JİLE || PİNAFORE



Tatil münasebeti ile ara verdiğim yazma işine dönmüş bulunmaktayım.(Hobisini bile rutine bağlayan insan tipi,çünkü neden bağlamayayım bknz : ‘‘ı love rutin.’‘) Bir zamanlar jile(pinefore elbise) henüz moda olmamışken benim cağğnım sevda kuşun kanadında Zeynebinden etkilenip dikmeye karar verdiğim bu model ben buralara ekleyene kadar moda oldu. Sinir oldum mu evet ama olsun.



Önce  Zeynebimizi -Ergül Miray Şahin- görelim.( Beyi zeynebim diye sesleniyordu çok tatlı değil mi ‘P’ yumuşaması ^^) Bir kaç bölümde giymişti bu jileyi. Hatta yukarıdaki gömleğe de bayılmıştım tam vintage görünümlü bir göynek .


Burada da farklı kombinlerini görüyoruz ama benim favorim ilk gömlekti   Daha önce dizinin diğer oyuncularının kostümlerini de incelemişliğim var eğer okumadı iseniz linke tıklayabilirsiniz.

Dizinin bitmesi hayli üzse de kalbimizde yaşiicekler.
Neyse modeli stalkladığımıza göre benim meseleye geçebiliriz.

JİLE | PİNAFORE ELBİSE



Öncelikle aşırı rahat ettiğimi belirtmek isterim . Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum neden mi yine pratik kestim haha.


KUMAŞ – MALZEME BİLGİLERİ


-Hafif esnek eteklik elbiselik bir kumaştı kendisi.
-Ortalama 1.5 Metre yeterli.
-Yarım metre astar
-Elbise fermuarı

KALIP BİLGİLERİ

-”Pratik Penssiz Çan Etek Kesimi” yazımdaki mantık ile etek kısmını çizdim. Ayrıntıları için linke gidebilirsiniz.
-Ön ve arkayı temel beden kalıbından çizdim. Kalıbın yaka kısımlarını kullandım sadece omuz genişliğini kendiniz ayarlayıp yanlardan dümdüz indiriyorsunuz.
-İndirim kaldırım bütün ölçüleri şemaya yazdım. Fotoğraf pek güzel değil ama başka yoktu elimde maalesef .O zamanlar güzel bir telefonum da yoktu bakın burdan biçin kaç ay olmuş dikeli:D  Önce ben yaptım yani .
-Mühim bir mesele daha var ki üst parçaları 2 şer tane kesiyorsunuz .
-Üst beden ölçüleri benim kendi ölçülerime göre çizilmiştir . Siz temel beden kalıbınızı baz alarak yapılandırın.
  

DİKİM AŞAMALARI:

-Ön ve arkayı 2 tane kesmiştik ya işte onlar birbirine kardeş kardeş astarlık pervazlık her ne iselik onluk görevi görüyor. Böyle temizledim işte anlayın canım   Önce omuzları dikip sonra yanları dikerseniz daha kolay olur. Fermuarı dikince de tersinden diğer katı temizleyip bitiriyoruz.
-Üst bedenler ile eteği birleştiriyoruz. Ön beden ve ön eteği ortalayıp iğneleyin. Arka da aynı şekilde. Tabi bu beden uzunluğunu ben 35 cm aldım ama herkesinki değişecektir bedenine göre unutmayın.
-Elbise fermuarı kullanıyoruz ki yakadan eteğe kadar uzun bir ol var çünkü 
-Astarı da normal etek gibi en son takıyoruz.

Ha bu arada tek başına jile ile gezmiyorum prensip olarak bir iç bir dış kıyafetim olur ya da komple dış kıyafetliyimdir. İç diye adlandırdığım parçaları tek başına fotoğraflasam da kullanımda öyle değiller^^
Burda da üzerine giydiğim çok sevgili bebeğim canım ciğerim Trençciğimi görebilirsiniz. Malum onu da ben diktim hehe.




Zincirli yaka iğnemi takmayacağımı mı sandınız . Söylemeyeyim diyorum ama onu da kendim yaptım 





Mekan adı vermeden de geçemeyeceğim bu arada. Buralar Hatay/ Samandağ/Hıdırbey köyü olup enfesli yiyeceklerin bulunduğu muhteşem bir alandır. Tam yayılıp otlamalık 
Bir Sonraki yazımda denişik bir konu ile görüşmek üzere sevgiler benden ^^


Yorumlar

Popüler Yayınlar