DERİN V YAKA JİLE KESİMİ | PATTERN OF COLLAR V PİNAFORE DRESS



Herkese merhabalar yeniden:) Geçenlerde parçacıda bulduğum bu kırmızı kumaşın yine yeniden boyunun kısa olması hasebiyle modeli otomatik olarak belirlendi ve bir jileye dönüştü. Pinafore elbise olarak geçen jileler yaz sezonunda oldukça hit parçalar arasında olacak. Hal böyle iken denemeden geçemezdim. V yaka bir pinafore çalıştım ve sizler için kesim kalıp bilgilerini derledim .






KUMAŞ BİLGİLERİ:

  • En boy esnek krep olan bu kumaş fotoğrafa çok canlı yandı ama harika bir kırmızı tonu ve üzerinde kare desenleri mevcut.
  • Kumaş parça olduğu için 180 cmdi.
  • Normal şartlarda 1 boy( elbise boyu kaç cm olacaksa ona bir boy denir.)+biye için 30 cm ekleyerek hesap yapabilirsiniz.



Kombin unsuru volanlı hırkamın kesimini daha önce anlatmıştım bilen bilir .


Yeri gelmişken şemasını ekleyeyim dedim ayrıntılı anlatım için sizi yazının linkine yönlendireceğim 
”VOLANLI HIRKA KESİMİ-DİKİMİ” bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz.






Jilenin kesimi ile devam edelim.


KALIP BİLGİLERİ:


  • Kalıp Burda dergisi Aralık/2013 sayısından.
    • Şemada gördüğünüz üzere arka ve ön ortadan kalıbı katladım. Kimono kalıbu olduğundan epey büyüktü.Katlama oranını tamamen göğüs ölçüsüne göre ayarladım.
    • Örneğin ölçü 88 diyelim 4 ‘e bölüp bolluk payı ekledim ve kalıbı çıkan sonuca göre katladım.
    • Bel ve basen ölçülerini de alıp istediğim bolluğu ekleyerek etek ucuna doğru açtım.Bel ve basen kısımları ok işareti ile gösteriliyor yukarıda.
    • Yaka oyuntu ölçüsünü de kendiniz ayarlayabilirsiniz.
    • Kalıbın teknik çizimini de dergiden çekerek aşağı ekledim.
    • Yukarıda verdiğim fotoğrafa dikkatli bakarsanız kalıbı nerelerden katlayacağınızı anlarsınız.
    • Bütün kenarları verevden biye keserek temizledim ama bunu yapabilmeniz için kumaşın kesinlikle en boy esnek olması lazım . Yani her yana sünüyor olması gerekir. Kol evi kare gördüğünüz üzere. Biyeyi taktıktan sonra şeklini koruması için ve dikiş rahatlığı için kumaş özelliği çok önemli. Aksi takdirde her yerine pervaz çalışmanız gerekir . Zira benim overlock makinem yok bu yüzden pervaz çalışması benim için temiz bir yöntem değil şu an . Bazı kumaşları zikzak ile kurtarsam da kreplerde zor oluyor.
    • Biye yapımına dair bir kaç ipucunu da linkteki yazımda bulabilirsiniz.
    • Biyenin son dikişini üstünden çima çektim. Makinemden dolayı düzgün olması için bir hayli cebelleştiğim doğrudur:D


    Bu aralar devam eden yaka fuları olayını da atlayamazdım elbette     Duydum ki el kadar fularlara 20 tl bayıyormuşsunuz çok güldüm yapmayın böyle şeyler arkadaşlar 
    Bir yazımın daha sonuna geldiğime göre Pazar günü ölmez sağ kalırsak görüşmek üzere .


    Yorumlar

    Popüler Yayınlar