ERKEK GÖMLEĞİ NASIL DİKİLİR? || HOW TO SEW MEN’S SHİRT?



Kendi çapımda dikişte nirvanaya ulaştığım parça ile karşınızdayım. Klasik bir erkek gömlek modeli olsa da ilk defa erkek kıyafeti dikiyor olmanın acemiliği ve heyecanı içinde ,olurda  olursa diye dikerken fotoğraflamıştım. Ki bence oldu^^ O yüzden erkek gömlek dikimi resimli anlatımı ile buradayım.
En nihayetinde gömleğin sahibi kardeşim beğendi ve giyiyor .Mühim olan kısmı zaten giyilebilecek kadar olması idi onu da başardım elhamdülillah. El emeği bir hediye vermiş oldum kardeşime.
 
 


Bitmiş halini önce göstererek dikim aşamalarına geçiyorum.
(Kırışıklığı için kusura bakmayın son anda valizden çıkarıldı köyde organik bir anda çekildi.)
Fotoğrafları yeni sekmede açarak detaylı inceleyebilirsiniz:)




ERKEK GÖMLEK DİKİMİ İŞLEM BASAMAKLARI


ERKEK GÖMLEĞİ İÇİN KAÇ METRE KUMAŞ GİDER?
Yine bayanlardaki hesaplama gibi 1 boy + kol şeklinde yuvarlak bir hesap yapılır. Slim fit (dar)kalıp için 1.5 metre yeterlidir.
ERKEK GÖMLEK KALIBI NASIL ÇIKARILIR?
Elimde herhangi bir kalıp olmadığı için(Önerdiğiniz bir burda dergisi sayısı varsa erkek giyim olarak yorumlara bırakın lütfen.) Eski bir gömleğinin dikişlerini komple söktüm ve parçaları gazeteye çizdim .Söküm aşamasını fotoğraflamayı unutmuşum ama dikiş sökücü ile yapılmış bir işlem. Dikişleri dikkatlice söküp ütüleyerek gerçek kalıplar elde edebilirsiniz. eski kıyafetleri bir gözden geçirin dedim bu hususta 





Pat payını dikkatlice vermeyi de unutmayın.





Bir başka önemli nokta ise erkeklerde pat kadınların tam tersi kapanır.

Roba(sırtın üst parçası) kısmını keserken yukarıdaki uyarıyı dikkate alıyoruz.


Yaka ve manşetlerde kağıt tela kullandım daha sert durması için. Manşet ve cebin kalıbı da birebir hazır gömlekten çıkarıldı.


Gelelim kol yırtmaç dikimine.Bu tesettürlü kol yırtmacının kadınların aksine erkek kıyafetlerinde farz olması beni bir hayli şaşırtıyor bilenler bilir daha önce yazmıştım bu meseleyi. APARTURA denilen bu yırtmaç kapama şeklinin yapımını , apartura kalıbı ve tüm ayrıntılarını linke tıklayarak öğrenebilirsiniz.

KOL YIRTMACI KAPATMA- ERKEK GÖMLEK KOLYIRTMACI (APARTURA) KAPATMA – MANŞET AÇIKLIĞI KAPATMA / CUFF PLACKET WİTHOVERLAP

Kesim aşamasında en mühim kısım dikiş payları. Malumunuz erkek gömleklerinde farklı bir dikiş tekniği kullanılıyor.İncelediğim modellerde normal tersi tersinde dikilmiş ve paylardan bir kat kısaltılıp diğeri üstüne ütülenmişti. Bu işlem bana fenalık getireceği için İngiliz namı diğer Fransız dikişi ile temizledim .(Bu yöntem kullanılır mı inanın bilmiyorum   ) Dikiş paylarını 1.5 cm’den ayarladıktan sonra kestim.

İNGİLİZ(FRANSIZ) DİKİŞİ NASIL YAPILIR?
Geldik can alıcı soruya…


En son da bu kısmı aşağı doğru ütüleyerek yüzünden spor dikiş çekiyoruz.

NOT: Spor dikiş ipiniz yoksa üst ipliğe iki kat ip takabilirsiniz.(Spor dikiş ipliği normal iplerden biraz daha kalın olur.)

Bu söylediğim yöntemi trençkot dikerken de kullanmıştım linkini bırakayım onun da spor dikişlerini inceleyebilirsiniz. Bu arada bu sefer uydurmeyşınayson değil dikiş hocamın söylediği bir yöntem 

Buyurun spor dikişi çekilmiş hali .

Robadaki verev yerleştirme olayını burada anlamışsınızdır 

Bir maceramın daha sonuna geldmiş bulunmaktayız . Başka maceralarda görüşmek dileğiyle ..
Herkese benden bol dikişli günler temennisi^^


Yorumlar

  1. Paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim çok güzel bilgiler bişey sormak istiyorum kolun yanını dikerken spor dikisi nasıl diktiniz hazırlar da hangi teknik kullanılıyor hiç anlamadım bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

lütfen adsız yorum bırakmayınız.Yorumlarınızı cevaplamaktan büyük mutluluk duyuyorum teşekkürler sevgili misafir :)

Popüler Yayınlar