HAM KETEN GÖMLEK ELBİSE || RAW LİNEN SHİRT DRESS


Merhabalar yeniden   Tam kıvamında olarak mevsime uygun bir yazı ile geldim. Sıcak yaz aylarında genelde tercih edilen kumaşlar krepler medine ipekleri oluyor halbuki daha doğal ve vücudun nefes almasını sağlayan içerikte kumaşlar kullanmak gerekir. Diğer yörelerimizde nispeten rahatsız etmiyor lakin bir Akdenizli olarak krep kumaşı bırakalı epey oldu. O zaman yaşasın HAM KETEN GÖMLEK ELBİSE.




Kumaşçıyı karıştırırken ham keten kumaş bulduğumda aşırı sevinip 180 cm olduğunu öğrendiğimde üzülmüştüm. Malumunuz uzun kollu bir şey dikmek 2 metreye patlıyor en az. Napsak netsek derken -ki kumaş 10 tl idi- aldım gitti. Olmadı bir etek dikerim diyordum baktım düşük kol yapsam çıkacak o yüzden bir iki düşük kol kalıbı inceledim.Burda dergisi aralık 2013 de yarasa kol bir bluz vardı onu baz kalıp olarak aldım ve modifiye ettim.Modifiye halini şemalandırdım.


DÜŞÜK KOL GÖMLEK ELBİSE KALIBI :

– Gizli pat sevmediğim için (ilik yüzünden) düğme de yapamadığım için(yine ilik yüzünden) kendinden pat yapmayı tercih ettim ve 7.5 cm pay koydum ,bitmişi 3 cm.(3+3+1.5 )1.5 dikiş payı. kısaltadabilirsiniz.
-Ön ve arkayı aynı şemada gösterdim ama arka parça elbette kumaş katında ve malum yakası daha yüksek olmalı kalan önemli noktalar şemada yazıyor. Yakaları temel beden kalıbından yararlanarak ya da riga ile çizebilirsiniz.
-Basen ve etek ucu noktalarını beden arttıkça artırabilirsiniz. Zaten salaş model olduğu için sıkıntı olmaz 
-Düşük kol kısmını hallettikten sonra kol uzunluğunuza göre kalan parçayı çizebilirsiniz. Kol ucu genelde 24 cm genişliğinde olur uzunluğu size kalmış.
-Manşet yapmadım ama tersinden bir parça kumaş geçirip katlanmış görüntüsü verdim o şekilde temizledim. Overlock olsa idi uzun bırakıp direk katlardım   Mezuniyet elbisemde de aynı yöntemi kullanmıştım kol ucunda.Bknz.
-Kendinden patı yaptık nasıl kapandı düğme de yoksa ? Elbette çıt çıt ile   Makinesi olup çakılan versiyonları olduğu gibi benimki gibi elde dikilen çin malı versiyonları da mevcut. Kendisi benim en sevdiğim dikiş malzemelerinden birisi olur . Acayip bir şeydir iş yükünü azaltır. Çıt çıt sevin sevdirin.

Hemen Tdk ne demiş bu konuda bir de ona bakalım 

çıtçıt nedir ?

a. 1. Üzerinde dikili bulundukları şeyin iki kenarını üst üste getirerek birleştirmeye ve tutturmaya yarayan, iki parçadan yapılmış metal nesne, fermejüp,(ilk defa duydum) kopça. 2. Mobilya kapaklarını, kapıları kilitleme ve sürgülemenin dışında kapalı tutmaya yarayan ve az bir kuvvetle açılıp kapanmasını sağlayan iki parçalı metal veya plastik araç.
 Güncel Türkçe Sözlük


1. Patlamış mısır. 2. Keten tohumu. 3. Kenevir tohumu.
 Türkiye Türkçesi Ağızları Sözlüğü


İncir ağacının yaprak vermeden önce verdiği ilk meyve.
 Türkiye Türkçesi Ağızları Sözlüğü


Bir muallimin sayfasında olduğunuzu unutmayın istedim bir genel kültür dersimizi daha verdiğimize göre devam edebiliriz çocuklar.


Bu arada o bileklik rahmetli büyükbabamdan hatıra. 70li yıllarda Ankara’da öğretmenlik yaparken köyden öğrencileri getirmiş kendisine .  Pek severek takıyorum   He bir de biz de öğretmenliğin genlerle aktarıldığını söylemiş miydim. 

Kemerimi de atlayamam elbette  ne de olsak kendimiz yaptık cinim. Metrelik halatlardan bir yumak almıştım (Yeni bir proje için ama söylemem.) Kumaşım kahverengi olunca kremin tonu ile uyacağını düşündüm ve hemen halat kemeri çaktım. Düğümünü ise pinterestte gördüğüm bir teknik ile yaptım buyrun daha yakından .

SIRT DETAYI


Evet gelelim sırt detayına. Kendi kumaşından kestiğim bu şekilleri göz zevkime uygun olarak yerleştirdim ve kemerin krem rengiliğinden yola çıkarak kenarlarına krem rengi bir ip ile dikiş efekti verdim.Şekilleri çizerken 12 cmi baz aldım. Dairenin çapı 12 cm, eşkenar üçgenin her bir kenarı 12 cm ve dikdörtgenin uzun kenarı 12 cm olacak şekilde hazırladım.Benim çok içime sindi umarım siz de beğenirsiniz.

Yazın sevdiğim bir olay da işte böyle kolun bütün gelmesi ki sıcakta tenime bir şey değmesi beni aşırı rahatsız ediyor o yüzden olabildiğince bol olması tercihim. Reglan kol da bu işleve hizmet ediyor ama kendisi ile aram pek iyi değil . Geçen seneki kaşe maceramdan sonra(bknz.) tekrar denemedim. Dener miyim bilmiyorum   Fazla kumaş yemesi de beni biraz caydırıyor elbette.





Bir yazının daha sonuna geldiğimize göre haftaya görüşmek üzere .


Reklamlar : Önceki yazımda haber vermiştim , Youtube kanalıma abone olunuz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar