güllaç


ramazan son günlerine yaklaştık ama ben güllaç tarifni yeni veriyorum artık bu da benim ilginçliğim.bu güllaçın tarifini e dergi yemeknameden aldık ben yaptım:)gururla söylüyorumm kendimi övmeyi bırakıp tarife geçiyorum:

hazırlanışı

asıl tarif böyleydi ben 4 yaprağa göre hesplayıp miktarı indirdip toz fıstık kullanmadım.güllaç yaprakları yumuşayıncaya kadar bekledim 4 saat sürmedi bile böğürtlen yerine de üstüne toz ceviz koyduk bizimki memur işi oldu hadi afiyet olsun:))

bi dee not yazıyordu dergide onu da ekleyeyim:

süt mutlaka ılık olmalı.sıcak olursa yapraklar erir.soğulk olursa hem şeker erimez,hemde yapraklar zor yumuşar,bekleme süresi uzar.eğer daha hızlı yapmak istiyorsanız,sütün yarısını şeker ile karıştırıp kaynatın,geri kalan sütü eklediğinizde şekerli sütü hızlıca ılıklaştırmış olursunuz.hindistan cevizi sütü ve krama ekleyip karıştırılır.sıcak sıcak servis yapılır.

Etiketler: