ASİMETRİ ZAMANI : TENCEL KOT İLE ASİMETRİK GÖMLEK



Sonbaharda bir arkadaşıma diktiğim gömleğin üzerine neleer neleeer yayınladım da buna bir sıra gelmedi ona yanarım.Tencel kot ile diktiğim bu gömlek için de artık geç olsun güç olmasın deyip kalıp tahminlerinizi alıyorum ve buyrun devam edelim:)




TENCEL KOT GÖMLEK

KALIP  – DİKİŞ BİLGİLERİ:

Eveeett bildiniz hehehe   Kumaşım tencel kot . daha önce sırtı nakışlı bir trenchcoat paylaşmıştım aynı kumaş. Ona da buradan bakabilirsiniz: ”TENCEL KOT İLE VOLANLI TRENCHCOAT” 
  • Herhangi bir temel beden kalıbı kullanabilirsiniz.
  • Arkası önünden bir parça daha uzun.(7 cm kadar)
  • Yanlara fazladan pay koyarak kesmek lazım ki kıvırma payımız kendinden olsun. İç kısmın payı dikişten sonra azaltılır ve sürfile yapılır.
  • Yakayı da klasik hakim yaka yaparak temizledim.


Önüne de çıt çıt bastırdım daha sonra tuhafiyede . Yoktu bir çıtçıt makinemiz napalım.
Kendime not:İlerde çıt çıt makinen olursa şükretmeyi unutma!



Şükür deyince şimdi aklıma geldi size biraz dikiş geçmişimden bahsedeyim. Bu yolculuğu bir çok insan gibi bebeklerime elbise dikerek başladım. Ortaokulda inanılmaz bir şekilde boncuklara sardırdım ve takı tasarımı ile ilgilendim. Liseye geçince kurdele nakışında uzmanlık yaptım.(2 dönem kursa gittim.)

Bu sırada üniversiteyi kazanıp Konya’ya gelince ilk sene iğne oyası kursuna gittim ve şu üç boyutlu çiçeklerin yapımını öğrendim . İğne oyasında da ihtisas yapınca gönlümün efendisi dikiş kursuna yazıldım ama makinem yok ve kurs saatleri okulum ile hiç uyuşmuyor devamsızlıktan kalayazacağım o derece. Okulla kurs birbirine uymayınca bırakmak zorunda kaldım.





O zamanlar hülyalı hülyalı;
-”Ahh ben de bir gün kendi elbisemi kendim dikebilir miyim? ” diye düşüp dururdum. Kendi kendime internette dolaşıp öğrendiğim tekniklerle bişeyler yapmaya başladım. Yazları evdeki makineyle diktim vs derken Öğrenci evine bir adet BİM dikiş makinesi aldım   Onun başından da türlü olaylar geçse de mevzuyu dağıtmıyorum. Velhasılı kelam emek olmadan yemek olmaz . İlk dikişim dahil hiçbiri çöp olmadı giydim ama çok yol katettim bu evrede. Şu an kaşeden abiyeye herşey dikebiliyorum. Erkek gömleği de denedim tafta abiye de . Bu yol uzun ve sabır gerektiriyor lütfen göz önünde bulundurun .Geriye doğru yazılarıma bakarak nerden nereye geldiğimi görebilirsiniz .Bazen maziye gidip kendimi tebrik ediyorum ve gaza geliyorum hehe.




Yorumlar

Popüler Yayınlar