BASİC / ZAMANSIZ PARÇA : SİYAH TRENCHCOAT



Herkese yeniden merhabalar :) Şu sıralar yazmaya vakit bulunca blogun başına bir oturalım dedik. Bu sefer konu BASİC / ZAMANSIZ PARÇA  : SİYAH TRENCHCOAT. Gerçek manada bir dolabın sahip olması gereken basic parçalardan bir tanesi. Düğme detayı olarak orjinal bir trenchcoat olmasa da diğer aksesuarları ile yine de bu gruba girebileceğini düşünüyorum .



Orjinal detaylı bir trenchcoat arıyorsanız onun yapımına BURADAN ulaşabilirsiniz.
Ya da volanlı ön kesimi ile farklı bir trenchcoat arıyorum diyorsanız da BURADAN lütfen.
Temel beden dış giyim kalıbım var nasıl bu modele dönüştürebilirim diyorsanız doğru yazıdasınız.


KUMAŞ-KALIP-DİKİŞ BİLGİLERİ:





Kumaş olarak hafif esnek simli çizgileri olan krep türü bir kumaş kullandım. Dış giyim için ideal bir kumaştı.

Kalıp olarak burda dergisinden yararlandım. Sık sık dış giyim kalıbı olarak kullandığım bu kalıba takip edenler zaten aşinadır. Olmayanlar için kimlik bilgisi vermiş olalım . Revize ettiğim kısımları pek tabii ki mevcut.



Kumaşın enini boyuna kullandığımı öncelikle belirtmek isterim ki inceleyenlerin kafası karışmasın. Bazı kumaşların esneme yönü tam tersi dokunmuş oluyor özellikle likralı ve çizgili kumaşlarda bu durum ile karşılaşıyoruz.Aslında minyonlar için avantaj daha az kumaş gidiyor heheh.

Kalıp yerleşimini yukarıda görüyorsunuz. Klasik olarak koltuk altından istediğim ölçüye uzatma yaptım ve etek ucunda yanlara kol evi rigası ile eğim verdim. Sarkma olacak kısımı düzeltmiş olduk.

Ön ortasında ise eğer düğme kullanacaksanız ona göre pay verirsiniz ki yukarıda verdiğim linklerde bu örnekler mevcut. Ben çıt çıt ile kapatma sağladım ve 3 cm uzatma benim için yeterli oldu.

Klapayı da aynı şekilde 3 cm uzatmayı unutmayın.




Kollar da istediğimden kısa olduğu için orantılı bir şekilde uzatma sağladık.Kalıbın bitiş noktasından bir kaç yerden ölçerek eklemek istediğim kadar  çiziyorum. Örneğin 6 cm uzatacak isem her noktadan 6 cm i işaretleyerek yeni boy elde ediyorum.En uçtaki kısım ise kıvırma payı.







Son olarak yaka ve ön pervaz(klapa) var . Yaka pervazını fotoğraflamışım ama maalesef klapayı unutmuşum. Onun kalıbı da aynı şekilde bedende yer alıyor zaten .

Yaka için ise pratik KOLAY ERKEK YAKA çalıştım ve anlatmışlığım var :)Sizi hemen BURADAN bilgilendiriyorum.

Kemer olarak elimdeki kemer tokasına göre bir ölçü belirledim ve üzerine spor dikiş geçtim.

Kol ve omuzlara ise apolet çalışarak düğme ile sabitledim.

Cep olarak da klasik fleto cep tekniği kullandım.

Baskı dikişi geçmedim ve  her tarafını paça telası ile yapıştırdım.






O zaman sevgilerle ve evde dikişe devam diyorum :)





Yorumlar

Popüler Yayınlar