BERNİNA BERNETTE : DİKİŞ VE OVERLOCK MAKİNESİ


Yeni bir yazı ile yeniden buradayım:) 2 yılı  benimle geçiren sevgileri makinelerim BERNİNA Bernette SEW&GO 8 VE B44 FUNLOCK cuğumu yeterince tecrübe ettiğimi düşünürsek artık onlar hakkında konuşmanın vakti gelmiştir demektir.

NOT:Ürünleri tamamen kendi paramla almış olup yazdıklarım hiç bir şekilde reklam içermeyen tamamen kişisel görüşlerimdir. Geçen sene sevgili Tuba Gün 'ün vesilesi ile  bir paket indiriminden yararlanarak satın aldım. İtiraf etmem gereken bir şey varsa o da bu markayı tercih ediş sebebimin Tuba GÜN olduğudur:)

Marka araştırma ve karar verme sürecinde önceliği kullanıcı yorumlarına verdiğim için genel olarak aklıma yatan marka BERNINA olmuştu. Bugüne kadar SINGER in bir kaç modeli, farklı markaların sanayi dikiş makinelerini deneyimledim lakin yıllardır beklediğim istediğim makineyi alma fırsatı anı gelince karar vermek pek de kolay olmadı. Annemde SINGER  olduğu ve tadına baktığım için sık arıza meselesinden dolayı o markayı direk eledim. En çok tavsiye edilenler ise PFAFF  ve BROTHER markalarıydı. Onlar hakkında canlı kanlı kefil görmediğim için garantici ben devreye girdi ve dediğim gibi kullanıcı yorumlarına güvenerek en son BERNİNA da karar kıldım.

2 yıldır kullanıyorum ve iyi ki diyorum :) O zaman neden iyi ki ve özellikleri neler o kısma geçelim.

BERNİNA Bernette SEW&GO 8


bernina bernette sew&go 8 dikiş makinesi


Ayrıntılı teknik özellikleri için BURADAN  yararlanabilirsiniz.

Markaya karar verdikten sonra sıra model seçimine geldiğinde , serinin en üst modeli olan  SEW&GO 8 ' de karar kıldım. En büyük tercih sebebim elbette otomatik ilik açma özelliği oldu:D

  • 7 İLİK DİKİŞİ 
  • 197 ÇEŞİT DİKİŞ DESENİ
  • LCD EKRAN
  • HIZ AYAR ÇUBUĞU
  • TERS DİKİŞ DÜĞMESİ 
gibi özellikleri en öne çıkanları diyebilirim.Bir kaç görselle örneklemek istiyorum ki herkese fikir olsun.Zira makine seçimi kolay değildir şahsen evlenirken bile bu kadar düşünmemiştim:)

Bernette SEW&AND GO 8 DİKİŞ DESENLERİ


bernina bernette sew&go 8 dikiş makinesi


Dikiş desenleri ile bir çok çalışma yapılabilir . Ayrıca alfabe ve noktalama işaretleri de mevcut. Zaten bir alt modelinden bir farkı da bu alfabe.Desenleri birbirine ekleme ,hafızaya kaydetme vs gibi özellikleri de var .Tabi bu özellikler daha çok mefruşat alanındakilerin işine yarar lakin biz giyimciler de arada yararlanmıyor değiliz yukarıda gördüğünüz gibi:D

Bernette SEW&GO 8 İLİK AYAĞI


bernina bernette sew&go 8 dikiş makinesi

Bu arkadaş ilik açma ayağı olup kendisi makinemin en sevdiğim parçasıdır . 

Bernette SEW&GO 8 DÜĞME AYAĞI


bernina bernette sew&go 8 dikiş makinesi


Düğme ayağı da 2. en çok sevdiğim parçasıdır:D Sadece dişli düşürme ayarı yapıyorsunuzve uygun zig zag aralığı ile düğme dikmenin keyfine varıyorsunuz:) Eskiden zulüm gibi bir şey olan ilik-düğme ikilisi artık benim en sevdiğim kısımlardan :)

Bernette SEW&GO 8 KENAR KIVIRMA AYAĞI


bernina bernette sew&go 8 dikiş makinesi

Bernette SEW&GO 8 KENAR/KAPİTONE KLAVUZU


bernina bernette sew&go 8 dikiş makinesi
Bir kaç özelliğin videosunu daha önce instagramda paylaşmıştım onları derleyip youtube 'da(Marifetli Muallim) paylaştım :) Daha açıklayıcı videolar da gelecek:) Aşağıdan tıklayarak izleyebilirsiniz.



BERNİNA Bernette B44 FUNLOCK



bernina bernette b44 funlock
BERNİNA BERNETTE B44 FUNLOCK


Genel özellikleri için BURADAN  yararlanabilirsiniz.

Gelelim overlock makinesine .Aslında ev tipi overlock düşünmüyordum, 2. el bile olsa sanayi tipi bakıyordum ama temiz ürün bulmak epey zordu.Daha sonra taşınma , tamirat gibi durumları düşünüp benim için hantal olacağına karar verdim ve yine aynı markanın bu modelini tercih ettim.
  • 2, 3 ve 4 iplikli overlok dikişler
  • Renk kodlu iplik geçirme yolu sayesinde kolay iplik geçirme
  • 15 dikiş çeşiti en öne çıkan özelikleri .
Aşağı yukarı tüm çeşitleri denedim.2 makinemin de klavuzunu -evdeki tüm elektirikli eşyalarda olduğu gibi- ezberledim. Çünkü kullanım klavuzu okumak hobilerim arasında:D Nasıl bakım yapılacağı ,yağlanacak noktalar gayet güzel bir şekilde anlatılıyor.Düzenli bakımı da yapıldıktan sonra herhangi bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum. 

Ayrıyeten penye iğnesi ile de overlock makinesinde çok verimli sonuçlar alınıyor.

Sonradan reçme yapan modeli de çıktı, ağzımızın suyu aktı ama olsun çaktırmıyoruz dolar çok yükseldi:D

Evet aklıma gelenleri elimde bulunan görseller yardımı ile anlatmaya çalıştım, sormak istediğiniz herhangi bir şey olursa yorum olarak bırakabilirsiniz.

Sağlıcakla kalalım:)




Yorumlar

Popüler Yayınlar