DIY PROJESİ :TRENCHCOAT DİK-GİY-ESKİT-CEKET YAP !



Evet yine paylaşımı fi tarihinde yapılmış ama ayrıntısı yazılmayan bir proje ile geldim.Konumuz yine trenchcoat :D Bu sefer giymekten eskitilmiş bir ürünün eskimeyen kısımlarını nasıl daha fazla giyebiliriz sorusuna yanıt arıyoruz. Kahrolsun kapitalizm yaşasın minimalizm hahaha.






Trench içindeki jileyi daha önce BURADA anlatmıştım.

trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-

İlk diktiğim trenchcoatu hatırlayanlar vardır elbette.

Ayrıntıları için BKNZ :TREND ALARMI : CAMEL TRENCHCOAT VE KALIP BİLGİLERİ

Kendisini 4 sene evvel 2016 yılında dikmiştim .Canı çıkana kadar kullandım ve cep kenarları aşırı tüylenince ne yapsam ne etsem dedim . Sonuçta çok emek vermiştim.Dikiş bilgilerim of aman süper değildi ve temel beden kalıbından o parçayı dikmiştim. Takdir edersiniz ki vazgeçmesi gerçekten çok zordu^^

men de onu kesmeye karar verdim ve bir DIY projesi olarak  yeniden dolabıma kazandırdım. Nur topu gibi bir ceketim olmuş oldu.

trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-

Etek H&M ama tabi elimden geçti yine de. Etek ucu payını açıp boyunu uzattım.Kese kağıdı belli bir etekti ve o kısım daha kilolu gösterdiği için iptal edip düz lastiğe çevirdim. İyi ki bir hazır etek alalım dedik yani pişmanlığı:D

TRENCHCOAT 'TAN CEKETE DÖNÜŞÜM

trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-

  • İlk olarak eski trenchcoatun düğmelerini sökmekle işe başladım.Spoiler olsun yukarıdaki.

  • Elbette çok severek aldığım bu siyah ahşap düğmeleri sonu belli olmayan bir projeye yedirmek istemedim ve mevcut parçayı kestiğim zaman da trençsiz kalacağım için yeni projede bunları değerlendirmek üzere kaldırdım. Yeni projeye de sonraki yazıda geleceğim.

  • Tam cep üstünden sıfır olacak şekilde kestim ve 2 cm alta kıvırıp astar ile yeniden birleştirdim.
Astarlama ile ilgili ayrıntıları ŞURADA bulabilirsiniz.

trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-


  • Yeni satın aldığım düğmeleri eskilerinin yerine diktim. Düğmeler aynı ölçüde olsuğu için ilik boyu zaten tutuyordu.
Kombinlere göz atabiliriz.


trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-

Elbiselerin/eteklerin üzerine çok güzel mevsimlik kurtarıcı oldu. Beli tünelli elbiseyi de ben dikmiştim. BURADAN ulaşabilirsiniz kalıbına.

trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-

trençkot-dikimi-kalıbı-kesimi-

Bu görseldeki eteği de ben dikmiştim.Bknz:KLOŞ AŞKI : YEŞİL SÜET KLOŞ ETEK / SUEDE CİRCULAR SKİRT


Bir yazının daha sonuna geldik. Trenchcoat serisi bitti sanmayın bakalım söktüğüm düğmelerden ne yapmışım?  Sonraki yazıda görüşmek üzere .^^

Yorumlar

Popüler Yayınlar