Kloş Elbise Kesimi ve Dikimi || CİRCLE DRESS PATTERN



Merhabalar kloş elbise kesimi ve dikimi biz tesettürlü dikişseverler için ilgi çekici bir konu. Son bir kaç sezondur revaçta olan bu modeli ben de bir kaç kez denemiştim, rahatlığı ve tesettüre uygunluğu bu kesimi bizim için cazip hale getiriyor.O zaman tesettür elbise modelleri arayanları buraya alalım.


Hatta bu elbiseyi geçen sene Kurban Bayramı’na dikip giymiştim. Gördüğünüz gibi Bloggerlık kolay meslek değil 1 sene geçmiş üstünden ancak paylaştım 
Model ayrıntısına geçmeden önceki çalışmalarımı da yadetmek isterim elbette:
Not : Fiyonk yaka olan kısa olduğu için daha çok volanlı. (Sonuna kadar volanlı olduğu için 2 boy + kol kadar kumaş gerekiyor.)
Yine not: 2. linkteki saks olan 2 boy kumaş kullanılarak çıktığı kadar volan verildi. Yanlardan kol çıktığı için 2 boy kumaş yetiyor .(bana 2.5 metre mesela)
Bir not daha : Bu sefer de ilk modeldeki gibi katladım kumaşı . Tek farkı boyunu uzatmam.
Son not : Tesettür elbise modeli için çok uygun dedik ama herkese hitap eden bir kalıptır geniş düşünelim.
Aynı boyda kolsuz- Kısa kollu-Uzun kollu ,
Midi boy kolsuz-Kısa kollu -Uzun kollu,Bluz olarak kısa ve uzun kollu çok sürü çeşit yapabilirsiniz.Tamamen hayal gücünüze kalmış .



Kloş Elbise Pratik Kalıp Bilgileri




  • 3 metre kumaş kullandım. Çok ince bir viskon türü kumaşım. Çin ipeği diye de geçiyor.
  • Bu modeldeki asıl mesele boyu. Normalde 120 cm tunik boyudur . Ama normalde . Çünkü I am not normal   Boyum kısa olduğu için kendime uzun elbise çıkarmış olabilirim ama eğer 150 cm den uzunsanız çıkmaz sadece tunik olacaktır. Eğer ki kumaşınız krepse ve ya normalden fazla sarkma potansiyeli olan bir kumaş ise (benimki gibi) 160 cm e kadar elbise çıkar . Verev kesim olduğu için inanılmaz sarkıyor . Hatta geçen sene diktiğim bu elbiseyi bu sene tekrar kısalttım. Kış sezonunda askıda boyu uzamış beklerken haha.




  • Kumaşı uzunlamasına yere serip iki ucunu ortada buluşturuyoruz.(ilk görsel)
  • Herhangi bir temel beden kalıbını yukarıdaki gibi yerleştiriyoruz. (Elbette her zamanki kalıbımı kullandım:P)
  • Kalan boşluklardan kol çıkarıyoruz ki benim kol 2 parça oldu uzunluğu yetmediği için. ”Viskon elbise’ yazısında da bahsetmiştim. Desenli ve pamuklu kumaşlarda ek yapınca belli olmuyor bas ütüyü tamamdır .



  • Kumaşı uzunlamasına yere serip iki ucunu ortada buluşturuyoruz.(ilk görsel)
  • Herhangi bir temel beden kalıbını yukarıdaki gibi yerleştiriyoruz. (Elbette her zamanki kalıbımı kullandım:P)
  • Kalan boşluklardan kol çıkarıyoruz ki benim kol 2 parça oldu uzunluğu yetmediği için. ”Viskon elbise’ yazısında da bahsetmiştim. Desenli ve pamuklu kumaşlarda ek yapınca belli olmuyor bas ütüyü tamamdır .


  • Ayrıyeten içinden astarladım ve arkaya tek düğmelik bir açıklık bıraktım . Beden geniş olduğu için herhangi bir fermuar vs gerek kalmıyor. Zaten ön ve arkanın ikisini de kumaş katına koymamızın sebebi bu.
  • Astarı sadece omuzlardan ve yakadan aynı ölçü yaptım kalanı ortalama bir açıklıkta indirdim. Yani elbise ile tek bağlantısı yaka ve omuzda . Böylece aynı zamanda yakayı da temizlemiş oldum. Bunalrla hiç uğraşmayıp seyyar astar dikebilirsiniz . Ya da kumaşınız çok ince değilse ona bile gerek kalmaz.
  • Kolları ise klasik büzgülü kol. Daha önce Burada ve Burada anlatmıştım.
  • Bu arada altına yine kalem etek giyiyorum çünkü rüzgarda çok havalanıyor   Kalem etek meselesini daha önce Burada anlatmıştım.
  • Son olarak da etek ucunu overlock çekip bıraktım çünkü 245625 kumaş var etek ucunda . Locktan sonra tekrar kıvırması ölüm gibi bişey ama kimse ölmez isterseniz kıvırın yani .



  
Bugünlük de bu kadar umarım güzel bir haftasonu geçirmişsinizdir şimdiden iyi haftalar diliyorum .
Muallimden sevgilerle^^

Yorumlar

Popüler Yayınlar