MEZUNİYET ELBİSESİ 2 | GRADUATION DRESS SEWİNG PATTERN 2



Bir müddet istikararla devam ettiğim yazılarıma mezuniyet – ramazan vs derken ara vermiştim. Bayramı ve bulaşığını atlattığıma göre bir mezuniyet elbisesi yazısı ile dönmüş bulunmaktayım. Kloş , kapaklı bir abiye modeli olunca düğün sezonunda herkesin işine yarar diye düşünüyorum .Yo yo değişmedim halen aynı kalıp ile çalışıyorum merak etmeyin. Sadece artık gerçekten muallim oldum ! 



55426842. kez aynı kalıpla çalıştığım için adımla özdeşleşti kendisi. Seviyorum uleyyn.

KUMAŞ BİLGİLERİ:

-Orta kalınlıkta bir poplin vardı elimde , tok duracak bir kumaş aradığım için işime yarayacağını düşünüp denedim . Olmasa bile üzülecek birşey olmayacaktı çünkü metresi 5 liraydı zaten 
( Sonuçları her zaman maddi gelir ya da giderine göre tartarım:D )
-3.5 metre civarında kumaş kullandım.

KALIP BİLGİLERİ:

-Üst beden için klasik kalıbımı kullanıp ön bedeni kapak oluşturması amacı ile uzattım. (Ön bedenin yarısı kadar=12 cm civarı ) Mesela temel beden kalıbı 24 cm yarısı kadar daha ekleme yaptım 12 cm.



Daha önce kapaklı bir kaşe dikmiştim yeri gelmişken şemasını ekleyeyim dedim. Aynı mantığı kullandım.
-”Kapağı kalıpsız yaptığımıza göre ÖN PERVAZI NASIL MUNTAZAM çıkaracağız” kısmı pek önemli. Kumaşı kestikten sonra hiç kaldırmadan aynı şekli çizip kapak için pervaz hazırlıyoruz.

KAPAKLI KLOŞ ETEK NASIL KESİLİR?

-Geldik kapaklı KLOŞ ETEĞİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ kısmına   üst bedeni ayarladıktan sonra , Üst bedenin eteğe takılacak kısmını ölçüyoruz . Diyelim ki yüz cm çıktı. Kloş etek belinin ölçüsünü 100 olarak aldıktan sonra devam ediyoruz işleme. Neydi kloş etek hesaplama formülü? Şuradan bakabilirsiniz. 
-Bir diğer önemli kısım ise KLOŞ ETEKTE ÖNÜ KISA ARKASI UZUN form verme işlemi.Arka kısmın ölçüsü ayakkabı ile bir olmalı önünü de istediğiniz kısımda bırakırsınız ,benim ayakkabımın bileği bantlı olduğu için orda bırakmak istedim .
Şimdi buradaki en önemli kısım kumaş yerde iken boyunu doğru ayarlayabilmek. Esnek kreple yaptığınızı farz edin illa ki sarkma yapacak kafadan 5 cm sarkar onuda hesaba katarak  çizmek gerekir. Kapaklı olduğu için provada boy almak bile zor olacaktır iki tarafı da eşitlemek gerekiyor çünkü. En kısa yeri ile en uzun yeri arasında kaç cm varsa (15 cm diyelim) ortaya ikisinin orta ölçüsünü işaretleyip kalan kısımları öyle çiziyoruz. Zorlanırsanız araya bir ortalama daha alırsınız birleştirmesi kolay olur . örneğin 85- 88.75-92.5 – 96.25-100 şeklinde işaretlenir.

Bu işaretleme işine ilk olarak bel ve etek ucunun ortası bulunarak başlanır. Mezurayı düz bir şekilde değilde eğri boyunca tutarak gerçek ölçüyü bulabiliriz. Kloş etekte belin sağlamasını da bu yöntemle yapabilirsiniz.:)


Bunları yapınca geriye sadece birleştirmek kalıyor 

-Pervazı telalamadım kumaşım oldukça sertti zaten. Arka pervazı telaladım sadece.
– Etek ucuna overlock çekip çift taraflı tela ile yapıştırdım.
-Kollara da bir paça daha ekleyip katlanmış görüntüsü verdim.
-İçten iki adet çıtçıt ile tutturdum ve yakanın birini devirdim.

Bu arada not düşeyim kumaşım pamuklu bir kumaştı ve yıkayıp kaldırdığım için kırışıklıklarını açmakta çok zorlandım. İNATÇI KIRIŞIKLIKLARA ÇÖZÜM ise yanınıza 1 bardak su alarak ütü yapmak . Kırışan bölgeyi parmağınızla ıslatıyorsunuz ve buharlı ütü ile geçiyorsunuz. Bunu tekrar yaşamamak adına yıkayınca hemen ütüledim. Kuruyunca yerleşen kırışıklıktan nefret ediyore.




Bilmeyenlere de not düşelim , Necmettin Erbakan Üniversitesi’nde Okul Öncesi Öğretmenliği okudum ve evet hiç büte kalmadım:D

Yorumlar

Popüler Yayınlar