SİYAHIN BÜYÜSÜ:REGLAN KOL KAŞMİR MANTO(Burda 08/15) | RAGLAN SLEEVE COAT



Herkese merhabalar .. Birkaç haftadır yazı yazmak için bekliyorum.Yeni  sayfamın açılışı için güzel bir yazı yazmak istedim ama ülkemizde yaşanan üzücü olaylar sebebiyle elim klavyeye gitmedi. Geçen gün fotoğraflarını da çekince mevsimi geçmeden paylaşayım dedim belki birilerine faydam dokunur.Gerçi bunun üzerine kar yağdı fotoğraf konuları çoktan değişti ama n’apalım bi konseptli fotoğraf da kolay çekilmiyor ki canım bunlarla idare edeceğiz artık :)İnşallah yerden kalkmadan karlı bir yazı da gelir:) 




Şimdi kalıbı görünce bana sinirlenmeyin. Bunun senin diktiğinle bi’ alakası yok diye evet ama hakikaten yok   Niyetim sadece reglan kol kısmını kullanmaktı öyle de yaptım.Öncelikle iptal ettiğim yerleri yazayım sonra eklediklerimi yazarım





İPTAL EDİLEN KISIMLAR:
-Kapüşon
-Cep
-Etek ucu kavisi
-Manşet(model bitti tamam:D)
-Arka pili



EKLENEN KISIMLAR:
-Öncelikle pat. Aslında patı bedenden çıkarmak niyetindeydim ama en küçük kalıbı kullandığım halde enine pat sığmadı . Sonradan baya daralttım çünkü benim minnoş bedenime fazla büyük geldi bu kalıp. Pratik dikiş Zeynep abla sağ olsun reglan kol nasıl daraltılır tüyoları verdi hemen hallettim   Aşağıda nasıl daralttığımı da anlatacağım.
-Cepleri kare ekledim.
– Astar için kol ve arka pervazları ekledim.(pervazları pata ekledim böylelikle ön pervaza ihtiyacım kalmadı . Aslında kumaş bitti itiraf ediyorum   kumaşım olsa patın yanına da pervaz ekleyecektim.



YAPIM AŞAMALARI
Toplamda 2.40 metreden çıkardığım için pata(En alt kısmına) ek yapmak zorunda kaldım. Parça kumaş almanın da böyle güzellikleri var işte matematik dehası olma yolunda ilerlersin hesap yapacağım derken 
[Not: 1.40 metreden de pratik erkek yakalı manto çıkardım o da çok yakında gelecek inşallah:) ]
Kalıbı daraltmaktan bahsedeyim biraz. En küçük bedeni bile baya bol geldi diktikten sonra daralttım ama size buradan not düşeyim ki kesmeden daraltın. Biraz fazla oldu kalıp bozulacak diye korktum ama kollar gayet düzgün oldu (bence).
Kısaca şöyle söyleyeyim kalıbın beden yanından ve kol altından eşit miktarda daraltarak çiziyorsunuz örneğin kalıbı serdiniz ön ve arka bedenin yanlarından ve kol evinin iki yanından 3 cm içeri girin. Tabi çöp gibiyseniz böyle yapın.Değilseniz yapmayın.
Daraltmanın bu kadarla kaldığını zannetmeyin çünkü arka ortadan da, ense kısmına dokunmadan aşağıya doğru daralttım.
Kalıbın daraltılmış hali ile aynısından pervazları eksilterek astarı kestim.Zaten kol kalıbında pervazı var.
Daha sonra patını ekledim ,pervazları ekledim  ve astarladım.
Düğme yerine manto çıtçıtı kullandım ve üzerine de kısa tüylü boncuklardan diktim. Aynı boncuklardan cebin üstüne de gelişigüzel ekledim.



Yaka sizi aldatmasın onu ayrı yaptım. Yapımı da ayrı gelecek .


Ayrıca şu meşhuuurr kasım 2013 Burda’sındaki reglan kol manto da bu kalıp ile yapılabilir diye düşünüyorum .Daha önce de bu mantıkla kesip diktiğim şeyler olmuştu şöyle ki bedeni omza kadar kesip ortadan açınca genişlik vermiş oluruz zaten.
Şimdilik kendinize iyi bakın sevgiler..

Yorumlar

Popüler Yayınlar