ÇİNGENE ELBİSE DİKİMİ || HOW TO SEW A GYPSY OR TİERED DRESS



Merhabalar kardeşlerim.Yine uzun zamandır aklımda olan bir şeyi dikmiş olmanın verdiği haklı gurur ile buralardayım .Bir kaç sezondur trend olan bu çingene elbiseleri hem rahatlığı hem tesettüre uygunluğu açısından denemeyi çok istiyordum. Dokusu şile bezine benzer bu desenli kumaşı gördüğüm anda vuruldum ve bu çingene elbisesi için kullanmaya bence çok uygundu. Desenli olması obsesifliğimi dürtecek olsa değer dedim ve koyuldum işe.



Tabi en mühim kısmı desenlerine dikkat ederek dikmekti.Desen kayarsa çingene elbise beni çıldırık bir duruma getirebilirdi. Keserken desenleri takip ederek dümdüz parçalar çıkardım ,dikerken de eşit iğneleyince istediğim sonuca ulaştım   Yukarıdaki fotoğrafı yakınlaştırınca ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.


ÇİNGENE ELBİSE KALIBI (PRATİK KESİM)

Herhangi bir kalıba bağlı kalmadan büzgülerin uzunluğunu zevkime göre ayarladığım bu kalıbı değiştirerek siz de çok güzel etek ve elbiseler dikebilirsiniz. Mantığın anlaşılması için kendi kullandığım ölçüleri veriyorum beğenirseniz bu şekilde kullanabilir ya da ölçüleri eksiltip artırabilirsiniz.

Tüm açıklamaları bu görselde yaptım , dikkatlice incelerseniz her ayrıntıyı yazmaya çalıştım   Olur da anlamazsanız yorum bırakın yardımcı olurum   Büzgü yapımını ise daha önce anlatmıştım linkini bırakıyorum oradan faydalabilirsiniz 



Bakın burda ne var   Üst kısmı temel beden ile çalıştım .
-Pensler iptal
-kol boyu uzatıldı
-Yaka kalıptaki gibi bırakıldı ,herhangi bir fermuar birit vs yok bu açıklık giyim için yeterli


Kol ucunu lastik geçecek kadar boşlukla direk kıvırdım ve bebe lastiği geçirdim. Kolumun açılmasından rahatsızlık duyduğum için genelde bu yöntemi kullanıyorum   Hem açılmıyor hem de manşetten daha kolay. İtiraf ediyorum manşet dikmekten pek hoşlanmıyorum . Özellikle bu tarz yumuşak kumaşlarda hiç tercihim değil manşet. Poplin olursa düşünürüz:)
Üst bedenin ölçülerini de ekledim (Kendi ölçülerime göre ) Kendi ölçülerinizi 4e bölerek işaretli yerlerin ölçüleri ile oynayabilirsiniz.  


Düğmeli bilekliği de ben uydurdum bu arada .

Çingene elbiseme astar dikmedim ama seyyar pamuklu bir astar diktim yazın başında ,ne dikersem ,içine giyiyorum çok rahat oluyor deneyin mutlaka   Lastiğinin rahat olmasına dikkat edin tabii 



Tam tatillik çingene elbisesi tarifini de verdiğime göre yaz bitmeden dikip de bir yerlere gitmelisiniz bence   Yapacaklara şimdiden kolay gelsin sevgiler.
 



Yorumlar

  1. Merhaba kaç metre kumaş kullandınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ortalama 3 m kumaş gidiyor benim boyum kısa olunca 2.80 civarı yetti

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim harikasınız 👏

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim yorumunuz için sevgiler 😊

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar