PENSSİZ,DERTSİZ PRATİK ÇAN ETEK KALIBI





Bugün sizlere PRATİK ÇAN ETEK KESİMİ nasıl yapılır onu paylaşacağım.







Yazıma başlamadan önce Gönül Kolat'ın konferansına katılma hikayemi bir anlatıvereyim.10.30 da başlayacak olan konferansa Meram'dan yetişebilmek uğruna saat 8 sularında yola koyuldum.Yetiştim de çok şükür .Çok güzel bir konferanstı Gönül hanım tecrübelerini bizimle paylaştı ve konferans noktalandı.Asıl mesele şimdi başlıyor.

Öğleden sonra Sanat ve Tasarım Fakültrsi öğrencilerine özel workshop olduğunu duyan bendeniz fenalık geçirmeden hocaların başına sardırdım.

-Ben tee NEÜden geliyorum lütfen beni de alın,
 diye diye tamam bi soralım dediler sonra da olur çıktı.workshop sevdamı da gerçekleştirmiş bulundum böylelikle :) Yukarıda yan yan bakan hatuna gelecek olursak o da Gönül hanımın yönlendirme ve anlatımı ile oluşturduğumuz kolaj çalışmalarından benim örneğim.

AMA BU İŞ ÇOK ZEVKLİ !!





Depresyona girip okulu bırakmamak adına ben yazımın ana fikrine döneyim efenim.hani ruh sağlığım açısından :)

Daha önce yayınlamış olduğum 




yazılarımda mankenlik yapan arkadaşıma(Bu kız beni zengin sağolsun:) bir de çan etek dikelim dedik .Kolay ve pratik bir yol deneyip de tutturunca bir amme hizmeti de biz yapalım dedik :)


-Anlatıma kumaş türünden başlayacak olursak tok duran her türlü kumaş tercihimizdir.

-Ölçü olarak da   1 boy + dikiş payları+ kemer eni hesaplayarak alırsak yeterli olur.Bizim etek için 115 yeterli oldu.44 bedene kadar düzlü tersli yerleştirerek bir boydan çıkıyor ancak 44 bedenden sonrası için 2 boy gerek olacaktır.

-Şemada anlattığım ölçü 44 bedene ait.Diğer bedenler için de şöyle bir bakacak olursak:

36 beden / bel:17 cm / etek ucu genişliği :35 cm
38 beden / bel:18 cm / etek ucu genişliği :36 cm
40 beden / bel:19 cm  / etek ucu genişliği :37 cm
42 beden / bel:20 cm / etek ucu genişliği :38 cm ve son olarak da şemada benim kullandığım beden 44 beden .

-Bedenimiz ne olursa olsun bel /boy(benim 99  cm aldığım kısım) /etek ucunu işaretledikten sonra yan çizgileri cetvel yardımı ile birleştirirsek bir sıkıntı çıkmaz.

- Ön parçayı kumaş katına , arka parçayı diğer tarafına yerleştiriyoruz.1er cm dikiş payı verip kesiyoruz.(fermuar kısmına 2şer cm veriniz.)

-Son olarak da kemer ve astarı kestik mi bitti sayılır :)Kemeri ister kumaş katında eni 6 cm (+dikiş payları) olacak şekilde 2 tane kesebiliriz .(şema da öyle ) istersek de eni 12 cm(+dikiş payları) olacak şekilde kesip ortadan ikiye katlayarak kullanırız.

-Dümdüz kestiğimiz kemerin yanlarak gelecek kısımlarından 2şer cm yukarı doğru daraltıyoruz ki bel kavisi olsun kemer havada durmasın.yine de bunu 2 cm yapmadan önce kemer bitişini ölçüp kendi ölçünüze göre daraltma yapabilirsiniz.

-Astar , fermuar ,kemer takma işlerini sevmiyorum işin zevkli kısmı bitiverdi.Onları siz halledersiniz:)





Kuş bakışı da gayet güzel duruyor bence.Evet ben diktim ondan. :P





Sevgi ile kalalım efendim..

Bol dikişli ,ünlülü ,münlülü günler dilerim.

Allah'ım bu da kayıtlı dua olsun: Bende ünlü olucam inş :D

Gidiyim uyuyum ben en iyisi .

Yorumlar

  1. Sevgili marifeti muallim. Bence sende artık çok ünlü birisin. Sıkı takipcinim (!) eğer bir gün seninle tanisirsak bende bir ünlüyü tanıma şerefine edeceğim. İnşallah bir konferans duzenlersin de bende çıkışında seni yakalarim :) <3 :*) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sevgili sıkı takipçim (!) imza da isteyin ama :D

      Sil
  2. İstemez olur muyum hiç. Alırım gömlek vs.kalıbının birini imzalatirim sana :) gerçekten dusunuyor musun konferans düzenlemeyi ? Duzenlersen eğer ilk nerde yaparsın hangi şehri seversin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim eve gelin Size özel konferans bile veririm :D

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar