GRİ DEVAM SERİSİ : PELERİNLİ MANTO DİKİMİ - KALIBI - ŞEMASI / SEWİNG OF CAPE COAT




Bir kumaş hoşuma gitmeyegörsün o kumaşı kusana kadar sürekli ondan dikerim :D Kasıtlı tercih değil ama hep öyle denk geliyor .Geçen sene ''Kumaşçı Amca''da bir kumaş beğenmiştim sonra birisi almış gelmiş kloş etek diktirmeye ;

- Aaaaa ne güzel bu kumaşı çok sevmiştim zaten dedim bi zevkle diktim.Ondan sonra biri daha aldı geldi yine sevinerek diktim sonra 12365 kişi daha alınca böööğğ geldi artık :D




   

Yine aynı vaka ile karşı karşıyayım :) Bu seferki de anlayacağınız üzere  gri kaşe :)
Daha önce de '' Gri  Manto '' dikmiştim :) 
Bir de onun yakasının yapılışını anlattım ki enfes ! ''Erkek yaka dikimi '' için buyrun :)
Eski yazılarımı reklamladıktan sonra yeni olaya gelebiliriz.







Bir manto diktim ki pratik kesim efendim (gözlüklü emoji). Hem de pek mi pek fonksiyonel ! Pelerini seyyar ;)


Sayfamı ziyarete gelen misafirlerim  modele bakıp iç geçirip gitmesin herkeşler diksin de misafirperverliğim ortaya çıksın diye şemasını hazırladım :) 


                                                                                                                                                                     



Referans olarak bu kalıbı aldım. Bu kalıbı bi kaç kere daha mont dikiminde kullandım takipte kalın ;)



Zaten kalıbı birebir kullanmayı sevmiyorum.Genelde kendi hayalime en çok uyabilecek kalıbı alıp uyarlama yoluna gidiyorum.Pelerini ise ayrı bir olay onu aşağıda didik didik anlatıcam :)

Referans kalıp ile benim kalıp arasındaki ilişkiye bakalım:

  • Kolları aynen kullandım.
  • Kalan parçaların hepsi modifiyeli :D







O zaman anlatmaya başlayalım :)

  1. Kumaşım kaşe.1 boy+kol+1 metre pelerin için kumaş almanız yeterlidir.(1 boy istenilen uzunluk demektir.)
  2. Arka parça kalıbı şemadaki gibi kumaş katına yerleştirilir.Boyu ben 120 cm ayarladım.5 cm ise bastırma payı.Alt kenarı komple düz yaptım ama o giyilince hafif uzun durur üstte .Öyle olmasın isterseniz yan kenarlara doğru biraz kısaltma yapılmalıdır(5 cm kadar )
  3. Alt kısmı 45 cm eninde ayarladım .Bel ve göğüs ölçülerini bedene göre işaretledikten sonra bel altından etek ucuna kadar eğim yapılır.(cetvel ile ya da mezurayı cetvel niyetine kullanarak)
  4. Kolevinden itibaren 24 cm aşağıya cep boşluğu bırakılır.Herhangi bir gizli cep kalıbı kullanılabilir. Cebin ağız boşluğu kadar aralık bırakılır ön parçaya öyle dikilir.Bu tarz cebin anlatımını yaptım o da yakın zamanda gelecek :)
  5. Ön parçayı kumaş katına yerleştirmiyoruz.Yakayı da normal kalıptan 2 cm yükselttim .Düğme için pat patı çiziyoruz.2 cmlik pat  : 2 cm kendisi 2 cm arkası 2 cm de dikiş payı için yani 6 cm pay bırakılır . Üst kısımda 3 tane düğme kullandım. kalan kısımlar için çıt çıt kullandım.Ayrıca ilikleri ilik ayağı olmadan ilkel yöntemlerle açtım onu da bi ara anlatacğım .
  6. Bel,göğüs,omuz ,cep yeri ve etek ucu aynı arkadaki gibi yapılır.
  7. Ön pervaz (klapa-mostra)a da aynı uzunluk verilir(120+5 cm) Pat payı da aynı ön paradaki kadar eklenir.
  8. Kol ve arka pervaz aynen kesilir.(Kol ölçüsü kontrol edilmeli kalıba güvenmeyin.iç parantez: zaten kimseye güvenmeyin bu hayatta / Allah bize yeter. )
  9. Kemer için de 10 cm eninde 150 cm kumaş yeterlidir.
  10. Boş kalan bir kısma da 2 tane cep çizelim(toplam 4 tane )
DİPNOT: Şemada ön ve arka parçayı yan yana koymuşum ama o öyle kumaşa sığmaz altlı üstlü yerleştirmek gerekir, ayrıca kemer de oraya sığmaz alt kısma çizmek lazım :)





Şimdi gelelim pek mi pek fonksiyonel , seyyar pelerini anlatmaya..Okul önceci gibi anlattım gerçekten anlayabilirsiniz :)




Yukarıda da belirtmiştim pelerin için 1 metre kumaş yeterli oluyor.Ama ucu ucuna :)




Kalıbı görseldeki gibi yerleştiriyoruz.Ön parçayı keserken de yakayı 2 cm yükseltmiştim burda da aynı işlemi yaptım o size kalmış .




Kalıbı kaldırdığımızda görüntü yukarıdaki gibi olacak.Parçalar kesilir ön parça ,arka parçanın iki yanına eklenir .Omuzlarda dikiş olmuş olacak.






Pelerini kestikten sonra bir de pervaz kesiyoruz ki onda da kalıp kullanmadım .Pelerininin parçalarını birleştirdikten sonra artan parçalardan pervaz yaptım.Pervaz da pelerin gibi 3 parça olacak .Arka orta kumaş katında ön parçalar kumaş katında olmayacak.



Arka pervaz görseldeki gibi olacak.Aslında bu blogda ok işareti filan olsa iyi olacak.Blogger kendini yenilemeyi ne zaman düşünüyor acaba ?

 7 yıldır blog kullanıyorum (son zamanlarda aktif olsam da mazim var buralarda ) görsel yükleme kısmı hariç herhangi bir güncelleme yapmadılar!



Bu kısımda da birleştirme yerlerini görüyorsunuz.




Artık sona yaklaşıyoruz :) Pelerin ve pervaz parçaları dikilip birleştirildikten sonra çıttt atılır.

Ya bu çıt atmak deyimi çok tatlı değil mi :) ''Çıt atmak '' makasınız iyi kesiyorsa çok eğlenceli bir kısım:)

Kesen makasım yok da benim :(





Son işlem olarak ''temizleme'' yapıyoruz. Olaydı overlock makinesi ile yapardık ama çok şükür zikzak yapabiliyoruz:)





 Fiyonkların altında çıt çıt kullandım . Bu şekilde fiyonk yapımını daha önce anlatmıştım.
Bknz : ''Fiyonk Yapımı'' 





Bu da hoşçeekalın pozu olsun :)

Bir dahaki posta kadar görüşmek üzere , bol dikişli günler :)

Bir de bu sefer fotoğrafları kendim çektim olmuş mu ki ? :)








Yorumlar

  1. Elinize sağlık pat dikişini naşıl diktiniz astar kullandınızmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) montta pervaz geçirdim pat payına düğme ve ilikleri açtım.pelerinde astar yok patları kıvırıp diktim

      Sil
  2. ellerinize sağlık kendisi de anlatımı da harika olmuş

    YanıtlaSil
  3. Elinize emeğinize sağlık süper hir parça olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler daha güzelleri sizin olsun :)

      Sil
  4. Son cümlenizden başlamak istiyorum evett resimler harika olmuş manto ise daha bir harika detaylı anlatım benim gibi henüz 1yıldır dikişe başlamışlar için çok önemli bu anlamda çok sağolun ,güzel günlerde sağlıcakla giyesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim inşallah işinize yarıyordur , öyle olmaya da devam eder :) yorumlarınızı eksik etmeyin ,sevgiler:)

      Sil
  5. Bende Bir yıldır blogger olarak o zaman tekrar hoşgeldiniz diyelim. Manto harika seyyar pelerin ile taçlandırmışsın emeğine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar hoşbulduk o zaman :) sağolun teşekkür ederim :)

      Sil
  6. çok çok güzel olmuş ;) güle güle giy

    Merve'nin evinden

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar