YENİDEN TREND ALARMI :CAMEL TRENCHCOAT VE KALIP BİLGİLERİ 2

trenchcoat-kalıbı-dikimi-

Gelelim bir önceki yazımda bahsettiğim söktüğüm düğmelerden yaptığım yeni projeye . Öncekini iyice eskitip cekete dönüştürünce yenisini dikmek gerekti elbette.Bu projeye de gerçekten çok emek verdim artık kendisi ustalık eserim diyebilirim bu konuda .
 Vizon-camel rengi arası gidip gelen bu kumaş ile yeni bir trenchcoat.Orjinal aksesuarlı,tüm detayları mevcut,astarlı ve gerçek bir  TRENCHCOAT. Ve tabi son son tamam^^Şimdilik.

Adına methiyeler düzmeyi hak eden 1532456. kez girdiğim trenchcoat işine bu son diktiğimin ömrü vefa edene kadar ara vereceğim. Zira bu tarz tam teşekküllü bir şey dikmek en az 1 ayımı alıyor. 

 Akseuarlar orjinal BURBERRY modellerine bakarak eklendi elbette.Bir trenchcoatta olması gereken tüm ayrıntılara sahip. Astarlı ve rüzgarlıklı bir model oldu.Ayrıntılara göz atalım.

TRENCHCOAT  KALIP BİLGİLERİ 

trenchcoat-kalıbı-dikimi-

 İlk diktiğim model ile aynı kalıbı kullanarak yine şaşırtmadım. Dış giyimde 2 parça kol kalıbını gerçekten çok seviyorum. Kalıba bakıp bir de modele bakınca yeni başlayanların zihninde kocaman soru işaretleri olabilir. Ama yeni başlayanlara - nacizane -zaten bu modeli hiç tavsiye etmem.Biraz kalıp tozu yutmuş olanlar da zaten revize edilen noktaları hemen anlayacaktır. Başlıklar halinde bu noktalardan bahsedeceğim.Zira yapım aşamaları ile görsel elimde maalesef yok.

  • Düğmeler için;ön ortadan 12 cm uzatma yaptım . Malum çift düğmeli bir model ile karşı karşıyayız. Aslında bu rakamı şöyle formüle edebiliriz; üst beden kalıbının 4 de 1 inin yarısı kadar. Kapak yapma amacımız olduğu için böyle özetleyebiliriz. Hem herkes kendi bedenine göre bunu ayarlayabilir. Bu işin benim bulduğum kısa yöntemi .Orjinal bir yöntem değil kesinlikle . Ben bu ölçülerde duruşunu beğeniyorum ,daha az ve ya fazla pay vermek size kalmış birşey.
  • Beden için;Koltuk altından etek ucuna kadar klasik , her modelde yaptığım gibi cetvelle açtım.Başka bir modelden aynı mantığı aşağıya ekledim. Bel kısmı oturtmalı bir model yapacaksınız başka bir kalıp kullanmanız gerekir . Ben gayet bol olmasını istediğim için bu şekilde açarak indim ve bel kısmını kemerle büzdüm. Kilo alıp vermelere karşı birebir. Ama sizi beldeki görüntü rahatsız ediyorsa iş değişir .Arka ortayı kumaş katına koymadım, bir dikiş geçtim ve yüzünden iki yanına gaze süs dikişi geçtim.
Siyah Trenchcoat
  • Yaka için; yine pratik olarak KOLAY ERKEK YAKA çalıştım ve bu sefer ayak da ekledim. Ayak eklerken de mantık aynı .BURADAN ayrıntılı yaka yazısına ulaşabilirsiniz. Yaka ayağına,omuz apoletlerine ve kol kemerlerine bir baskı ayağı aralıklar bırakarak iri süs dikişleri geçtim.Aşağıda bir nebze görünüyor ve evet artık kedi annesiyim.^^


  • Cep için, klasik fleto cep dikimi yaptım.Ben daha önce anlatmadım ama BURADA çok faydalı bir video var ondan yararlanabilirsiniz.


trenchcoat-kalıbı-dikimi-


  • Rüzgarlık için; arka beden kalıbının kol yarısını ölçüp belirledim ve bu boyda arka bedenin aynısını kestim. Astarlayarak ön bedenle beraber kollara diktim.Arka ortasına da bir ilik/düğme kondurdum.


trenchcoat-kalıbı-dikimi-

  • Kemer ,omuz apoleti ve kol kemerleri için; ''göze hoş gelme ölçüsü'' kullandım ve göz kararı ölçülerde oluşturdum.

  • trenchcoat-kalıbı-dikimi-

  • Astar için yine yönlendirme yapacağım . Buradan devam edebilirsiniz.Elbette asma kısmı da ekledim.Jüt ipi kullanarak minik halkalar yaptım ve içinden 7 cm civarı zincir geçirdim. 


trenchcoat-kalıbı-dikimi-


trenchcoat-kalıbı-dikimi-

Son olarak bu REGLAN KOL TRENCH COAT u çok emek verilmiş bir model olduğu için eklemeden geçmek istemedim.. Kendisi hediye olarak dikildi ve maalesef  başka bir görseli yok. O yüzden kalıp bilgisi verip bu görseli eklemek istedim.

trenchcoat-kalıbı-dikimi-


trenchcoat-kalıbı-dikimi-


BURDA DERGİSİ: 08/2015 (101) (indirilebilir kalıp linki) Nolu ceket kalıbını kullandım. Bu kalıp ile bu kış bir kaşe diktim onun yazsında kalıbın ayrıntılarından bahsedeceğim. 



Bugüne kadar diktiğim diğer trenchcoat yazılarım ;








Yorumlar

Popüler Yayınlar