son son günübirlik tatil: harbiye & yayladağı;


hazır ramazan geliyor sonrada tatil bitiyor gidelim bi piknik yapalım:) pikniğe yayladağı'na gitmeye niyetlendik ama önce gitmeden harbiyeyi gezelim ne zamandır uğramıyoruz..


yukarıdaki resim harbiyenin girişi;aşağıya iniliyor ve inildikçe farklı büyüklüklerde akan sularla karşılaşılıyor... harbiye hatay'ın eski şelalelerinden biridir, belkide tekdir kesin bir bilgim yok bu konuda:)








içerde tesisler var harika yemekler yiyebilirsiniz antakyadan humus ve künefe yemeden sakın çıkmayın:)




o ağacın üzerinde asılı gördüğünüz şey kabak lifi hani şu tvde bas bas bağırıyorlar ya selülite iyi geliyor lif yerine bunu kullanın diye işte ondan bizim burda sebil:))bu nasıl lif haline gelir canım diyebilirsiniz ama olmuş hali aşağıdaki resimdeki gibidir ilginç:))




not:üstteki resim netten alıntıdır kuru halinin resmi yoktu çünkü:))
suya girince yumuşacık acayip bişey oluyor tavsiye edilir en azından doğal:)




turistik yer olurda satıcı ablalarımız olmaz mı:D bu abla dantel satıyordu fiyatlarda çok ucuzdu örmeye değmez o kadar emek yani.ayrıca samandağ ilçesi iğne oyası ile meşhurdur uygun fiyata çok hoş parçalar bulabilirsiniz tezgahta satılıyordu ama iğne oyasına ayrı post lazım:)hastanede sıra beklerken bile iğne oyası örüyorlar samandağlılar çok becerikli:)





burası artık şelalenin sonu,demirle balkon yapılmış ordan aşağısı böyle görünüyor o şelale harika yaa:))





su birkintilerinde balık ve ördekler çok tatlıydılar ayrıca o su birikintilerinin içne masa koyulmuş oturmak için onları kullanıyorsunuz suyun üzerinde yemek yemek harika:)




artık çıkıyoruz harbiyeden ama en önemlisini sona bıraktım burda en çok ne ünlüdür:İPEK BÖCEKCİLİĞİ

girişte 2 dükkan var ama bu resimdeki daha büyük ismide daphne-apollon ipekçilik içeri girince bayılırsınız eşarptan salon takınlarına eteklere bluzlere herşey ipek vede hoş parçalar:))

harbiye eski adı ile daphne..bu isim mitolojik bir hikayeden gelmektedir aslında bir kaç hikaye demeliyim burada hikayeler mevcut okuyabilirsiniz.


-daphne apollondan kaçar ve yardım isteyecek kimse kalmamıştır toprak anaya yalvarır o anda defne ağacına dönüşür gözyaşlarından ise bu şelale oluşmuştur..


en bilinen söylenti budur:)


daphne ile apollonu bırakıp biz yolumuza yayladağına doğru ilerledik:))




ben daha yakın bi yer zannediyordum ilk gidişimdi çünkü 50 km.ymiş:)

çok küçük bir ilçe zaten meydanda güreşen 2 insan heykeli var yayladağında güreş müsamereleri meşhurmuş bunuda bilmiyodum yeni öğrendim:)


meydanda durduk yayladağına gidilipte lokum almadan dönülmez çok ün yapmışlar çünkü:)

durduğumuz yerde bu amca sepet satıyodu çok hoşuma gittiler onları da çektim:)





hazır gitmişken babam gümrük kapısına da gidelim görmüş olun dedi burasıda yayladağı gümrük kapısı burdan ortadoğuya açılabilirsiniz:DD

bu kaaa gezme yiter dedik ve girdik ormana..

annem şöyle dedi:


-sankim kendimi memlekette hissettim irmaannn:DD(irman babam oluyor annemde abiye:P)

babam:

-sevdinmi hayatım o zaman ben seni her hafta getiriyim:DD(babamın hain planları annemin memleket kızılcahamam bu ufak ormanla onu kandırmaya çalışıyor)

annemler konuşmaya devam ederken ben yerel dilde bölüyorum:


-çok acıktım kele:))


isyanlarıma dayanamayıp yemek faslına geçiyoruz ki ramazan münasebetiyle yemek postlarına ara verdim:)

ama semaverde çay keyfimizi yayınlayabilirim sanırım





bu benim ahmet amcam hani samandağında şu kavurmaları pişiren ahmet amca:)) cay pişirme işi ona düştü tiryakidir kendisi:))
bi ara ben dayanmadım kurdum bağdaşımı pilates yaptım çok iyi geldi:)
yemekdi çaydı ay bu orman harika koyuyodu derken biz eve 22:00 sularında döndük:))
harika bi gündü o ormana tekrar gitmeliyiz baba:))
dipnot: bana bakın yazımı linksiz noktasıyla virgülüyle yayınlayan,benim postlarım üzerinden para kazanan hırsızlar size sesleniyorum;hadi bu notu da silmeyin yazınızdada anlasınlar hırsız olduğunuzuuuu!!!!kocaman blog adı yazıyo o resimlerde insan utanır yayınlamaya yaaa ayıptır kardeşim kul hakkıdır bu şimdi sinirlensekde alırız öbür dünyada hakkımızı:))

Yorumlar

  1. Bayıldım resimlere..anneniz babanız okurken bizimkileri özledim birden....bizim oraların havasını çektim okurken..yüreğinize sağlık diyorum ve takibe alıyorum...bloğu okurken hatay'lı arkadaşım vardı onu özledim birden
    sizide bize beklerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. nede meşhurluklar varmış ipekler lokumlar sepetler şelale oh oh maaşallah her biri ayrı güzeller ya gezinizin şahane geçmesine sevindim bakalım kanacakmı annen bu orman gezisine:))))))))))))
    hayırlı ramazanlar canım

    YanıtlaSil
  3. utkunun annesi;teşekkür ederim bende sizi beklerim yolunuz buralara düşerse görüşmek isterim sevgiler:))


    sevim;teşekkür ederim sizede hayırlı ramazanlar annemi kandırmaz ama bi süre idare eder gibime geliyor:)))

    YanıtlaSil
  4. aaaah aah ne kadar güzel !!! mis gibi

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşım Hataylısn sanrm bende dörtyolluymm..fotolar çk güzel gurbetteym harbiyeyi görmek güzel oldu..

    YanıtlaSil
  6. evet güzelce hataylıyım :) buraları hatırlatıp gülümsetmişimdir inşallah:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar