VOLANLI LACOSTE BLUZ DİKİMİ



VOLANLI LACOSTE BLUZ DİKİMİ için kalıbı Burda şubat 2015 sayısından çıkardım ve iyi ki çıkarmışım çok rahat ettim :)”Elegan ekstraların mükemmel olduğu bir bluz: Alt kenarı yuvarlak, Polo yaka patı ve asimetrik eteği ile bu bluzu hem işe hem iş çıkışı yemeğe giderken giyebilirsiniz.” demiş sevgili Burda‘cığım bu modele:)


Ramazan Bayramı’nda yaptığım bu kombin ile çok rahat ettim.Köyde olduğumuz fotoğraflardan da anlaşılıyordur heralde:) Normalde etek bluz ikilisi ile dışarı çıkmak yerine üzerine bişeyler giyerim, bu kombinde geçenlerde diktiğim ”kimono”yu giymiştim. Ev içerinde ise rahat ettiğim bir ikili oldu.



Taşların arasından yılan çıkacak diye korkmadım değil.



Bu korktuktan sonraki fotoğraf   Volanlı bluzun boyunun kararını en çok sevdim çünkü hem dar değil hem şık hem spor kullanıma uygun.


VOLANLI LACOSTE BLUZ KUMAŞ BİLGİLERİ


Öncelikle lacoste kumaş ve ribanaya değinmek istiyorum.Aslında dilimize yerleşen bir çok kelime gibi bu kumaşın ismi lacoste değil pike kumaş . Lacoste marka ismi ve t shirtlerinin meşhurluğundan sonra kumaşın da bu isimle anılmasına yol açmış. Polo yaka meselesi de aynı olaydan muzdarip bir isimlendirmedir. Hatta okul formalarının üstü için direk lacoste kelimesi kullanılıyor. Pike kumaşı tanıyan çıkmayacağı için yine lacoste diye anmaya devam ediyorum.
Peki dikim hususunda dikkat edecek bişeyler var mı diye bakacak olursak dikimi çok rahat bir kumaş . Pamuklu olması hasebiyle gayet rahat bir kullanımı var. Aslında elbise yapmayı düşündüm çok çok güzel renkler vardı özellikle kırmızısına bayılmıştım lakin diz vereceğini düşünüp vazgeçtim .
Etek ucu volanlı olduğu için zikzak geçtik ve hemen zigzagın dibinden kıvırıp makine çektim gayet muntazam oldu.
Bu arada kumaşı 120 cm almıştım ama fazla geldi bu kumaşların eni normalden fazla imiş onu da öğrenmiş oldum   Artanından bir bluz daha çıkar yani bakalım bekliyor projeler arasında .

VOLANLI LACOSTE BLUZ KALIP BİLGİLERİ

Yaptığım Değişikliklerden başlayabilirim anlatmaya ;
Tabii ki de birebir uygulayacak değildim kalıbı.Teknik çizimi yukarıda görüyorsunuz , kol yırtmacını iptal edip sadece ribana kullandım. Ribana ne diyecek olursanız lastikli örme kumaştır ve bu şekilde penye lacoste vs kumaşların kol ağızlarını ve yakasını toplar temizler. Kalıp 36-44 bedenler arasında ve ben 36 yı kullandım genişliğinde herhangi bir değişiklik yapmadım. Sadece kollarla oynadım o da zaten yeterince geniş oldu yırtmaç koymayı gerektirecek bir durum yoktu ben de uğraşmadım.

 Kot etekle kombinlemeyi düşünerek beyaz kumaş tercih etmiştim ama boyu bana mankendeki gibi olmadı elbette. Daha uzun olunca altına kot etek gitmedi ve ben de kalemle kombinleyip bu dertten kurtuldum.
”Çakım düğmeli kot eteği” ilk dikim amacım bu bluz ile kombinlemekti, nasip değilmiş.


Kumaşı Antakya’dan almıştım ribanası da yanında satılıyordu o yüzden nerden bulabilirim sorularına sadece Hataylılar için net cevap verebilirim o da Ördekler Ticaret :)
Kilosu 12 liraydı yanlış hatırlamıyorsam.Metresi de olabilir emin değilim.



Söylemeden geçemeyeceğim şalımı da kendim diktim   Parça kumaş olarak bulmuştum , pamuklu ve deseni çok güzeldi lakin boyu kısaydı ek yaptım. Görüyor musunuz hayır. Söylemesem bilmezdiniz 
Ha bir de eteğimi de kendim dikmiştim bilen bilir üniformam oldu herşeyin altına gidiyor mübarek.
BKNZ : ”KALEM ETEK DİKİMİ

Yorumlar

Popüler Yayınlar