KIŞ SEZONU:ŞAL YAKA / VOLANLI HIRKA DİKİMİ




Daha önce '' ŞİPŞİRİN SARI UZUN YELEK ''te kullanmış olduğum tekniği biraz modifiye ederek yeni bir hırka ile karşınıza çıkmanın gururu içindeyim efendim. ( Yazar böbürlü mü ne ! :)

Hiç üşenmeden(!) sizler için bu hırkanın şemasını Paintte tek tek uğraşmak suretiyle çizdim.





Ayrıca kombinimde kullandığım kalem eteğimin kemerinde de bir atraksiyon var. Gelecek yazılarımda ona da yer vereceğim inşallah . TAKİPTE KALIN ;)









SARI YELEĞİMİ  bilenler ,inceleyenler ve yahut ilk defa karşılaşanlar için bir hatırlatma olsun aradaki fark :

  • Hırkamın boyu biraz daha kısa,
  • Yaka kısmı sarı yelekteki gibi V değil şal yaka olarak çalıştım.








Sarı yeleğimi yad ettikten sonra hırkamın ayrıntılarına geçebilirim.











Son zamanlarda adından sık sık bahsettiğim PİNTEREST  sayesinde ulaşmış olduğum yukardaki iki görsel sayesinde bu hırka ortaya çıktı efendim.


( Yazarın işi yoktu iki resmi kolajladı , yapıştırdı ,iğneledi )





Görseldeki ölçülerden ziyade tekniği göz önünde bulundurdum.


  • Şahsım 36 beden olmakla beraber evdeki 42 bedene kadar olan herkes denedi (Yazarın evi kalabalık da biraz )

  • Şaşılır ki Marifetli Muallimin 36 beden hırkası herkese ''cuk'' oturdu.

  •  Tamam,bu durum mucize değil kabul ediyorum modelden kaynaklı :D (Yazar hayalperest değil realist)

  • Kumaş olarak bu arkidişin ismini bilmiyorum açıkçası kumaş bilgim de çok kısıtlı .battaniye yapsan o bile olur cinsten bişey kim bilir üretim amacı neydi .neyse ki benim elime bakırcı amca sayesinde düştü , bende hırka yapıverdim . Çünkü hava çok soğuktu .çünkü burası Konya idi.Akdenizli bencağızı bu hava çarpıyordu .Nefes alamıyordum , hasta oluyordum asdfgh..

Bu kadar gevezelikten sonra gelelim ölçü/kalıp/kesim şeysine..



  1. Öncelikle temel Kol ve beden kalıbına ihtiyacımız var benim kullandığım beden kalıbı BURDA/08/15 123 NOLU patlı elbisenin üst beden kalıbı.Daha öncede bahsetmiştim bu kalıptan.(BKNZ : VİNTAGEGİLLERDEN KOT GÖRÜNÜMLÜ ELBİSE DİKİMİ  ) 
  2. Zaten kalıbı sadece kol evi için kullanıyoruz yani hangi kalıp olduğunun önemi yok.
  3. Kol altından itibaren 100 cm aldım .Bana tam boy oluyor orası isteğe bağlı tabii
  4. Omuz kısmı 10 cm .genel olarak türk kadını omuz ölçüsü 10-11 :D 
  5. Ve asıl mühim olan tüm modelin tek espirisi kısma geldik :Şal yaka mevsuzu tam da burda orta çıkıyor. omuz hemen sonraki yukarı doğru seyreden 10 cmlik çizgi bizim şal yakamız oldu.
  6. Devamındaki 55 cmlik çizgi ise hırkamızın ilk volanı olmakla beraber yine uzunluğu isteğe bağlı olmakla beraber ne kadar özgür bir model çalıştığımı da şu an anladım :D
  7. Kol kısmındaki 60+10 cmlik kısma gelecek olursak ,10 cmlik kısım manşet niyetine kolu kıvırmak için gerekli.


                                                   
                                                                   



    8. Kesim olarak bir arka parçamız kaldı .  Yine üst beden kalıbını arka ortasını kumaş katına gelecek şekilde yerleştiriyoruz.(omuz yine 10 cm olacak kontrol edelim .) Kol altından 100 cm ölçüp aşağı doğru hafif genişletiyoruz . en alt kısmını da yine isteğe bağlı yuvarlatabiliriz. Pinterest görselinde ve sarı yelek görselinde olduğu gibi.çizerken düzdü ama keserken fikir değiştirip hafiften yuvarlattım en geniş kısmı yani ucu da kumaş katında 50 cm olarak bitirdim .Açıldığında etek kısmı 100 cmlik bir arka parçamız oldu.


Şimdi geldik dikim aşamalarına:

  1. 10 cmlik Omuz dikişlerini çekiyoruz.yukarı doğru çıkan 10 cmlik kısmı serbest bekletiyoruz.
  2. Yan dikişleri çekiyoruz.
  3. En önemli kısım beklettiğimiz 10 cmlik kısmı karşısındaki kısımla 8 cm uzunluğunda birleştiriyoruz.yakamız bu şekilde oluşuyor . arka yaka ile şal yakayı da makine çekiyoruz.
  4. Son olarak da tüm çevreyi içine kıvırarak dikiyoruz. aslında biye yapılsa sanırım daha güzel olurdu ama diktikten sonra düşündüm bunu o yüzden not olarak kalsın burda :)





Fotoğraflarımı çeken sevgili instagörl ev arkadaşıma da sevgilerimi sunar takip etmenizi öneririm .
Bknz  '' zlyhozrtn ''


Evet bir uydurmasyon kesim( pratik kesim diyenler de var )hikayemin  sonuna geldik .Başka projelerde görüşmek üzere ..

Allah'a emanet olunuz :)



Yorumlar

  1. çok hoş olmuş valla ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili syhn değerli yorumunuz için teşekkür ederim takipteyiz efendim :)

      Sil
  2. Bizzat gören kişi olarak söyleyebilirim ki muh-te-şem 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh teşekkür ederim bebeğimmm kalp kalp kalp :))

      Sil
  3. Takipteyim blogumada beklerim ozenle takip ediyirum blogunuzu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim tabii ben de geleyim hemen :)

      Sil
    2. Selamlar çok güzel olmuş eline emeğine sağlık sevgiler.

      Sil
    3. Ve aleyküm selam teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Ne guzel de anlatirmissin, eline saglik cok guzel olmus ... 🤗😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yapanların güzelliği o :)) teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Kaç bedene olur bu ölçüker acaba

    YanıtlaSil
  6. Ense tarafını tam anlayamadım yardım eder misin 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şemada 10 cm yazan ve yukarı doğru çıkan kısım arka parçanın yakasına dikilecek . Önün iki parçasını Ortada buluşturup 10 cm kadar dikip tamamlayabilirsiniz. Bir kağıt üstünde kesip deneyebilirsiniz daha iyi anlayacaksınızdır:)

      Sil
  7. Gercekten guzel bir calisma olmus ellerinize yureginize saglik aciklamalar icinde ayrica tesekkurler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar