KOLAY ERKEK YAKA(ŞÖMİZYE) NASIL DİKİLİR || HOW TO SEW EASY TAİLOR COLLAR



Annyeongh genşler ^^
(Korecede merhaba demek.Pek severim bu kelimeyi. ”Yobuseyyo” var bi’ de Alo demek , bunları  söylemesi çok tatlı^^) 
(Genşler kısmına alınan olursa diye açıklama yapayım dedim. Bence 15 yaşından ölene kadar herkes genştir. Kankeytalarımın +30 olduğunu düşünürsek alınmayın olur mu ? Bu da ayrı bir mesele.Ablaları seviyorumasdfghhjkl)
Konuya dönecek olursak kış çıkmadan bir kaşe daha paylaşayım dedim.Alelacele bitirdiğim ”Reglan Kol Siyah Kaşe”nin kumaşını alırken top sonu(1.30) olan bu kumaşı da almıştım.Kolunun deri oluşunu da böylece açıklamış olalım:)



Bilin bakalım hangi kalıııp. Hehehe tabii ki de bu kalıp. Burda dergisi blogumu incelese :
” – Amma yedin bu kalıbın ekmeğini” diye tekrar ödeme isteyebilir 
Asıl anlatım yalancı erkek yaka üzerine olacak ama beden kesiminden de bahsedeceğim elbette.Kalıp kısa ve ceket kalıbı gördüğünüz üzere.
Daha önce diktiğim ” trenchcoat”ta da aynı kalıbı kullanmıştım.Hem kapağını ekleyip hem de boyunu uzattım ve yeni bir parşömen kağıdına çizdim .Bunu açıkladım ki aşağıda bu kız kalıbı niye katlamış diye düşünmeyin. O kapaklı modeldi buna o kadar pay vermedim 
*Resimleri yeni sekmede açıp daha kolay inceleyebilirsiniz.



Özellikle kışlık dokulu kumaşlarda (genelde kaşe ve süet kumaşlarda) kalıbı , kumaşın yönüne dikkat ederek yerleştirmek gerekir .Kumaşa dokununca ne dediğimi anlayacaksınız .
Bu kumaş 1.30 cmdi. yine ucu ucuna yetiştirdim iç yakada ve klapada ekler var .
Alırken yine hesap kitapla uğraşayacağız abi verme bunu dedim yok yok ben sana kumaş satmıyorum seni kumaş sahibi yapıyorum dedi verdi hayırlısı artık dedik aldık. 70  cm de suni deri aldım kolu yaptım .
Nasıl olmuş bakın artık takdir sizlerin ,  Yorumsuz da geçmeyin tabi:)

Asıl planımda düğme eklemek de vardı modele ama elim değmedi sonra Bolluğunu böyle daha çok sevince vazgeçtim.


Gelelim yaka mevzusuna . Daha önce ”erkek yaka nasıl dikilir”  yazımda profesyonel erkek yaka dikimini adım adım anlatmıştım. Şimdi o gerçeği olunca ben buna yalancı diyorum. Bu isim tamamen uydurmeyşın ^^
Asıl ismi ayaklı şömizye yaka olsa da(gerçi onun da arka orta kısmında minik bir parça daha geçiriliyor)  ben yalancı,kolay erkek yaka demeye devam edeceğim . Sonuç olarak dışardan erkek yaka , teknik olarak değil 

İsim konusundaki teknik bilgiyi de verip rahatladığıma göre görüp görebileceğiniz en kolay erkek yaka yapımı başlıyor.

[ Bir işe girişince icik bicik irdelemezsem içim rahat etmiyor. Banane senin şömizyenden kardeşim dimeyin:P ]
İlk adım : önce klapayı hazırlayıp yukarıdaki gibi işaretli yere kadar dikiyoruz.

Klapanın iki ucundan 5’er cm dikince kalan kısmı ölçüp aynı ölçüde üst yakayı kesiyoruz:)

Üst yakanın araya alınmış halini de yukarıda görüyoruz. Peki üst yakayı nasıl yaptım? Gözde Erkan’ın yaka kalıplarından ayaklı erkek yakanın üst kısmını kullanarak yaptım . Aşağı yukarı dikdörtgen bir parça oldu hafif boyun oyuntusu var gibi düşünün.


Daire içine aldığım kalıp üst yaka.Burda dergisinde de sık sık veriliyor,herhangi birisini kullanabilirsiniz.Ben sürekli bunu kullanıyorum .
Bu da kalıbın bulunduğu sayı .

Bu 5 cm olayını Aşağıdaki görselle daha rahat anlatırım sanırım .


Buyrun bitmiş hali .

Astarlama olayı için sizi daha önce de ”gri manto ” yazımda linkini eklediğim ”laçin tenel / ceket astarlama” videosuna yönlendiriyorum 

Ayrıyeten ”VatkaNasıl Dikilir”in ayrıntılı yazısı için de linke tıklamayı unutmayın 
Kaşe manto dosyam kabarık olduğu için evvelki kaşe yazılarıma aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz 
O zaman fotoğraflara geçebiliriz . 
Kazağımın bu kadar içeriden fırladığını bilsem düzeltirdim lakin eve geldikten sonra gördüm artık çok geçti idare ediverin .
Evet halen Hatay’dan bildirdiğimi de belirtmek istiyorum   Tabiri caizse bağrı açık geziyoruz gördüğünüz üzere .

İşinize yaramasını ümit ederek bu yazımı da burada bitiriyorum . Yapacak olan herkese kolay gelsin o zamannn.

FIGHTING ^^


Yorumlar

Popüler Yayınlar