Düşük Kol Bluz Dikimi || Marifetli Muallim



Düşük Kol Bluz Dikimi yeni başlayanlar için çok cazip bir modeldir. Neden çünkü kol takmak başlarda kabus gibi bişeydir . Özellikle eğitim almadan dikiş macerasına başladıysanız (benim gibi) kol takma işini çözene kadar canım çıkmıştı. Mesela yedirme payı olayını anlamak benim için resmen bir aydınlanmaydı hehe.



Nedir o diyenler varsa hemen ufaktan açıklayayım. Kol kalıbında üst orta kısımdaki fazlalığa yedirme payıdenir . Ne işe yarar ? Kol kasılmasını engeller. O fazlalığı teyel almak gerekiyor. Kalıplarda hepsinin yeri bellidir zaten. Teyel alınacak kısım iki nokta arasında işaretlidir. Omuz dikişine denk gelecek kısımda da bir çıt vardır.(Çizgi ile gösterilir kalıpta) Son olarak da ön kol çıtını da yerleştirirsek kol cuk oturur.




Daha önce erkek kol manşet kapatmayı anlatırken bu görseli paylaşmıştım . Yedirme payı noktalarını göstereyim dedim yeri gelmişken. Bu işaretlerin hepsi kol kalıbınızda olacak zaten.
Kol takılmayan bir bluzun yazısında kol anlatmam da manidar tabi hehe. Neyse önce bunu dikin sonra kol takarsınız:D

 Düşük Kol Bluz Dikimi



Kumaş tanıdık geldi mi bu arada. Bu kumaştan 3. parçayı diktim çünkü haha.
Boyfriend Gömlek Dikimi
Gömlek Elbise Dikimi
olarak 2 proje yapmıştım daha önce. Ordan burdan artan parçaları kullanarak da bunu yaptım. Aslında kumaş olmadığı için bu model çıktı diyebilirim .Kol yapacak kumaş olmayınca böyle bir uydurmeyşınasyon yaptım.


Not: Kafa karışıklığı olmasın.   28 cm eğim yaka oyuntusu başlangıcından itibarendir.Omzu 10 cm alıp bir de 28 cm eklemedim yani. Toplam 28 cm 

Yukarıdaki şemada basitçe gösterdim. Bu ölçüleri 36 beden temel beden kalıbı kullanarak ayarladım. Zaten salaş durduğu için beden büyüdükçe gönlünüze göre artırabilrsiniz. Bundan sonra yapmanız gereken tek şey  kumaş katında dikdörtgen bir parça keserek kolu uzatmak. İsterseniz aşağı doğru daraltarak yaparsınız isterseniz benim gibi düz ve bol yaparsınız.
Kol ağzı, etek ucu ve yakayı kendi kumaşından biye yaparak temizledim.
Kuşağı nasıl yaptığıma gelecek olursak ; uzun bir parça dikdörtgen keserek tersinden diktim,bir parça açıklık bırakıp döndürdüm ve böylece bir kuşağım olmuş oldu.


Yaratılanı severiz elbette yaratandan ötürü lakin konuşmayanlarını daha bir çok seviyorum ben Allah affetsin   Dağdır taştır efendime söyleyim denizdir ağaçtır pek bi severim. Kayalıkların üzerindeki bu pozuma ithafen bu cümleleri söylemek geldi içimden . Aranızda aynı hissiyatı paylaştıklarım da var bundan eminim .


Felsefe de yaptığımıza göre bu yazıyı burada sonlandırabiliriz bir dahaki maceralarda görüşmek üzere. 

Dipnot: Eteği de kendim dikmiştim . Yapımı için buradan yola devam edebilirsiniz


Yorumlar

Popüler Yayınlar