ÇİZGİLİ TRİKO KAZAK



Artan parça değerlendirme konusunda nasıl çığır açtığımı bu yazıda görebileceksiniz efendim. Bu kumaşın nerden arttığını hatırlayanları tebrik ediyorum en iyi takipçi ödülü benden size gelsin o zaman   Aynı kumaşın artanı bu sefer çizgili triko kazak ile bizimle.
Triko dikerken nelere dikkat edecekmişiz, örgü kumaş kazak nasıl dikilir gelin beraber bakalım..



Nerden arttığını hatırlayalım öncelikle: ”ÇİZGİLİ ANVELOP HIRKA”  Evde hırka dikimine böylece şahit oluyorsunuz   Ayrıca o yazımda gizli cep nasıl dikilir onu da anlatmıştım.
Kazağın bu şekle dönüşmesi de zaten tam da artan kumaşlardan oluşmasında yatıyor .


İnanır mısınız bu sefer temel beden kalıbı ile dikmedim ama kullandığım kalıbı da 360 derece değiştirdiğimi söyleyebilirim. Yukarıda gördüğünüz kalıbı baz aldım.(aynısını da diktim o da yakında gelecek)
Bu kalıbın omuzları bende düşük omuz etkisi oluşturdu ve bunu çok sevdim . Artan triko parçalarını da görünce hemen aklıma düşük kollu bir kazak dikmek geldi kalıbın robalarını bedenine birleştirerek bir temel beden kalıbı oluşturdum.
Alt ve üst kolu da birleştirerek kestim elbette   Kazak kol dikimini bu şekilde basitleştirmiş oldum.


Arkasını uzun tutarak yanlardan yırtmaç bıraktım.




Gelelim ön kısmına . Kol evi ve kol için kalıp kullandım . Ön orta kısmına fazladan pay verip üst üste iki parça bindirdim ve çaprazlamayı sağladım.

Parçaları aşağı doğru içeri kıvırdım ve elde bastırdım böylece ortadaki boşluk oluştu. Overlock makinem olmadığı için zikzak dikiş ile temizledim. Sık ayarda zikzak kullanırsanız kısmi overlock etkisi oluşuyor mükemmel olmasa da   Aşırı dökülen bir kumaş değildi zaten o yüzden bana yeterli geldi.
Son olarak da dikdörtgen bir parçayı yakaya diktim ve boğazlı kazağım hazır. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar