EFSANE KALIP : TEK DİKİŞLİ PENYE ELBİSE


Merhabalar   Bu sefer size çok farklı bir kesim anlatacağım.Daha önce instagramdan spoiler paylaşmıştım ama bloga yazmamıştım. Artık ayrıntılar da tarihe geçmiş olacak. Bu tek dikişli penye elbisenin kalıbı hakikaten efsane . Çok farklı bir teknik. Uygulamak için bazı kurallar gerekse de (esnek kumaş-basen probleminiz de olmaması gibi) uygulaması çok zevkli . Buradan yine matematiğin gücü adına diyorum ve bu kalıp işinin odak noktası tamamen mantık .


Kumaşım tok , çizgili dokuma penye idi . Bu yöntemi kullanabilmeniz için mutlaka esneyen bir kumaşınızın olması lazım.Penye tarzı olmasına dikkat edin .

Yelek dikerken de kullanabileceğiniz çok güzel bir yöntem.

 

Ön bedeni kumaş katına yerleştirdim.Ön kalıbın göğüs pensi ucundan bele doğru kestim ve göğüs pensini iptal ettim yana doğru açmış olduk.
Arka bedeni de yanına koyup kol evlerinin alt kısmından görseldeki gibi birleştirdim.
Gerisi zaten çorap söküğü sadece omuz ve arka orta dikişi kalıyor geriye 
Omuz konusunda endişe etmeyin arka bedeni düz boy ipliğine göre yerleştirdikten sonra bir sıkıntı çıkmaz:)




Biraz da manşet ve yakadan bahsedeyim. Kendi kumaşından biye yaparak sıfır yaka çalıştım.Zaten esnek bir kumaş olduğu için herhangi bir yerine fermuar vs istemedi baştan girip çıkıyor direk.

Burada dikkat edilmesi gereken husus esnek kumaşlarda biye dikerken(ribana ve manşetler için de geçerli) biyeyi sündürüyoruz ki bedeni toplasın. Örneğin yaka genişliğinde kumaş kesip taksam yakam sünüp gidecekti.Başımdan geçecek kadar bir parça kestim ve ”parçayı” sündürerek yakaya taktım.
10 cm’lik  manşet için 20+2 cm boyunda (enini de yine bilekten geçecek kadar ayarlıyoruz) kumaş kesip boyundan dikiyoruz. Bu parçayı ikiye katlayınca dışı temiz bir manşetimiz olmuş oluyor. Yakadaki biye gibi manşeti de kola sündürerek takıyoruz. Eğer varsa overlockta takarsanız daha kolay olacaktır .


Olay bundan ibaret dostlar:)



Deneyeceklere kolay gelsin deyip kaçıyorum  ^^




Yorumlar

Popüler Yayınlar