FARKLI FORMLAR : HALAT YUVARLAK ÇANTA || DIFFERENT FORMS : CIRCLE BAG



Merhabalar bakalım sevgili okur   İnşallah iyisindir son ziyaretinden beri   Az daha senli benli konuşmaya devam edersem ekrandan çıkıp yanına oturacağım hehe meseleye geliyorum tamam. Uzun süredir aklımda olan bir projeyi gerçekleştirdim ve anlatmaya geldim :” Halat İpten Yuvarlak Çanta Nasıl Yapılır ?”





İpi alalı epey zaman olsa da elim ancak değdi . Buradan anlayabiliriz ki fikir çok zaman yok maalesef.  Elime ilk aldığımdan beri hayalim çanta yapmaktı , tam hayallerimdeki sonuca ulaşamasam da yine de takıyorum. Eeee maliyeti 5 lira olunca umursamadım bir daha yaparız heheheh.



Hayallerime ulaşamama kısmına gelirsek beklediğimden büyük oldu. Çapı yine idare eder ama eni daha küçük olmalıydı ipi sardıktan sonra görüntü büyüdü tabi onu hesaba katamayınca sonuç böyle oldu . Hazırlık aşamasında yuvarlak çanta satan sitelerde gezip ölçülerine baktım o şekilde taslak çizmiştim lakin evdeki hesap çarşıya uymadı işte. Bir çantalık daha malzemem olduğu için bir dahakine artık diyor ve kendime bunları not düşüyorum 
Bir de henüz ağzı kapalı değil .Bir kaç fikrim var tabi ama çalışması zor bir yer ağız kısmı o yüzden erteliyorum şimdilik. Çapraz taktığım için güvenlik zafiyeti bulunmuyor.

  

Yuvarlak Çanta İskelet Hazırlama

İskelet oluşturmak için çeşitli malzemeler deneyebilirsiniz. Bugüne kadar ev yapımı yuvarlak çantaları genelde keçe den gördük. El dikişi kullanıldığı için istenilen formda çalışabileceğiniz bir malzeme keçe . Halat sarmak için de sert keçeden faydalanabilirdim aslında ama evde bir parça döşemelik deri parçası olduğu için onu kullandım. Hatta daha önce bir çanta daha yapmıştım aynı malzemeden ona da BURADAN  bakabilirsiniz.
Halat sarma kısmına kadar aşamaları video çekerek anlatmaya çalıştım o yüzden yuvarlak çanta sevdamın videosunu buraya ekliyorum Yotube kanalıma uğramayı da unutmayın. 

''Youtube Marifetli Muallim Yuvarlak ÇantaHalat Sarma''

Yuvarlak çanta yapımı için iskeleti oluşturduktan sonra gerisi hayal gücünüze kalmış ben bu malzemeyi kullandım ama sonsuz fikirler ile bir çanta tasarlamak mümkün   O yüzden anlatırken iskelet kısmında yoğunlaştım. Kalan kısımda yaptığım tek işlem silikon tabancası yardımı ile ipi sarmak   Bu arada ip bitiği zaman ya da keseceğim zaman keser kesmez ucunu bantladım ki büzgüsü bozulup açılmasın .




Çanta Sapı Hazırlama

Yine halatı kullanarak hazırladım sapını da .İstediğim uzunluğun 2 katından biraz fazla ipi keserek çantaya taktığım iki tane halkanın içinden geçirdim ve bağladım.
Halkaları takacağımız yer denge açısından önem taşıyor. Çantanın iki yanından 5 cm kadar yukarıya iki halka taktım iplerin arasından geçirerek. Sağlamlık konusunda herhangi bir sıkıntı yok kaç gündür kullanıyorum yarımlık su şişesi bile sığıyor yani .


Bu seferlik de benden bu kadar , herkese sevgiler. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar