BÜZGÜLÜ ELBİSE : KALIP BİLGİLERİ ,KOLAY BÜZGÜ YAPIMI / SHIRRED DRESS : PATTERN , SHIRRED DRESS TUTORİAL



Herkese yeniden merhabalar :) Bu sefer sizlere iki sezondur popülaritesini koruyan rahat,şirin,kullanışlı,tesettürlü bir modeli anlatacağım. İlk dikişe başladığım zamanlar kendime de bir tane dikmiştim ama dikiş hatası ile dolu olduğunu şu an görebiliyorum :D 

Zaten de eskittim onu. Yenisini dikme hayallerim ise başka bahara kalacak sanırım bu yoğunlukta :)

Gelin şimdi kalıbına ve detaylarına beraber bakalım ..





Fotoğraflardaki etiketlerin çokluğuna dikkat ettiyseniz

''bu ne beeylee her yire isim yazmışlar ''diyebilirsiniz. Lakin sebeb-i hikmeti hırsızlık vakalarıdır efendim. Elbisenin sahibi sevgili çizer SURET-İ MEÇHUL (instagram profilinden kendisine ulaşabilirsiniz.)




Çok minnoş çizimleri olan bir hatun kişi kendisi. Mutlaka profilini bir ziyaret edin,takibe alın :)

He bi de aramızda kalsın , kendisi aynı çizdiği tatlı kızlara benziyor :)



Yavaş yavaş konuya dönecek olursak sosyal medya aracılığı ile birbirimizi bulduğumuz bir vakit yakınlarda yaşadığımızı öğrenince tanıştık , anlaştık ve ortaya bu elbise çıktı :)




Gelelim teknik detaylara :

Kalıp olarak kullana kullana artık yırtılan şu her modeli onunla yaptığım,burda'nın 2015 ağustos sayısındaki elbisenin üst bedenini kullandım.


Arkadaşım da benim ebatlarımda olup "çöp gibigiller" sınıfına mensup. Bu yüzden büzgü konusunda sıkıntı yaşamadık :) 







Peki büzgü kısmını özel makine ayağı olmadan nasıl yaptım bi de ona bakalım.




Sevgili Zeynepkadıoğluözkal'ın da bir videosu mevcut onun da linkini bırakıyorum daha anlaşılır olacaktır.(ismine tıklayınız) Kendisinden önceki yazımda da bahsetmiştim eğer dikişe ilginiz varsa mutlaka takibe alın yoksa da alın dikiş dikesiniz gelir :)





Kalan kısımları da özetleyecek olursak:

-Bedenimizin ölçüsü kadar etek kısmını büzdürüyoruz. Büzmeden önce orta kısmını işaretlersek büzgüsü eşit olacaktır .

-Ön beden ile ön eteği, arka etek ile arka bedeni birleştiriyoruz.

-Ön ve arka parçaları birleştiriyoruz.

-Fermuarı takıyoruz etek boyunu alıyoruz vs gerisini biliyosunuz :)



Bi de kollarına bakacak olursak lastik geçirecek tünel yaptım ve bebe lastiği geçirdim.

 Lastikli yapacaksak eğer normalden 4 cm civarında daha uzun kesmelisiniz çünkü bu sefer bileğiniz açılıyor. 

Daha sonra bu model için 5 cm daha bıraktım tünelden sonra açılan kısım için :)


Bir de bu üründen sınırlı sayıda sipariş alacağım ilgilenenler mail atabilirler .
 / marifetlimuallim@gmail.com  /



Bir dikiş hikayesinin daha sonuna geldiğimize göre hepinize sevgilerimi yolluyorum .



Yorum bırakmayı unutmayınızzzz :)) 



Etiketler: , , , , , , ,