ZAMANSIZ TRENCHCOAT : TENCEL KOT İLE VOLANLI KESİM



Selamun Aleyküm diyelim hadi bu sefer , nasılsınız bakalım canlar ciğerler , güneşi görenler, gözü gökyüzünde kalanlar hepiniz buralarda mısınız?   Ben de ufaktan güneşi bulduğum bir günde uzun zaman dikilmeyi daha sonra da giyilmeyi bekleyen bu parçayı kombinledim hemen. Tencel kottan diktiğim bu trenchcağızıma gelin yakından bakalım zira bir sürü fotoğrafı mevcut 
( Bakmayın trench dediğime .İşte omuzuna bir aksesuar ekleyince trench oluyor ya hemen adı.Ondan yani. Yoksa gerçek trench dedin mi saygı duruşuna geçeceksin.)


Bu kumaşı çok çok sevdiğimi söyleyebilirim öyle sıradan bir tencel değil daha önce gördüklerime göre çok daha hoşuma gitti yapısı. 2 rengi daha vardı şimdi aklım onlarda ^^

Rüzgarlı memleketimde nasıl giyilir bir fikrim yok o yüzden memlekete dönmeden giyme hevesimi alma peşindeyim:D


KUMAŞ BİLGİLERİ

  • Bir boy+kol+40 cm kadar da üst parçası ıvır zıvırına kumaş gidiyor yani düz hesap 2.5 metre kumaş alabilirsiniz.
  • Kumaş cinsi tencel kot.


TRENCHCOAT KALIP BİLGİLERİ

  • Sizi şaşırtmamak adına kati surette başka kalıp kullanmıyorum istikrardan öleceğim 
  • Bir süredir yazılarımı okuyosanız bu kalıba zaten aşinasınız. Yeni geldi iseniz hoşgeldiniz tanıştırayım müstakbel resmi kalıbım: Burda dergisi ağustos 2015 sayısından bir kalıp.
  • Sol taraftaki siyah kısımda sizin için bir miktar bişeyler karaladım çünkü yapım aşaması fotoğrafım yoktu maalesef.
  • Zaten tek espri üstteki 2. kat volan yoksa geri kalanı daha önce diktiğim ‘volanlı sarı yelek‘kalıbı gibi.
  • Arkada roba çalıştım ve nakış makinesinde sevgili Nuran Ablacığım bana bu motifleri işledi.Daha önce de ilik açmıştı sağolsun:)
  • Robanın kalıbını daha önce anlatmıştım: ”Robalı gömlek elbise”
  • Ön ortanın yaka kısmına bir çizik attım . Hakim yaka ekledim oraya göz kararı ve herhangi bir kalıp kullnarak.
  • Volanı oluşturan 33 ve 22 cm ölçüleri TEMEL BEDENDEN SONRAKİ ölçüler buraya dikkat edelim. Kendi zevkinize göre değişebilir ölçüler ben temel bedeni çizdikten sonra o kadar ekledim.
  • Dikiş payını da ayriyeten ekledim.
  • Ön ortanın ucu sarkınca önü yerlerde sürünür o yüzden ister üstünüzde prova ile ya da yerde iken ortaya doğru şemadaki gibi kısaltın.
  • Kol kalıbı da aynı kalıbın parçası.
  • Kemerin bitmişi 4 cm. 10 cmden kestim ucuna iki halka geçirdim.
  • Omzuna da daha önce diktiğim gibi(bknz: Trenchcoat dikimi) parçalar diktim ama tutturma kısmına üstünden çarpraz dikiş geçtim belki daha sonra düğme bastırabilirim şimdilik böyle .

ÜST VOLAN KALIBI















  • 2. kat nasıl yapılır peki hemen ona bakıyoruz. Yukarıda temel beden kalıbında çizdiğim kısımın üstünü atarak  yeni bir kalıp çiziyoruz. 
  • Sadece model olsun diye bu şekilde çizdim başka bir esprisi yok 

Arkasını da burada görebilirsiniz.


Bu seferlik de benden bu kadar bol dikişli mutlu günler ! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar