım :) Şimdilik kişiye özel siparişlerle ufaktan çalışıyorum ilerde inşallah :) Bu arada yorumunu görünce çok sevindim geçenlerde başlıksız resim nasıl eklenir yazın için sitene gidecektim.yer imlerimde kayıtlısın :) bi baktım site devre dışı çok üzülmüştüm seviyordum seni tekrar dönmene çok sevindim :)

      Sil
  2. Senin bu marifetlerini gördükçe benim de dikiş dikesim geliyor :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelsin gelsin o yüzden yazıyorum ki zaten :) teşekkürler.

      Sil
  3. Vaaw.U r so talented n great. Congratulations ��
    Well Done.�� I'm happy to read your page. May Allah be with U.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. welcome to my page :) thank you so much for your comment :)

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar