KAŞE DİKMENİN İNCELİKLERİ / PÜF NOKTALARI


Merhabalaaar yine ben ^^Manto dikmek istiyorum diyenler bir el kaldırsın bakalım çocuum .
Kış bitmek üzere iken size ömürlük bilgiler vereceğim bu yazımda.Kaşe kaban nasıl dikilir ,Kaban kalıbı çıkarma,manto astarı nasıl dikilir, kaşe kumaş ile çalışmanın incelikleri , püf noktaları, kolaylıkları … Kendi tecrübelerim dahilinde dilim döndüğünce sıralayacağım ki herkes faydalansın   Aralarda da bugüne kadar yayınladığım kaşeleri göreceksiniz , keyifli okumalar.


KUMAŞ SATIN ALMA

  • Öncelikle kalitesi düşük ürünler alıp da emeğinizin boşa gitmesine izin vermeyin.

  • Yaşadığınız şehirde uygun fiyatlı satıcıları bulmaya çalışın.

  • Online alışveriş yapıyorsanız da güvenilir siteler olmasına dikkat edin.

  • Tüylenme problemi kaşelerin en kalitelisinde bile yün karışımından dolayı mutlaka baş gösteriyor. Kaşmir cinsli olanlarda ise bu problem daha az seviyede.

  • Kışlık kumaşların eni normalden(150 cm) kısa olur bunu göz önüne alarak kaç metre alacağımıza karar vermeliyiz. Ortalama 135-140 cm enindedirler.



TEMİZLEME

  • Evet artık kumaşı aldık geldik . Dezenfekte etmek gerekir. Şahsen bugüne kadar kuru temizlemeye yolum hiç düşmedi.

  • Çamaşır makinesinde en kısa ve hassas programda 30 derecede sıvı deterjan-yumuşatıcı ile yıkıyorum kışlık kumaşlarımı.

  • Sıkma ayarını da en düşüğe getiriyorum ki hem makine zarar görmesin hem kumaş yıpranmasın.Yanına da başka bir şey koymadan sadece o kumaşı yıkıyorum.

  • Makineden sulu çıkarıp o şekilde kurutuyorum.(İpe falan asmayın komşularınız bana küfretmesin sonra .Ya balkonda içeri askılığa asın ya da altına leğen koyun artık takdir sizin. )



KESİME HAZIRLAMA

  • Astar ve kaşeyi tersinden ılık ütü yapıyorum. Eğer ütünüz kumaşı kapıyorsa nemli iken ütüleyin ya da üzerine pamuk tülbent serebilirsiniz.

  • Çalışacağınız modelin ölçülerini mutlaka bir kağıtta çizin ve planlayın. Sadece kaşe için değil bütün kesimlerde bu yöntemi kullanırım.




KESİM

  • Kalıpları pratikten oluşturabileceğimiz gibi Burda manto kalıplarını da kullanabiliriz . Bu yazıdaki mantoların linklerine tıklayarak hepsinin kalıp bilgisine ulaşabilirsiniz.

  • Kumaşın yönüne mutlaka dikkat edilmelidir. Özellikle kışlık kumaşlarda(süet,tay tüyü ,polar,kadife vs) bu nokta çok önemlidir.

  • Astar da kalıba uygun olarak kesilmelidir. Baştan dikkatli kesmek gerekir yoksa bu aşama canınıza okuyabilir:) Bir de eğer kalıp ile kesecekseniz üzerine ağırlık koymanızı ve sık sık iğnelemenizi tavsiye ederim. Ben genelde kaşeyi kestikten sonra parçaları astarın üzerine direk iğneleyip kesiyorum(klapa kısımlarını ve etek-kol uçlarını eksiltip elbette)

  • Kalıbın üzerindeki noktalara dikkat ederek çizimler kumaşa aktarmalıdır.

GRİ MANTO

DİKİM

  • Öncelikle telalanacak parçalardan işe başlanır. (Klapa, yaka , cep)  Kumaşı yarıya kadar ( cep yapacaksanız cep bölümü dahil) telalamak daha sağlıklı sonuçlar verecektir. Sünmeyi vs engeller.

  • Kol evi kısımlarına,yaka oyuntusuna ve omuzlara  şerit tela ya da yoksa evde uzun ince parçalar hazırlayarak iki kat daha telalıyoruz ki dikerken sünmesin. Tecrübe ile sabit sünüp gidiyor sonra. 

  • (Eğer kumaşın cinsi bozuksa ve sünmekte inat ediyorsa omuz dikişine ek olarak bir parça boyundan kesilmiş astar kumaşı ekleyin sünmeyi anında keser.)

  • Kol ve etek ucunu mutlaka çift taraflı tela (paça telası) ile yapıştırıyoruz , Ben klapanın astarla birleşen kısmını da bedene yapıştırıyorum çünkü düğme sayısı az ya da düğme yoksa o kısımın açılması hoşuma gitmiyor.

  • Manto astarlama (tulum çevirme) konusunda ise yine her zaman sizi yönlendirdiğim videoya yönlendiriyorum.Linke tıklayarak ulaşabilirsiniz:)

Aklıma gelen tüm noktaları tecrübelerime dayanarak sizlere anlattım faydalanmanızı temenni edip sevgilerimi gönderiyorum.
Allah’ım yine çok huzurluyum bi’şeyler anlattım^^


Yorumlar

Popüler Yayınlar