YAKA AKSESUARI : UĞUR BÖCEKLİ BROŞ



Herkese hayırlı pazar akşamları efendim. Son yazımda kullandığım yaka aksesuarını yazmayı unutmuşum aklımdaydı ama madem öyle yeni bir yazı hazırlayayım bu hususta dedim.


Yazıma başlamadan biraz lak lak yapacağım .Umarım pazar gününüz iyi geçmiştir malum yarın haftabaşı pazar günü enerji dolmadı isek pazartesinin pek de hoş geçtiği söylenemez 
   Rutinleri seven radikal değişikliklerden pek hazzetmeyen birisi olarak takdir edersiniz ki pazartesiden ziyadesiyle hoşlanıyorum. Lakin bu dönem pazartesi günlerinde gereksiz bir dersim olduğu için sinirlerim bozuluyor.Dersi gereksiz olarak görmemdeki sebep elbette hocası bu arada bunu atlamayalım 
  Madem çenem açıldı ülke meselelerine de gireceğim .Ne olacak ya hu bu memleketin hali! Gözlemlerime dayanarak şunu söyleyebilirim : okuduğum eğitim fakültesindeki insanların yarısında öğretmenlik becerisi yok .
Bence bu bir yetenek yani sınava girdim tercih yaptım 4 yıl eğitim aldım tamam öğretmenim bu böyle değil. Olmaması lazım ,sen bir hayal kurmamışsan ya da çocukluğunda en sevdiğin oyun öğretmencilik değilse sadece puanın buraya yettiği için geldiysen ve tek amacın atanıp para kazanmaksa kusura bakma sen bir hiçsin.
    Yakın zamanda da YGS gerçekleşti malum. Meslek yönlendirme konusunda eğitim sistemimizin herhangi bir faydası yok. Şimdi siz okuyucu olarak geldiniz bu yazıya ,yaşınızı bilemem . Ama illa ki ya çocuğunuz ya tanıdığınız ya kendiniz meslek seçme dönemindesiniz. Lütfen tekrar düşünün , düşündürün.
 Kimse sevmediği zevk almayacağı bir mesleği hayat şartları ya da para için tercih etmesin.Pazarcı da olabilirsin fark etmez limon satmaktan hoşlanmıyorsan domates satmayı denemelisin.
Bu özellikle öğretmenlik için geçerli olmalı .Bir bireyin hayatında ciddi izler bırakan insanlardır öğretmenler. Yani sadece matematiği – türkçesine göre birisinin öğretmen olması anlamlı değil .Elbette bunlar da ölçülmeli ama insani ve ahlaki kişilik özelleri için de kesinlikle bir ölçme aracı geliştirilmeli. 
 Velhasılı kelam şu devirde bir harf öğrettiği için 40 yıl kölesi olunacak öğretmenler git gide azalıyor. İdealizm hayalcilik değildir her insanın içinde olması gereken onu diri tutan bir dürtüdür.
Ayrıca ümit fakirin ekmeğidir deyip bu meseleyi burada sonlandırıyorum .



Yazımın meselesine dönecek olursak önceki yazımda broş niyetine kullandığım ama aslı yüzük olan bu zımbırtıdır.Kaç sene evvel yaptığımı hatırlamıyorum düşünün ki parmağıma takıyordum o zamanlar 
Son yıllarda yükselen trend yaka iğnesi ya da pin diye tabir ettiğimiz o sevimli aksesuarlardan geldi aklıma bunu buraya takmak. Zincir kullanarak kolyemsi yaka pini yaptım bir de , yakında o da gelecek 

Yaprak formunda kestiğim yeşil keçenin üzerine etamin ipi ile iğne ardı gitmişim ve üzerine bir böcük kondurmuşum.Keçe parçasını da boş bir yüzük aparatının üzerine yapıştırdık mı tamamdır. Tabi buradaki mesele yüzüğün ayarlanabilir olması benim broş olarak kullanmamı kolaylaştırdı.


Eminim bunu yakamda görünce ”içinden” dalga geçen bir grup insan olmuştur. Genel olarak tipime alışıldığı için artık kimse seslenmiyor hehe.
Ne demiş atalarımız akıllı olup dünyanın kahrını çekeceğine deli ol dünya senin kahrını çeksin ^^
NOT: Konu bağlama ve bitirme konusunda beni tebrik etmenizi bekliyorum. Yazmaya başlayınca ben ben değilim.Eski yazılarımı okuyorum bazen çok gülüyorum nereden gelmiş aklıma , aferin bana diyorum. O gün nasılsa ruh halim, yazı tamamen öyle şekilleniyor . Kimse okumasa bile buralardan vazgeçemem sanırım. Ayh yok ağlamıyorum gözüme banner kaçtı .

Yorumlar

Popüler Yayınlar