ÇİZGİLİ GÖMLEK ELBİSE || STRİPED SHIRT DRESS



Geldik bir hoş yaz meselesine . Uzun zamandır etek kombinlerinden kaçınıyorum çünkü etek giyince kırk kat bişeyler giymek zorunda kalıyorum sonra nefesim daralıyor:D En son ”kot etek ”dikmiştim ondan önce de teee kışın ”yeşil süet bir etek” dikmiştim her mevsim en fazla 1 tane dikiyorum istatistiklere bakarsak  Dikiş dikmeye başladığımdan beri gömlek elbiseler benim kurtarıcım oldu. Altına astar ya da kalem etek giyerek ( nö pantolon) kullanıyorum . Özellikle hızlı hazırlanıp çıkacağım zamanlarda elim direk gömlek elbiselere gidiyor.



GÖMLEK ELBİSE KUMAŞ-KALIP BİLGİLERİ:

-İnanır mısınız sizi hiç şaşırtmayacağım   Bakın yine hangi kalıp   Geçen sene  arkadaşıma diktiğim gömlek elbise kumaşının hatalı kısımları vardı onları toparlayıp bir de kendime dikmiştim. Yazısı bu zamana kısmetmiş.
Aynı teknikle kesildiği için o yazının linkini de buraya bırakıyorum.BKNZ : ”Boyfriend Gömlek Dikimi”

-Kumaş likralı poplin . 1 boy + kol şeklinde yeterli .Ortalama 2 metre yapar bu da.

-Gömlek yakası için bu kalıbın ön orta yakasını 2 cm yükseltiyoruz bakınız BURADA anlatmıştım. Yakada klasik ayaklı gömlek yaka kalıbı kullandım .

-Erkek gömleği yazımda böyle bir görsel paylaşmıştım.BKNZ :”Erkek Gömlek Dikimi ”
-Temel kalıba yaka uygularken alt yakayı bedenin yakasına ölçüyoruz aynı ölçüye denk getirerek çalışıyoruz . Bu ağustos 2015 teki kalıba her çeşit yaka denediğim için söylüyorum bunu. Yaka çevreleri aynı ölçü olsun yeterli. Ama dediğim gibi ayaklı yakalarda (yani erkek gömleğindeki gibi 2 parça olan , alt parçasına yaka ayağı denir .) bu kalıbı 2 cm yükselttim.



Bakmayın burda arası açılmış(içi gözükmez)  farketmemişim ama normalde beyle durmii   Yakası düzgün oluyor yani merak etmeyin.




-Kolda manşet açıklığı için erkek gömlek tekniği olan apartura kol kapama olayını kullandım bu gömlekte. Daha önce de bahsetmiştim bu kol kapama erkeklerde değil kadınlarda olmalıydı erkeklerin kıyafetleri neden bu kadar tesettürlü anlamış değilim 

Apartura Kol Kapama Tekniği” linkine tıklayarak yapımını öğrenebilirsiniz kesinlikle tavsiye ederim uygulaması çok zevkli bir teknik. O da bir gömlek elbise ve yazın yine çok kullanıyorum   Pilisesini söktüm bu arada onun artık düz giyiyorum bir ara onu da çekerim:)
-Manşeti de 4-5 cm civarında yapmanız yeterli.

Temel bedeni dümdüz indirdiğim için modeli detaylandırmak istedim. Geometrik şekilleri kullanmayı çok seviyorum bu tarz detay vermek istediğim çalışmalarda . Önceki ham keten yazımda da görmüşsünüzdür.

Bu çalışmayı geçen sene yapmış olsam da halen aşkla geometri seviyorum   Kumaşın tersini ve yüzünü kullanarak dikdörtgenleri ön bedene yerleştirdim ve kenarlarını püsküllendirdim iğne ile. Düğmeleri de kumaşın tersinden bastırdım ve biri işlevsel biri aksesuar çift düğme görüntüsü verdim.
Bu yazıyı da burada noktalayarak diyorum ki kendinize ve dikiş makinenize iyi bakın :))


Yorumlar

Popüler Yayınlar