ÇİZGİLİ STYLE : KİMONO NASIL DİKİLİR? / STRIPED STYLE : HOW TO SEW KIMONO?


Selamun Aleykum sevgili sayfamın misafirleri :) Nasılsınız iyi misiniz bakalım. Gelmişken bi yorum yazıverin iki lafın belini kıralım bi burada gevezelik yapmıyordum iyi gelir :P

Yarın akşam Miraç Gecesi bu arada. Hepimize dolu dolu geçirmeyi nasip etsin Rabbim . Şimdiden hayırlı kandiller :)

Şimdi efendim baktım bi kimono furyası Allah'ım almış başını yürümüş gitmiş. Şimdi ben de bi huy var avm avm gezer popüler markaların sezon ürünlerini incelerim.Sizde bi göz attıysanız eğer kimonoların çokluğunu farketmişsinizdir :)







Ben eksik kalır mıyım hiç ? Tabi ki de kalmam. Kısa kısa dikip fahiş fiyatlara sattığınız kimonolar sizin olsun ben kendim diker giyerim anam :D




Hayır yani bi de duydum ki çizgili de popülermiş bu dönem. Ben de tiril tiril bu kumaşı bulunca kaçırmadım.Hem çizgili hem yazlık hem de kimonoma uyacak cinsten :)


kaynak

Burda'nın bu sene 60'lar temalı sayısından bu model. Omuz penslerini kapattım. Manşeti de uyduruk :D 



Yukarıdaki kumaş farklı ama mevzu aynı o yüzden bu görseli kullandım. Aslında pek kalıba gerek olacak bi model değil . çizgili olanda hafif farklılık var kafanız karışmasın yukarıda bilgilerini verdiğim kalıbı baz alın okurken :)

Omuz ve kol ölçülüp toplanır örneğin kol 59 + omuz 10 cm (ki bu ölçü çoğu kişiye olacaktır) 60 yapar 12 cm çıkarırsak 48 cm. Ön bedenin yakasını yuvarlak indirdim aşağıya. Bu şekilde kruvazeye döndürdüm modeli.Aşağıda görebilirsiniz yaka kısmını.



Yakadan aşağı kavisli bir şekilde 48 cm çizilir. Bitmişi 12 cmlik manşet hazırlanır .(26 cm eninde yarısı telalanır bitmişi 12ye tekabül eder.)

 Genişliği indirdiğimiz kol ile aynı olmalı mesela benimki kumaş katında 21 cm yani toplam kol genişliği 42 cm .



Koskocaman kolumu burada görebilirsiniz :) Çizgileri zıt yönde kullanarak kendi çapımda kimono tasarımı yaptım :D

Ön ve arka bedeni birleştirince dış kenarları da 1 cmden kıvırıp makine çekiverin.

Bir de kuşak yaptık mı tamamdır :)



Bittikten sonra da Kotondan almış edasıyla giyiverin :D 

Pozları da kırk yıllık manken edasıyla vermiş olmam da ayrı mesele :D Bu güzel pozları yakalayan sevgili arkadaşım ''Fotoğraf  Ruhlu Kıza'' da teşekkür ederim :) 

Yorumlar

  1. Kumaşin rengi ve deseni harika. ;)çizgili kumaşları oldum olası sevmisimdir. Kimona modelide size çok yakışmış . Güle güle giyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamansız desenlerden çizgili :) çok teşekkür ederim sevgiler :)

      Sil
  2. Ah efenim blogunuzda yer alamk şeref:D

    YanıtlaSil
  3. Süpersin Büşra kutlarım seni bayıldım tsarladığın kimonaya güzell günlerde giyesin .hayırlı kandiller cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun çok teşekkür ederim sevgiler :)

      Sil
  4. Çok güzel ve tarz bir parça olmuş elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi düşünenlerin olması çok tatlı :) Teşekkür ederim sağolun :))

      Sil
  5. Çok beğendim. Benim de di'li geçmişimimde dikiş tecrübelerim vardı. Bir makina alıp kendi kıyafetlerimi hazırlamak istiyorum.. Sizin yaptıklarınızı görünce heveslendim. Ne yapsam bilemedim şimdi :))

    YanıtlaSil
  6. Güle güle kullanın. Bu kadar basit modellere dünya para ödemeye gerek yok gerçekten. Hazır gibi çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim ben de aynen öyle düşünüyorum :)

      Sil
  7. Bloğunu bugün fark ettim. Kendi kendime bir dikiş makinası aldım kışın. Ilk emoji yastıkla başladım sonra kıyafetlere geçtim şuan ilk tuniğimi dikiyorum el yordamıyla.neyse efendim kısa hayat hikayesinden sonra konuya dönelim burada yaptıklarını görünce çok beğendim. Teşekkürler paylaşımlar için ve soru kumaşlarını nereden alıyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) blogumu fark etmene çok sevindim :) her zaman her türlü soru için beklerim :) konyada Bakırcı kiloluk kumaştan alıyorum :)

      Sil
    2. Rica ederim ben teşekkür ederim ziyaretin için :)

      Sil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar